echternach...luxemburg

Plaats reactie
dave Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-03-2008 18:50

25-03-2008 17:52

Zijn er nog mensen die recentelijk in echternach zijn wezen vissen...ben er nu 2 keer geweest en zou graag willen weten of je er nu nog mag vissen...en zou ook graag het karperbestand willen weten van deze mooie plas....
groeten Dave
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

07-06-2008 12:53

Hallo medevissers,

Graag zou ik naar de actuele stand van zaken van Echternach willen informeren. Staat her en der op het board wel wat informatie maar is allemaal vrij gedateerd.

Graag zou ik willen weten of het nog steeds een (semi) betaalwater betreft?

Voorheen heerste er blijkbaar veel criminaliteit, hoe staat het hier nu mee?

Voorheen werkte er een Nederlander als contactpersoon, werkt deze persoon hier nog steeds?

Tot ongeveer 2002 gingen positieve verhalen de rondte over Echternach, daarna is dit helaas afgezwakt, mede door het artikel in de KW. Aangezien we nu weer een aantal jaren verder zijn ben ik benieuwd naar de actuele stand.

Eventuele antwoorden mogen ook via PB verzonden worden!
B.v.d. voor de reacties.

Groeten Joost

p.s. mocht het een 100% betaalwater zijn geworden kan mijn bericht verwijderd worden i.v.m. de huisregels van het forum.
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

18-06-2008 14:00

Wellicht dat iemand nog de antwoorden weet op bovenstaanden vragen?

B.v.d.
Gebruikersavatar
Dave Ottenheym
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-08-2007 10:50

18-06-2008 15:21

Zo ver ik weet... is het sinds vorig jaar gesloten voor elke vorm van recreatie. En is het omgetoverd tot beschermd natuurgebied.

Ik heb dit ook maar van horen zeggen, dus pin me er niet op vast.
proud to be a carp angler
Gebruikersavatar
martijn van der mijden
Berichten: 48
Lid geworden op: 18-11-2007 10:59

18-06-2008 21:28

hallo,

ik ben afgelopen 2 jaar ook naar echternacht geweest,
ik heb daar niks gehoort of meegekregen van een betaalvijver maar wel van de rivier (weet zo even niet hoe die heet )

er is op die rivier veel barbeel te vange ook mooie vissen die nog aardig vechten,

veel plezier daar en een goede vangst ;)

mvg

martijn van der mijden
Gebruikersavatar
job eindhoven
Berichten: 54
Lid geworden op: 23-05-2005 22:10
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

07-08-2008 09:49

Natuurgebied....!?!?! Neej hoor!!

De burgemeester heeft het nachtvissen verboden en je mag er dus niet meer 's nachts vissen. Verder is er veel forel op uitgezet en op die manier willen ze nu het geld gaan verdienen. Je mag dus gewoon nog vissen alleen wel overdag(en dat is erg klote vangen). Of de karper er nog inzit is maar de vraag omdat het gerucht wel ging dat ze het meer wilde opschonen van alle karpers ivm het uitzetten van forel en aangezien de karper niet opgegeten wordt door 'ons' karpervissers hebben ze niks aan de karper. Het gaat dus om commerciele doeleinden!!! Weet van een paar lokals dat ze het water hebben willen kopen, dit is niet doorgegaan. Tony van der Molen is de man die alles regeld en als je hem zou mailen dan krijg je wel antwoord hoor.

Job
Do it good or don't!!!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-12-2009 23:18

job eindhoven schreef:Natuurgebied....!?!?! Neej hoor!!

De burgemeester heeft het nachtvissen verboden en je mag er dus niet meer 's nachts vissen. Verder is er veel forel op uitgezet en op die manier willen ze nu het geld gaan verdienen. Je mag dus gewoon nog vissen alleen wel overdag(en dat is erg klote vangen). Of de karper er nog inzit is maar de vraag omdat het gerucht wel ging dat ze het meer wilde opschonen van alle karpers ivm het uitzetten van forel en aangezien de karper niet opgegeten wordt door 'ons' karpervissers hebben ze niks aan de karper. Het gaat dus om commerciele doeleinden!!! Weet van een paar lokals dat ze het water hebben willen kopen, dit is niet doorgegaan. Tony van der Molen is de man die alles regeld en als je hem zou mailen dan krijg je wel antwoord hoor.

Job


je hebt helemaal gelijk Job

vind het gewoon jammer dat de regelementen er de laadste jaren zowveel zijn aangepast
(in ons nadeel) idd geen nachtvissen meer ..

een gewelig water met een geweldig bestand!

Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Frank Huibregtse
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-01-2006 21:30
Locatie: Kapelle

10-10-2010 15:07

weet er iemand toevallig of je er met een rubberboot op mag? of een voerboot mag gebruiken?

groeten frank
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

23-10-2010 16:52

geen rubberboot, voerboot is wel toegestaan
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

24-01-2011 12:36

Diverse vissen daar hebben in het verleden red bull gedronken... zwemmen dus elders .. Heb 1 foto gezien van een vis die (100 % zeker) in de omgeving van Metz is geland..
Plaats reactie