VIssen in Thailand

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

30-10-2010 12:27

Voor de mensen die graag willen vissen in Thailand en dan heb ik het niet over vissen op vrouwen bied ik me aan als vismaat. Tenminste als het valt in een rustige periode qua werk. Ik ken al redelijk wat vismeren in de buurt van Bangkok en ben in bezit van eigen vervoer. Het is wel allemaal betaalwater. Ik heb ook genoeg uitrusting om wat dingen uit te lenen.

De reden hiervoor is dat ik graag met mensen vis en de prijzen die gevraagd worden door fishing tours in Thailand belachelijk zijn. Ik weet al redelijk hoe het werkt hier maar omdat ik nogal tegendraads ben probeer ik af en toe nieuwe manieren van vissen.

Ik weet hoe ik lokaal vissen moet vangen maar probeer op het moment een soort van zachte boilie op een hair rig. Waarschijnlijk zal dit totaal niet lukken omdat de vis het niet gewend is maar ik wil gewoon dingen proberen. Omdat ik weinig ervaring met rigs heb kan ik daar dan wel weer hulp bij gebruiken.

Als je gewoon advies wil en niet met me wil vissen kan dit natuurlijk ook. Er is ook een heel forumdeel over het vissen in Thailand op Thaivisa.com. Daar leer en lees ik ook veel.
Peer Beeckman
Berichten: 30
Lid geworden op: 12-06-2005 01:55
Locatie: eindhoven

03-12-2010 11:08

Beste Rob,

Toevallig ben ik in januari in Thailand. Ik wil daar graag een keer gaan vissen.
Het lijkt me leuk om een keer met je mee te gaan.
Heb je suggesties voor een water?

Groeten, Peer
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

08-01-2011 17:02

Ik ben helaas erg laat.

Ok als je veel en makkelijk wil vangen en groot.. Bungsamran

Als je moeilijker wil vangen lagere visdichtheid. Shadow lake

Helaas ben ik in januari niet beschikbaar. Ik werk dan helaas 31 dagen non stop. Ik ben boekhouder en moet dan de btw's afmaken voor mn klanten.

Ik wil je best advies geven waar en hoe. Alle wateren zijn bijna betaalwateren. Het meest bekende is bungsamran. Je betaald zon 25 euro om met 1 hengel te viseen en dan betaal je nog voor aas. Stel je wil in een bungalow dan betaal je ook. Ook betaal je 12,50 voor een hengel, karperhengels redden het echt niet hier die breken gewoon. Dit komt omdat de vis gewoon onder de bungalows kan zwemen en een te lange hengel dan breekt.
mai pen rai
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-04-2011 21:54

boem boem one dollah !!
Arjuna O
Berichten: 1
Lid geworden op: 31-01-2012 13:42

31-01-2012 13:46

reply op een 2 jaar oude topic maar toch.

Ik vis regelmatig ook in Thailand zijn en zijn er nog meer goede plaatsen om hier te vissen op Bung sam raan na dan?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-03-2012 16:34

vanaf Bangkok de Mekong rivier naar boven volgen...

Giant Mekong catfish, Siamese Carp en hele grote zoetwater pijlstaart roggen :o

en bung sam laan is gewoon een trutteput met arapaima`s, siamese carp ( 1 van 120kg :o ) mekong catfish ,tiger fish etc. maar een echte BTW...

als je op de mekong zelf zo iets weet te vangen ( op de arapaima`s na want die zijn geimporteerd vanuit het amazone gebied) respect! 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

28-02-2013 14:43

Kijk even op internet naar Gillhams fishing resort. Een heel mooi gelegen watertje in Krabi. Hebben een ruim bestand aan verschillende soorten grote vis, waar ze ook zeer zuinig mee omgaan.
Je kan er ook een zeer mooie bungalow huren met uitzicht over het water.
Wel kostbaar, 135 euro voor 1 dag vissen. Maar wel kans op de vis van je leven.
Ik heb er vorige maand een mooie siamese karper mogen vangen van 80lb.

Ardi Veltkamp heeft er eind vorig jaar ook gevist, en ik heb gehoord dat hij visreizen naar dit water gat begeleiden. Kosten zouden 2400 euro zijn voor een week, waarvan ik denk dat het all inclusive is ( bungalow en ticket). Voor mij iets te gortig maar zou er graag een keer terugkomen!

Verder Heb ik gevist op paradise lake in Chiang Mai. Dit vind ik geen aanrader. Alles word voor je gedaan, er valt geen eer te behalen. Hoe met de vissen omgegaan word schrik je ook van als karpervisser. Wel vang je er 8 mekong catfish op een dag. Zwaarste van mij was volgens de gids 40 kilo, maar ik schat m eerder op 30.

Zelfstandig vissen op een rivier oid kon ik zelf ook heel weinig van terugvinden. Als het aanbod van de topicstarter nog staat dan denk ik dat dat heel interresant is als je nog naar thailand gaat.

mvg,

Edwin
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

28-02-2013 15:46

ik had vorig jaar vlakbij bangkok een meerval van 80KG. Als iemand info wilt PB maar
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
robin luchies
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-02-2015 20:23
Locatie: enschede

27-02-2015 20:04

ik ga elk jaar naar chiang mai koop me hengeltje daar als ik er 3 maand zit en een beetje met de locals vissen je komt echt op plekken waar ze nog nooit een tourist hebben gezien als je met de locals mee gaat allemaal heel leuk als je maar een woordje thai kans :)

vang vooral meervalletjes gewoon een grote haak dikke bol vismeel eraan en naar je lijn kijken werkt perfeckt.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-02-2015 20:29

That's my boy (& style) :)
ives browne
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-10-2009 18:01
Locatie: Hilversum

27-02-2015 22:10

Ik heb in 2008 in de omgeving van chang mai gevist met een local/taxichauffeur.
Zijn naam was mr nui klein kaal mannetje met bril hij staat elke morgen op het station de backpackers op te wachten die met de nachttrein vanuit Bangkok komen.
wel n aanrader ben n dag met hem meegeweest naar n rivier 16 mekong catfish gevangen midden in de bush.
we hadden 3 hengels met n method feeder als aas hadden we n grote emmer met verot beschimmeld brood met plakken ham erin ging als de brandweer.
we waren met zn tweetjes geloof ik 30 euro kwijt voor de hele dag inclusief eten drinken.

voor de mensen die gaan neem oud materiaal mee wat je eigenlijk niet meer gebruikt oude beetmelders banksticks enz. Je kan ze hier erg blij mee maken
Richard soutendijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 14:56

06-04-2020 11:03

Er zijn in thailand genoeg vis vijvers waar je tegen betaling kunt vissen.
Er zit nogal wat prijsverschil tussen de parken.
Er zijn parken waar de toeristen komen, die zijn over het algemeen duurder dan de parken waar de lokale mensen vissen.
Zelf heb ik dit jaar weer 4 ken gevist in thailand, omgeving Hua Hin /Cha am en chonburi.
Plaats reactie