De Halve Maan in Diest

Joeri Vanthienen
Berichten: 9
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00

04-08-2003 11:27

Weinig respons hier over dit watertje , echt niemand die hier nog geweest is ?
Joeri Vanthienen
Berichten: 9
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00

11-08-2003 21:11

mja ik vind het duidelijk :smile: kzou graag weten als hier nog iemand komen vissen is en hoe de vangsten enzo waren :smile:

ik ben vorige week gegaan, de avond ervoren voorgevoerd, volgende dag ene run gehad , maar helaas gelost , volgende dag terug gegaan, geene piep gehad

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joeri Vanthienen op 2003-08-11 21:12 ]</font>
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

15-08-2003 20:03

Hehe, de jeanetteput ofwa? :grin:
Niet meteen het makkelijkste water om zomaar een s een visje te gaan vangen dacht ik ...
maarten Stouthuysen
Berichten: 33
Lid geworden op: 14-06-2003 02:00

26-08-2003 18:28

geen grote vissen, weinig in aantal.
niet de moeite dus.

mvg
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

28-08-2003 23:55

Geen grote vissen? huh
Waar zijn dan die wel zo plots naartoe?
Er zitten wel degelijk grote expemplaren maar zijn zoals hierboven reeds gezegd niet zo erg makkelijk te vangen.
Moeilijk water zeker voor beginner onbegonnen werk.
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

15-12-2003 13:26

euhm, ik denk dat jullie 2 waters met elkaar verwisselen, het jeanettenbroek of wel battelbroek ligt tegen mechelen en de halve maan ligt in diest!

het battelbroek is inderdaad niet voor beginnelingen, maar er zwemmen wel zeer mooie karpers en snoeken rond!

de halve maan, eerder kleine karper en middelmaat snoek, maar je kan er voor verrassingen komen te staan, karper tot 17 a 18 kg maar dat heb je niet van mij!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

15-12-2003 15:01

Hansje C,

ik denk niet dat je op deze manier erg veel vrienden maakt. Ook gezien je andere posting getuigd dit van weinig inzicht in de hedendaagse problematiek.

Zoals je zelf al zegt.... amateur...

Met private groeten, Martin
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

15-12-2003 15:27

blijkbaar heb ik inderdaad iets niet begrepen, kan martin het me misschien uitleggen wat ik verkeerd heb gezegd, wan tik snap u reactie niet zo goe eigelek?
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-12-2003 07:37

Je hebt een PM Hans
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

16-12-2003 10:37

ik neem aan dat je bedoelt dat ik een dikke nek? ok het komt misschien zo over maar ik ken die waters zoals men broekzak, ik weet wat voor vissen er rond zwemmen en welke mensen daar rondlopen, maar iedere visser die ik daar ken, en dat zijn er heel wat, die zullen u net hetzelfde vertellen! en ik kan er ook niet aandoen dat ik op die waters al veel dikke vissen heb gevangen, maar ik heb er ook al veel tijd ingestoken en dan komen die vissen nu eenmaal uit het water!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-12-2003 19:37

Laat maar....

Maar ik bedoelde iig een private message..

voor de goede orde.
M
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

17-12-2003 09:39

ach zo, ik wist niet dat je zulke info niet mocht zeggen, ik heb de huisregels is een keertje doorgenomen maar blijkbaar heb ik dit over het hoofd gezien, exuses bij deze!
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

17-12-2003 12:06

HELLO.....KARPERFORUM........???????????????
Heb steeds gedacht dat een forum bedoeld was om onderling info te wisselen tussen de leden!!!!!!!!!!Nu wordt ge al op de vingers getikt wanneer ge gewichten van potentiele aanwezige vissen op een water doorgeeft(en dit zijn dan nog geen extra grote).Het verwonderd mij eigenlijk dat er nog geen reactie is gekomen over betaalwaters(dit is ook een betaalwater,zij het dan een provinciaal domein)
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

17-12-2003 12:57

Informatie uitwisselen… juist! Maar niet detailinfo over wateren/stekken en vooral de aanwezigheid van gewichten van den Dikken en den Dunnen enzo. Als je de talloze topics hierover eens bekijkt dan weet je waarom zoiets hier veroordeeld wordt. Omdat het vissers aantrekt en dan vooral het minder plezierige volk dat door stekkenpezen en achter elke informatie aanlopen hoopt snel en makkelijk een paar dikke vissen te vangen. Door de gecreerde drukte en de hiermee gepaard gaande excessen help je een water om zeep (soms zelfs letterlijk).

Wil je stek- en bestandsinformatie geven, doe dit dan via een privébericht!

Overigens, het probleem met betaalwateren is niet zozeer dat hiervoor betaald moet worden (dit is je eigen keuze) of dat er extra voorzieningen zijn, het gaat om de praktijken die er met de vissen worden uitgehaald (vissen stelen van andere wateren, een water volproppen met tig 40ers waardoor je een water volledig uit balans rukt, en dergelijke).

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

17-12-2003 15:12

ja, maar dan moet je het wel weten, ik heb de huisregels nog een keer doorgenomen en dit staat nergens vermeld dat je hierover niet mag praten, en zo in detail ben ik niet gegaan hoor! tzijn feiten die iedereen op de betreffende waters wel weten!

en betreft stekkenpezers en ander vies volk die kun je toch niet vermijden ze, die komen toch op die waters na nen tijd! ma soit!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-12-2003 16:14

Ik bezoek regelmatig het belgische forum en hier word gewoon openlijk gesproken over stekken en gewichten. Het kan dus ook anders.

Met niet begrijpende groet
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

17-12-2003 22:44

Op 2003-12-17 12:06, schreef Verpoorten clement:
HELLO.....KARPERFORUM........???????????????
Heb steeds gedacht dat een forum bedoeld was om onderling info te wisselen tussen de leden!!!!!!!!!!Nu wordt ge al op de vingers getikt wanneer ge gewichten van potentiele aanwezige vissen op een water doorgeeft(en dit zijn dan nog geen extra grote).Het verwonderd mij eigenlijk dat er nog geen reactie is gekomen over betaalwaters(dit is ook een betaalwater,zij het dan een provinciaal domein)




is zeker zo, maar je vergeet lichtelijk dat dit een nogal openbaar forum is, welke zeker ook door anderen dan diezelde leden wordt gelezen. Stropers op zoek naar zware karper? Wil je de kiloprijs zware karper weten? De hoeveelheden gestolen karper weten?...

hou het privee...
ed


ps, maak je nog geen zorgen.Ik las net dat op op een water wat de diepenbeek heet nog wat geld valt te verdienen.....
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-12-2003 07:57

Ik vis nog niet zolang op een Belgisch water, maar ik merk wel dat de sfeer onder karpervissers heel anders is. Minder afgunst, jaloezie en stekkenpezen en meer samenwerking en collegialiteit. Althans waar ik vis, dan.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
evert Van Den Berghe
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: brugge

18-12-2003 08:02

is zeker zo, maar je vergeet lichtelijk dat dit een nogal openbaar forum is, welke zeker ook door anderen dan diezelde leden wordt gelezen. Stropers op zoek naar zware karper? Wil je de kiloprijs zware karper weten? De hoeveelheden gestolen karper weten?...


hmmm
als je grote vis wil stelen ,
waters met grote vis genoeg

het bestand van de halve maan weet iedereen
die wat geinteresseerd is om daar te vissen!

Ik vind het beetje kleinzielig om hier direct op de vingers te tikken.
Doe dit in PM
Moest het nog om onbekend water zijn!

manman
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-12-2003 11:23

Beste Edwin,

Wat is de kiloprijs van Karper dan?

Wat is de hoeveelheid gestolen karper?

Ben heel benieuwd.

Ik vind het persoonlijk nogal erg ver gezocht dat stropers op jacht naar grote karper dit forum afspeuren naar afgesloten putten met mooie vissen. Maar ja als je mij kan overtuigen met 100% waterdichte bewijzen.

Maar daar ging het hier verder niet over.

Ik vind net als Evert dat de beste manier om iemand te wijzen op iets, dit het beste kan gebeuren dmv een PB. Hier iemand op de vingers tikken leidt in 9 van de 10 gevallen tot gezeik. En dat is juist wat we niet willen.

Vr.Gr.

Bertil
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-12-2003 19:14

beste bertil

ten eerste:
heb ik niemand op zijn vingers getikt. Ik was niet diegene die begon tegen te spurtellen toen er weer eens eentje slechts ingelogd had om te ontdekken waar bakken zwemmen. Ik ben niet mee gaan doen ermee. Nee, ik ben mee gaan discuseren toen met verontwaardigd begon te roepen dat het lullen over waar zware vissen zwemmen gewoon moet kunnen, door mijn eigen denken erover te verwoorden. Meedoen aan een niet door mij opgestaarte discussie heet iemand op zijn vingers tikken? beetje krom nietwaar?

Ten tweede:
Mijns inzien verkeer je voldoende in de positie om ongeveer te weten wat er in de karperwereld vandaag de dag gebeurt. Daarom heb ik ook geen enkele behoefte enig bewijslast aan te gaan voeren. VBK kan 30 ponds karper LEGAAL kopen met een prijs van ongeveer 450 euro. Ik heb ze op het internet voor het drievoudige zien staan. Heb dit ook van mensen gehoord. Waar men dus om vissen van boven de veertig pond zocht. Gewoon karpervissers. Goed lopend marktje, daar er namelijk nog immer voldoende vraag naar is. God zij bedankt wordt het allemaal moeilijker.

Belgie zelf komt er ook nog wel achter, nu men het nachtvissen gaat toestaan. Clubje engelsen op je water uitnodigen? Ga vooral je gang. Straks niet mekkeren. Ze kunnen nog wel wat grote vissen gebruiken voor de vele betaalwateren in Frankrijk die ze al beheren...

maar och, wat zeur ik...
tis maar de karper die er uiteindelijk de dupe van is....

ed
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-12-2003 23:25

Beste Edwin,

Ik zeg niet dat jij iemand op de vingers tikte. Was een algemene tip van mij voor alle gebruikers.

Ik ben het met je eens dat er karpers worden gestolen door vooral beroepsvissers, ook in Nederland. En dat we daar zoveel mogelijk tegen moeten ageren.

Ik snap echter totaal niet dat zoals jij het zegt
Quote:
"Belgie zelf komt er ook nog wel achter, nu men het nachtvissen gaat toestaan. Clubje engelsen op je water uitnodigen? Ga vooral je gang. Straks niet mekkeren. Ze kunnen nog wel wat grote vissen gebruiken voor de vele betaalwateren in Frankrijk die ze al beheren..." unquote

Ik vind dat een erg straffe uitspraak, op mij komt het over alsof Engelsen garant staan voor het stelen van karper? Maar hopelijk lees ik het totaal verkeerd?

Vr.Gr.

Bertil
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

04-01-2005 22:53

welk water wordt er hier bedoeld???

het water voor het domein of het water op het domein zelf?? want op het domein zelf zit wel flinke karper maar ik heb er nog nooit iemand zien vissen. Is het dan ook toegelaten op die kleine ondiepere watertjes???
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-01-2005 00:01

Ja hoor!! Gewoon gaan zitten........