De Halve Maan in Diest

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-01-2005 08:55

Beste Bertil,

Een kleine correctie van mijn kant. Beroepsvissers met een schubrecht mogen op het water waarzij ook de visrechten hebben net zoveel karper vangen en verhandelen als zij willen.
Vanwege de bekende virus problemen en het ageren er tegen door o.a. de KSN is die handel wat ons land aangaat redelijk stil komen te liggen.

Wat de oorzaak is dat op verschillende bekende Engelse waters een grote sterfte heeft plaats gevonden, waar men bewust niet mee in de openbaarheid komt zegt mij dat het daar zeker niet allemaal zuivere koffie is. Of de bekende Vito’s ook al in ons buurland rond rijden is mij niet bekend.

Door er mee te koop te lopen van waters, het nu in België mede door het toegestane nachtvissen zo veel beter geworden is voor vis en visser betwijfel ik ten zeerste. Het gesleep met vissen en de bekende gevolgen daarvan (ook in ons land) is ook iets waar we niet om heen kunnen.
Voorbeelden (en eigen ervaring) daarvan kom ik op de verschillende site’s genoeg tegen.

Vriendelijke groet,

Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 05-01-2005 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

05-01-2005 12:34

mitsz van der kamp schreef:Ja hoor!! Gewoon gaan zitten........



meen je dit nu??? dat zou wel verdomd makkelijk zijn. mijn grootvader woont daar 200m vandaan
jan huygens
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-02-2004 18:20
Locatie: limburg

05-01-2005 16:34

Het valt me op dat zoveel nederlanders, vragen stellen over belgische wateren.Zit er in nederland niet genoeg vis, veel meer dan in Belgie, maar daar word over gezwegen wie dood.Vooral van de wateren waar dikke vis op zit .Ja het kan misschien zijn dat er in België dikkere vissen zitten, so what.Er komen zoveel nederlanders naar België dat veel lokale vissers hun eigen ding niet meer kunnen doen.Ja ja je kan een water of een stek niet claimen, bla bla bla.Het jammere is dat sommigen hun dan ook nog,niet aan de regels houden en het zo verder verpesten voor andere.Vooral die derde hengel daar hebben vele en voornamelijk nederlanders precies moeite mee.Ben sluiswachter en als ik naar mijn werk rij en er zit iemand te vissen met 3 stokken, sorry hoor, maar 8 van de 10 overtreders zijn nederlanders.Hoe komt het, ik weet het niet, maar ne uitleg van niet wisten is dikke bullshit.Ben ook niet zo te spreken over het nachtvissen, dit heeft voor een toeloop gezorgt op vele belgische wateren, neem nu maar het bekendste van België kk, je moet er nu al bijna een nummertje trekken voor een stek te vinden.Vooral op de bekende stukken.Ik gun iedereen zijn visje wel, maar door de toenemende druk op sommige belgische wateren, word het vooral moeilijker voor iedereen.Meer volk betekent meer overlast, meer achter gelaten vuil en ga zo maar door.Ja maar ik doe dat niet,nee het is altijd iemand anders geweest, maar ondertussen zijn er al een hoop klachten binnegekomen.Echt waar, verschillende mensen zijn sterk bezig, en nee het zijn niet allemaal nederlanders.Hoop eigenlijk dat het zo nog even door blijft gaan , dan zal het nachtvissen rap gedaan zijn.Mogen de instanties weeral lekker pv's opstellen, want de staat heeft veel geld nodig.Wat ik wil duidelijk maken, is dat als jullie komen vissen, hou je aan de regels.Doe normaal en respecteer de lokale vissers en regels.Informatie geven over een water is één ding, maar doe het dan persoonlijk, gooi niet alles voor iedereen te grabbel.Stel je eens voor dat jij bijvoorbeeld op een lokaal water vist, waar dikke bakken uitkomen.Een of andere snul kan zijn mond niet houden en een tijdje later kan je er zelf niet meer fatsoenlijk vissen door een toeloop van binnen- en buitenlandse vissers.Eens zien of dat jij het leuk vind.Persoonlijk ben ik ook niet vies om een beetje informatie te geven, maar dan van man tot man.Niet via 't net of pb, wil eerst weten welk vlees ik in de kuip heb.Heb zelfs ne nederlander die op mijn thuiswater kwam vissen gedetaileerde info gegeven en nog een kilootje of 25 homemade boilies.Waarom, omdat na een paar lange gesprekken, het me duidelijk was dat dit iemand was die kon zwijgen en niet persee moest lopen rondzwaaien met foto's en stekken.Wederzijs respect heren, heb ook een uitnodiging gehad voor bij jullie op een grootwater te komen vissen.Ja en daar zwemmen ook bakken rond, maar ik zwijg, kwestie van respect remember.Pieter hopelijk kunnen we dit jaar eens samen een sessie houden.
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

06-01-2005 13:05

:o RESPECT MEN :o

volledig mee eens!!!
Gebruikersavatar
levi janssens
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-08-2005 23:06
Locatie: schaffen belgie

18-09-2005 20:48

dit is een geweldig (moeilijk) water heus wel wat te beleven , en echt wel werken voor je vis !
voor diegenen die duidelijkheid willen over de waters hier komt het:
de 3 buitenste vijvers (dus buiten het domein ) mogen bevist worden wegens betaling iets rond de 3.50 €.
binnen het domein mag er 1 vijver niet bevist worden de andere 2 wel de grootste (roeivijver alleen niet in de zomer) en de middelgrootste het kleinste met eilandje in het midden niet
dit tevens ook wegens betaling.
willen jullie weten welke vissen er op zitten ? wel ga er dan vissen :D

tight lines ,
als de visser van het water is dansen de karpers
yannick driesmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-06-2012 18:51

20-06-2012 19:06

2 weken geleden is er in de halve maan een karper gevangen van 32.5 kg dus er zit wel degelijk dikke vis op :d
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-06-2012 19:21

Speciaal voor geregistreerd? :)
Peter Stiers
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Sint-Truiden, België
Contacteer:

24-06-2012 19:26

Ja Mark, denk het ook, triestig