Omgeving Merksem

Plaats reactie
Midas Aerts
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-04-2015 12:26

22-04-2015 12:33

Dag mede-vissers,

Ik ben Midas, 20 jaar en ben sinds een maand weer begonnen met recreatief vissen (voornamelijk karper). Ik heb vroeger veel karper & wedstrijd gevist maar ben er nu toch wel een dikke 2 jaar uit geweest. Ben sinds een maandje weer aan het vissen en ik vroeg mij af of jullie mij zouden kunnen helpen met goede waters in de omgeving van Merksem. Ik begrijp ook dat jullie geen exacte stekken willen geven etc. in verband met het meenemen van vis :(. Maar ik hoop dat iemand van jullie mij wat op weg kan helpen.

Heb ervaring op de volgende vijvers:

- De Maatjes (prachtig water in Nieuwmoer, wel vrij ver rijden en veel steur & brasem).
- Dennenbad (enkel het karpergedeelte, niet de wedstrijdvijver, zitten ook niet echt uitschieters op en heb de indruk dat ik hier met de pen en maden meer zou vangen dan met lood op de grond & boilies).

Ik ben specifiek ook opzoek naar informatie rond het fort van Merksem & de vijver in het park van bouckenborgh (heb vorige week een hele wandeling gemaakt rond deze vijver & maar 2 karpers zien liggen, heb gehoord dat het er niet meer goed is omwille van oostblokvissers die alles meenemen & vissterfte doordat de gemeente wederom te lui is om zuurstofpompen te installeren).

Ik sta open voor al jullie suggesties en ben er zeker ook niet vies van om een keer op een kanaal/vaart te proberen.


Als er iemand eventueel geïnteresseerd zou zijn om samen een keer te gaan vissen (eventueel nachten) sta ik hier zeker ook voor open. Ik heb al het materiaal ter beschikking dat hiervoor nodig is (bedchair, tent etc.)


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

22-04-2015 19:17

Beste optie voor jou lijkt mij het kanaal schoten-dessel
Ben zelf van schoten en ga daar al eens vissen.
Alleen jammer dat er net werken worden uitgevoerd.
De jachthaven van schoten levert geregeld een visje op,vissen tegen de pijlers.
Fort van merksem is na een grote vissterfte vanwege insijpelende resten van dooiwater helaas naar de kl... of er moest ondertussen verandering in gekomen zijn.(zonde want prachtig obstakelwater)
Dennenbad is niet echt vissen 5 uurtjes vissen en tussen de 25 en 50 karpertjes(1 a 3kg) vangen is niet echt mijn ding zeker niet gezien de staat van de vissen.
Bouckenborghpark heb je zelf het antwoord gegeven waar de oorzaak zit.
Wil je kans maken op mooie vissen is het kanaal Schoten-Dessel de beste optie.De eerste stukken vanaf de sluis van het Albertkanaal zijn niet de moeilijkste stukken maar het blijft een kanaal.
Ook nog Albertkanaal maar dan mag je geen probleem hebben met blanks want dat gaat daar meer gebeuren dan dat je vis vangt tenzij iemand mij tegenspreekt(kan altijd aan mij liggen).
Veel succes
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Midas Aerts
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-04-2015 12:26

23-04-2015 01:08

Peter Matheesen schreef:Beste optie voor jou lijkt mij het kanaal schoten-dessel
Ben zelf van schoten en ga daar al eens vissen.
Alleen jammer dat er net werken worden uitgevoerd.
De jachthaven van schoten levert geregeld een visje op,vissen tegen de pijlers.
Fort van merksem is na een grote vissterfte vanwege insijpelende resten van dooiwater helaas naar de kl... of er moest ondertussen verandering in gekomen zijn.(zonde want prachtig obstakelwater)
Dennenbad is niet echt vissen 5 uurtjes vissen en tussen de 25 en 50 karpertjes(1 a 3kg) vangen is niet echt mijn ding zeker niet gezien de staat van de vissen.
Bouckenborghpark heb je zelf het antwoord gegeven waar de oorzaak zit.
Wil je kans maken op mooie vissen is het kanaal Schoten-Dessel de beste optie.De eerste stukken vanaf de sluis van het Albertkanaal zijn niet de moeilijkste stukken maar het blijft een kanaal.
Ook nog Albertkanaal maar dan mag je geen probleem hebben met blanks want dat gaat daar meer gebeuren dan dat je vis vangt tenzij iemand mij tegenspreekt(kan altijd aan mij liggen).
Veel succes


Dag Peter,

Bedankt voor de informatie! Ik ga zeker mijn licht daar eens opsteken & hoop er spoedig aan de slag te kunnen.
Plaats reactie