Dijle Binnenstad Mechelen

Plaats reactie
Franky Langendries
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-08-2013 22:02
Locatie: Boom
Contacteer:

02-07-2014 20:53

Het is niet evident, maar lijkt me écht leuk. Heeft er iemand ervaring met pennen op de Dijle in de binnenstad van Mechelen? Voederplekjes aanleggen, dijlepromenade (drijvende wandelroute over het water) afwandelen en pennen maar.

Wat snel googlewerk leert me dat er wel degelijk karper zou zitten (5 tot 10kg).

Heeft er iemand dit al gedaan (in andere steden bijv)? of waag ik er mij als ware pioneer aan om de in de ogen van voorbijgangers de village fool uit te hangen. 8) :lol:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-07-2014 22:54

Nee hoor er zijn zelfs filmpjes van vissers die nabij het station in de binenstad van grote steden vissen op karper, penvissend of statisch. Kijk eens rond op deze site,. Urban fishing, is dat niet de term hiervoor?

Zelf heb ik het ook gedaan, meestal in Delft, soms Rijswijk en Den Haag, Middelburg toen ik er woonde, en andere steden. Maling aan de kudde mensen die langs je heen lopen, en de consternatie als er gevangen wordt.
Zo dol als die Haagse jongens (twee broers?) het gedaan hebben, heb ik het echter nooit (filmpjes bij karperfilmpjes.nl of zo).

Gewoon doen. (pen)stekjes maken en even later bevissen. Veel succes en vooral plezier.
Franky Langendries
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-08-2013 22:02
Locatie: Boom
Contacteer:

05-07-2014 15:58

Bedankt voor de reactie, in België ligt het toch nog net iets anders. Stadswatertjes of slootjes zoals in de Nederlandse woonwijken zijn hier zo goed als onbestaande.
Mechelen, Gent, Brugge zijn zowat de uitzonderingen...
ben gisteren even een wandelingetje wezen maken over de promenade maar er echt op vissen is niet zo evident. de balustrade is vrij hoor wat scheppen enorm zou bemoeilijken. Het grootste deel van de kaai is ook niet meer toegankelijk wegens instabiel. Het zal wachten worden tot wanneer ze daar iets aan doen.
Patrick Van Der Elst
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-08-2016 21:12

04-01-2017 01:39

Op de juiste plekken zijn er TOP vissen te vangen, gewichten ga ik hier niet zeggen anders loopt het er vol volgende week, we spreken over een vis waarvan je er maar 1/2 op een jaar vangt in Belgie
Plaats reactie