Welke tactiek Albertkanaal?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

02-05-2014 21:50

Hoi allemaal.
Ga zondag voor de eerste keer op het Albertkanaal een poging wagen.
Heb een stekje uitgezocht,gepeild,aangevoerd en ben aan het twijfelen met hoeveel gram lood ik zou vissen.Ben zelf voorstander van zo licht als mogelijke en zo zwaar als nodig.Vis het liefst inline maar met heel zwaar lood lijkt mij dat geen goed idee(tenzij ik hier de bal volledig mis sla :o ).Op zondag verwacht ik daar niet zoveel stroming vanwege het feit dat er weinig scheepvaart zal zijn en de sluizen niet zullen geopend worden.Had het idee om met 100 gram te proberen en te kijken wat dat geeft.Wie kan mij hier adviseren?Diepte van de stek is +- 5m.
Ga ik daar 150 gram of meer nodig hebben?(ga dit sowieso voorzien zodat ik kan aanpassen).
Ga ik daar best met loodverliessysteem vissen of is inline(wel visveilig) best te doen?
Misschien domme vragen(dan zal ik het snel merken :oops: ) maar aangezien dit de eerste keer op een groot kanaal is probeer ik zoveel mogelijk info te vergaren.
Ben van plan om met 1 hengel in de kant(wel aangevoerd)met gewone bol en 1 hengel op het wijd te vissen(niet aangevoerd)al dan niet met fluo popup of gewone bol met pva string van bollen om toch wat voer bij de rig te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

03-05-2014 23:48

gaat helaas niet door,net wezen kijken en stek bezet.
Het is weer van dat.
Niks aan te doen.
Heb al andere locatie gekozen :D
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Plaats reactie