advies vissen belgie

Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

26-03-2014 01:12

Dag allen,

zoals vele hier op het board ben ik op zoek naar een geschikt water om tegen eind mei te gaan vissen.
Nu ben ik zelf al druk aan het kijken of ik wat geschikts kan vinden.
Ben toen echter op deze site gestuit : http://www.hengeleninbelgie.be
Hier zie ik echter dat je op veel wateren niet mag nachtvissen en ook tijdens de paai tijd mag er op veel wateren gewoon niet gevist worden.
Nu heb ik dus vakantie in de laatste 2 weken van mei wat dus precies in de paai tijd valt.
Klopt deze informatie dat iemand weet?
Mochten er mensen zo gul zijn wat info/wateren prijs te geven doe dit aub in een prive bericht.
Dit om te voorkomen dat mensen andere mans stekken prijs geven wat over het algemeen niet zo gewardeerd word.
Ik ben op zoek naar een niet al te groot water met 'redelijk' bereikbare stekken. Dat ik bv niet met een boot het water op moet om op de stekken te komen.
heb namelijk alleen een roeibootje voor te voeren en te drillen.
Kwa bestand wil ik niet te veeleisend zijn er hoeven niet perse 20 kg + vissen te zijn maar de kans op een (aantal) 30 ponders zou wel leuk zijn.
Liefst een water waar ik ook gewoon mag nachtvissen.
Of weet iemand nog andere goede site's/forum waar ik dit zelf op kan uitzoeken?

alvast bedankt voor de reactie's!
mvg,
Daniel van der Vorm
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

26-03-2014 06:51

Op de meeste bevaarbare wateren(kanalen en dergelijke) is er geen gesloten tijd en mag je nachtvissen.
Anders ligt het voor niet bevaarbare wateren,daar ben je afhankelijk van de gemeente of beheerder.Privé wateren hebben uiteraard ook hun eigen regels.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

26-03-2014 20:24

[quote=
Kwa bestand wil ik niet te veeleisend zijn er hoeven niet perse 20 kg + vissen te zijn maar de kans op een (aantal) 30 ponders zou wel leuk zijn.
mvg,
Daniel van der Vorm[/quote]




:o :roll: :roll: :roll: ach ja, zal wel aan mij liggen..... :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

26-03-2014 23:41

Fred Hazenbroek schreef:[quote=
Kwa bestand wil ik niet te veeleisend zijn er hoeven niet perse 20 kg + vissen te zijn maar de kans op een (aantal) 30 ponders zou wel leuk zijn.
mvg,
Daniel van der Vorm





:o :roll: :roll: :roll: ach ja, zal wel aan mij liggen..... :roll:[/quote]


Weet niet of dat aan jou ligt ;)
vind het iig jammer dat je wel de moeite kan nemen om zown post te geven maar dan niet de moeite neemt mij bij mijn vragen te helpen ;)
maar goed dat zal dan wel aan mij liggen :roll:
Ik vraag gewoon om informatie of site's die mij kunnen helpen bij het zoeken naar een geschikt water.
En ik zou liegen als ik niet naar belgie ga in de hoop een mooie bak te vangen, anders kan ik net zo goed hier op mijn thuis watertjes gaan vissen.
Hoef echt niet alle info over een water dat zoek ik daar zelf wel uit, of een giga bestand met 20 30ers en 10 40ers .
Maar de wetenschap dat er een leuke vis rondzwemt op het water waar je een week zal verblijven en een hoop geld/ tijd en moeite in steekt vind ik dan wel prettig.
En naar wat ik begreep zijn de vissen in belgie vergeleken met nederland gemiddeld een stuk groter.
Dan lijkt het me ook logisch dat je naar een water wilt gaan waar je wat mooi's zou kunnen vangen of zie ik dat verkeerd?

groet daniel
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

27-03-2014 08:13

Ik zeg: Kempisch kanaal, voldoet aan al je eisen :wink:
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

27-03-2014 09:49

Dennis Visser schreef:Ik zeg: Kempisch kanaal, voldoet aan al je eisen :wink:


Ja was inderdaad van plan daar te gaan kijken!
Maar wat ik altijd lees over het kempisch kanaal is dat het vol staat met tentjes.
Maar denk dat ik indd 2 nachtjes mee ga pakken op het kk.
Maar ben eigenlijk meer op zoek naar een middelmatig tot grote put/meer

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

27-03-2014 10:07

daniel van der vorm schreef:Ja was inderdaad van plan daar te gaan kijken!
Maar wat ik altijd lees over het kempisch kanaal is dat het vol staat met tentjes.
Maar denk dat ik indd 2 nachtjes mee ga pakken op het kk.
Maar ben eigenlijk meer op zoek naar een middelmatig tot grote put/meer

In ieder geval bedankt voor je reactie!



Google maps.... kijk eens in de buurt van het plaatsje "Mol" :wink:
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

27-03-2014 20:39

Waters genoeg maar smaken verschillen natuurlijk . Je hebt de forten rond Antwerpen , de kanalen , enkele putten , ....
Wil je gewoon plezier zonder de nodige drukte , kijkt dan eens naar het kanaal van Beverlo . Loopt van Leopoldsburg naar Lommel .
Heb er al leuke tijden beleefd ...
Team boilieman België
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

30-03-2014 10:23

Bedankt voor jullie reacties!
Zal deze zeker meenemen!

Mvg,
Daniel
Plaats reactie