goede stekken op de oude Durme in Hamme oost-vlaanderen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-06-2013 12:39

Weet er iemand waar ik het best ga vissen aan de oude Durme.
Aangezien mijn schoonouders daar wonen en ik daar geregeld kom wilde ik wel eens een dagje uittrekken en het daar eens op karper proberen.
Deze winter heb ik daar al een snoekje met de plug gevangen.
Aan de watermolen links weet ik dat het er dieper is en vis je daar dan beter tegen de overzijde?
Ben ook al op de hoogte dat het allemaal veel minder is geworden met het karpervissen daar maar dat neemt niet weg dat ik het toch wil proberen(ben eigenwijs).
Rechts van de watermolen is het veel ondieper maar wel veel obstakels in het water(takken,bomen).?
Heb helaas geen voerboot en/of dieptemeter dus het blote oog moet het doen.
Had het idee in het diepere stuk (links van de watermolen)van naar die hoek aan de overzijde te vissen omdat ik dan van verschillende plaatsen die stek kan bereiken.
Een voerplaats aanleggen zal niet lukken,is 45km van waar ik woon.
Niet dat ik geen vertrouwen heb in mijn stekkeuze maar alle extra info is welkom.
Alvast bedankt voor enige tips.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-06-2013 19:05

45 km lijkt mij toch goed te doen om eerst eens poolshoogte te nemen. Ik ken de/je situatie niet, maar heb elders in de buurt wel vaker gevist, maar daar heb je nu niets aan. Stom Frenk! :(

Ga erheen, bezoek je schoonouders, laat je vriendin even thuis bij haar ouders en ga peilen. Ik zou zeker de obstakels, uitstekende
rietstukken opzoeken. Welke plekken je moet opzoeken , daar ga ik even van uit dat je wel weet waar ze zijn. Dus de vermelding van molen is voor mij nietszeggend, tenzij de watermolen in bedrijf is (zuurstof, stromend water op die plek, aanvoer voedsel). Dat zou ik dan een hotspot vinden.

(Alvast) succes!

Frenk
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-06-2013 19:31

Bedankt al voor je antwoord,de watermolen is niet in bedrijf.
Er werd een taverne/restaurant van gemaakt.
Ben er al wezen vissen deze winter (met een plugje)maar aan de rietzomen is het maar 20 a 30cm diep.Vind ik nu net iets te weinig ondanks het feit dat de karper wel durft azen op zulke ondiepe plaatsen.Vandaar mijn idee om net waar de grote bocht is naar de overzijde op de kop te vissen.(Voor diegenen die de oude durme kennen)
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Plaats reactie