visvijver kiewit ( hasselt)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter Willemen
Berichten: 105
Lid geworden op: 25-06-2012 21:07
Locatie: Hasselt

24-10-2012 15:03

Voor alle mensen die graag wat meer info hebben over deze vijver ...

Je kan een gratis vergunning bekomen op de sportdienst van Hasselt indien je inwoner bent van Hasselt. Let op mensen die niet van Hasselt zijn kunnen geen vergunning krijgen.

Er zijn ook een aantal regels:
- Alle gevangen vis moet teruggeplaatst worden
- Het is verboden gericht op roofvis te vissen
- De vis moet voorzichtig en met het juiste materiaal onthaakt worden
- Leefnetten zijn niet toegelaten
- Er mag niet gevoederd worden
- Er mag maximum met 2 lijnen gevist worden

Men mag aanwezig zijn van 7 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds van april tot oktober.

Nu even wat over de vijver zelf:

Afbeelding

De ingang bevind zich bij het gele gemarkeerde gedeelde.

De rode markering op de kaart vindt ik persoonlijk de beste stekken. 1 aan iedere kant van de pomp vooral na dat de pomp aangestaan heeft zijn de vissen er zeer actief. De andere stek dichtbij de ingang vindt ik ook goed dat je de mogenlijkheid hebt om dicht tegen de lelies aan te vissen en je van daar uit nog alle kanten op kunt werpen. Ook is dit het diepste gedeelte van de vijver.
Het blauwe gemarkeerde zijn de plaatsen waar de waterlelies liggen.

Bij redelijke temperaturen vang je er heel goed met pellets. Neem je aas niet te groot ... 16mm aas is al meer als groot genoeg.

Er zitten verschillende formaten die elkaar voldoende afwisselen de dikste dit jaar gevangen zit rond de 15 kilo.

Ik kan deze vijver vooral aanraden aan beginnende karpervissers en mensen die zekerheid willen om per sessie minstens 1 karper te vangen.

Zo hopenlijk hebben jullie hier iets aan. Indien er nog vragen zijn mag je mij altijd een pm sturen of het hier neerzetten.

Nog veel succes en vang ze :D
Kristof Saenen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-11-2012 10:40

14-11-2012 14:08

Volgens het reglement mag er ook niet met boilies gevist worden ;)
Plaats reactie