Vielsalm

Plaats reactie
frank janssen
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Austerlitz
Contacteer:

06-05-2003 10:45

Heeft iemand ervaring met karperen in het meer van Vielsalm te Belgie? Volgende week ben ik er vlakbij, Wellicht kan iemand mij wat informatie geven over vergunning, visbestand etc.
daniel de bruin
Berichten: 215
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: born

12-05-2003 17:18

beste frank

het meer waar je over praat heet les dojards geloof ik , 2 jaar geleden ben ik er op vakantie geweest en heb er ook gevist er zitten wel enkele karpers op maar ze zijn niet echt de moeite waard ten eerste is het water daar erg koud en ten tweede is het daar gemiddeld 50 cm diep dus niet bepaald omstandigheden voor grote karper , ik kan je eerder aanraden om een spinhengel mee te nemen want forel en baars vang je er genoeg.

mvg daniel de bruin
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

30-04-2006 18:55

frank ik ga er heen in augustus, kan er ook niks over vinden. alleen dat je er een vergunning nodig hebt van het waals gewest, af te halen bij het postkantoor, er zit veel kopvoorn op , en heb van een man gehoord die er een tiental jaren geleden heeft gevist, op de beek die op het water uitkomt dat hij er toen karpers ving van rond de 5 kilo.
groeten roy haghuis.
ps. als je er wat vangt zou je mij dan ff kunnen inlichten, ben er ook zeer benieuwd naar, ik ga er een hele week zitten
Laatst gewijzigd door roy haghuis op 30-04-2006 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

30-04-2006 18:59

oh ja, nachtvissen is er verboden en er zwemmen ook forellen en vlagzalm rond, verder kan ik je niet helpen. heb echt overal gezocht maar dat is het enige wat ik je kan vertellen, vind het ook zeer frusterend.
straks zit ik er een week lang voor nop of knolletjes trekken.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

21-05-2006 01:03

Roy,

Laat je hengels maar thuis hoor.
Je mag er namelijk niet vissen !
En al zou je er wel mogen vissen.... je loopt zo naar de overkant zonder echt nat te worden.

Onderstaande foto geeft je alvast een impressie.

Afbeelding
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

25-05-2006 09:55

nou ik weet toch zeker dat je er wel mag vissen. en dat het er ondiep is weet ik.
hoe kom je er bij dat je er niet mag vissen dan???
water staat gewoon bij waalsgewest aangegeven als viswater
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

25-05-2006 10:04

aan de foto te zien ben je er in de winter geweest, misschien een gesloten seizoen???
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

26-05-2006 08:03

Roy,

Was er inderdaad in December (Sunparcs).
Staat een bord dat je er niet mag vissen. Misschien dat het in een bepaalde tijd niet mag.
Het water ziet er zowiezo niet uit om te vissen op karper.
Er zijn genoeg andere wateren in de buurt waar je beter kunt gaan vissen.
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

29-05-2006 19:38

het lijkt me zo op de foto toch een leuk water, probeer het toch 2 dagen.
als het niet wat is kijk ik in de buurt wel wat rond.
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

02-08-2006 19:03

Oud topic, maar ik wil even melden dat er wél karper zit.

Aantal jaar geleden op vakantie geweest daar (sunparcs, kutpark)
we hebben voornamelijk op forel en dergelijke gevist, maar we hebben ook enkele karpers gevangen van 50-60cm (mooie ronde spiegeltjes)
Of er groter zit weet ik niet.
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

05-08-2006 18:17

Ben net terug vanuit Vielsalm.
Veel kleine karper met af entoe een iets 'grotere' vis (max denk 15p.) bestand is ongeveer half spiegel/schub. Zijn wel allemaal gave vissen, wordt namelijk vooral op kleinere vis gevist.
Groeten uit Sassem
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

08-08-2006 19:25

hey chris,
wij gaan ook naar sunparcs, is het echt een kutpark?
maakt ook niet uit, ga toch om te vissen
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

09-08-2006 17:41

roy haghuis schreef:hey chris,
wij gaan ook naar sunparcs, is het echt een kutpark?
maakt ook niet uit, ga toch om te vissen


wij vonden het echt een baggerpark inderdaad. Huisje was van binnen niet om aan te zien.
Maar opzich kun je er wel leuk vissen.
We zijn gewoon gaan vissen daar en hebben gewacht tot er iemand kwam, en bij diegene hebben we een vergunning gekocht.

Onderaan bij de waterval zeg maar daar moet je het maar eens met een spinnertje proberen, zat toen veel forel en snoek. (mag eigenlijk niet)

Ook helemaal aan de andere kant van het meer loopt een smal heel koud ( :o ) beekje verder, daar kun je ook goed forelletjes vangen.

Ik was toen nog niet zo into karper, anders had ik er zeker wel vaker op gevist. want we zagen er heel veel liggen. allemaal bordronde spiegeltjes.

veel plezier en succes!
roy haghuis
Berichten: 38
Lid geworden op: 29-06-2005 21:43

18-08-2006 20:20

hallo,
ben net terug uit vielsalm.
heb een weekje gevist op lac des doyards.
resultaat: meer dan 70 runnen!! 56 vissen gevangen.
zwaarste vis: nog geen 20 pond!
gewichten vielen tegen maar ook wel leuk om je is helemaal scheel te vangen.
mocht er nog iemand gaan vissen, maak een voerstek met hennep en tijgernoten en gebroken boillies.
maar verwacht geen zware vissen, misschien dat er nog wel een verassing zwemt maar denk het niet.
heb wel een vis er op gehad die ikgewoon niet van de stek af kreeg, maar hoorde later dat er ook een paar meervallen in zitten. dus ga er vanuit dat dat het geweest is.
en het water ligt vol met takken, denk dat die meespoelen met het stromende water ui het beekje.
ik heb in ieder geval wel een leuk weekje gehad met veel actie.
oh ja het zit er ook vol met forel en grote kopvoorns.
die kopvoorns kunnen je stek behoorlijk leegvreten dus regelmatig bijvoeren was echt nodig.
wij zaten trouwens niet in sunparcs maar in een park gelijk aan het meer, 10 meter van het water af dus dat was wel lekker.
remco bos
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-04-2007 17:46
Locatie: nijkerk

16-04-2007 12:32

hey, ik ga met de pinksteren daar eens proberen, mn ouders wonen er en kwartier vandaan dus ga maar eens een middag, avond zitten.

iemand die onlangs, afgelopen jaar hier nog is geweest en wat nieuwe info heeft??

gr
remco bos
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-04-2007 17:46
Locatie: nijkerk

18-04-2007 12:21

vergunningen al geregeld hehe.

niemand wat info over de laatste tijd?/
remco bos
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-04-2007 17:46
Locatie: nijkerk

21-05-2007 20:28

nou aankomend weekend is het zover..... heb alleen kippenmais gekookt en moet het doormee doen. iemand een leuke stek daar aan te raden? ik ben van plan om een pva kous vol met mais gewoon een aantal meters uit de kant te gooien. heb nl verder geen idee van de bodemverloop buiten dat het maar een mtr diep is gemiddeld haha :lol:

tips iemand?
Frans Bax
Berichten: 87
Lid geworden op: 27-09-2006 15:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

30-05-2007 22:06

ik ben in het weekend van 27 april daar geweest. op het park van sunparks(klote park btw)
Vrijdag kwamen we daar aan. thuis had ik al de nodige mais en hennep gekookt. savonds ff naar het meer geweest om te peilen en te voeren, althans dat was de bedoeling.
Ik had men peilhengel klaargemaakt en gooide in. meteen kwam er een soort van boswachter die alleen frans kende. dus ik hem proberen uit te leggen dat ik alleen maar aan het peilen was. Dat mocht dus niet van hem ik moetst meteen een dagvergunning kopen a €6. dat zag ik eigenlijk neit zo zitten omdat we toch niet zouden gaan vissen die dag. voeren mocht ook niet omdat het nog geen zomer was:S. in ieder geval een vergunning gekocht voor zaterdag.
Je mag er alleen tussen 09:00 en 12:30 en van 13:30 tot 18:00 vissen ofzo, en het stikt er van d forelvissers met blinkertjes etc.
zaterdag morgen wilde we gaan vissen. Een voerplekje gemaakt met mais en hennep. In 2,5 uur hadden we met 2 man 4 karpertjes en een zeelt. allemaal spiegeltjes tot een pondje of 11. wel helemaal gaaf, mooie bek etc.
savonds nog even teruggegaan met een stokbrood en er nog 2 met de korst gevangen, dit waren ook maar kleintjes.
verder hebben we er niet meer gevist daar omdat we met de familie weg waren.

al met al denk ik dat wanneer je echt de hele dag zou gaan vissen en ook flink voorvoerd dat je je helemaal suf kunt vangen.
Gewoon met mais en hennep een voerplekje opbouwen en dan met mais bevissen.
verwacht geen grote vissen, maar wel mooie. zoals ik al zei denk ik dat er voornamelijk spiegeltjes zitten.

succes verder en doe de groeten aan de boswachter
remco bos
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-04-2007 17:46
Locatie: nijkerk

03-06-2007 14:17

haha ik zat diezelfde dag ook aan het meer, aan de andere kant van het meer, bij het watervalletje.

ik sochtends 2 mooie stekken voorgevoerd omdat ik weet dat daar de diepere stukken lopen door het beekje wat er doorheenloopt onderwater....

kom ik rond 4 uur aan zit er een kerel op forellen zich suf te vangen daaro :-? toen uit noodzaak een hele andere plek gaan zitten, waar het overal maar 1 mtr diep was, geen enkele run gehad in 4 uur tijd, alleen wel veel zien zwemmen en paaien recht onder mn neus....

mn ouders wonen er in de buurt dus zal wel een vervolg komen en dan wel in het diepere en uit de paaiperiode.

en die boswachter is gewoon een controleur daar. je mag er gewoon vissen tot zonsondergang hoor. en het vrije seizoen begint daar 1 juni, vanaf nu dus mag je er vrij op alles vissen.
Michiel nevelsteen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-11-2012 15:23

11-11-2012 15:31

Ik ben net terug van een weekendje vielsalm (Sunparks) .
Ik ben eens gaan kijken naar het meer ; er zijn verschillende vissoorten , karper , snoek , baars , forel enz.
Men heeft ook een Waals visverlof nodig om er te vissen .
Men mag er vissen tot 20 SEPTEMBER !!!!
Spijtig dat er dus niemand zat , kon ik misschien nog meer te weten komen .
Het water is er effectief dieper dan 50 cm hoor .
Laat me weten als je er iets hebt gevangen , ik ga volgend jaar in de zomer terug .

Groetjes Michiel
Plaats reactie