goed viswater

HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

07-01-2011 12:40

Jacco e.a.

We kunnen die jongen nergens de schuld van geven.
Hij wordt gewoon 'gek' gemaakt door zijn 'omgeving'.
Die zorgen er voor dat de normen vervagen.

Een jonge snuiter met een grote karper op de foto is toch niet zo bijzonder.
Dat moet ook kunnen.
Wie weet krijgt hij een gigantische adrenalinestoot, wanneer hij de 'Jackpot' landt op 34,2 kg (hier heb jij een tip, Jordi, deze vis is te vinden op de site van totalfishing).
En maakt hem dat nog vastberadener in zijn jacht op grote karpers.

met tipgevende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-01-2011 13:04

even opgeschoond en naar de juiste rubriek.

Groet
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-01-2011 13:35

@jacco noordermeer.

Jacco,ik vind dat ik dat gerust kan zeggen,ikzelf vis nu zo'n 13 jaar op karper,toen ik dertien was had ik echt niet de wijsheid die ik nu bezit over rigs,haken,lood montages en welke werkingen die allemaal hebben.zelfs nu nog maak ik af en toe vissen mee die ik verkeerd gehaakt heb "wie niet ?".er worden nog steeds bladen vol geschreven over de beste technieken om vissen gecontroleerd perfect te haken.en er gaan zelfs video beelden aan te pas om het te evalueren tot het beste van het beste.en nu wil jij me vertellen dat een jongen van 13 de wijsheid heeft om vissen perfect te haken,perfect te landen en dan ook nog eens 15 kilo plus vissen ? die foto van die jongen met een vis van 19 kilo is heel leuk,maar die heeft dit vast en zeker niet allemaal alleen gedaan,het rigje het haak aas de plek etcetra.of wil je beweren dat die jongen van 13 met een statiefje en een goede camera dit allemaal alleen geklaart heeft ?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-01-2011 13:39

Zoon had hulp van papa, en het ging puur over het tillen van een grote vis.

Zonder karperpapa hebben jongeren het veel moeilijker in de meeste gevallen, dat neemt niet weg dat er minder plezier is ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-01-2011 15:59

dat is het juist sven.als je geen plezier meer heb van 10 kilo vissen dan kan je beter stoppen,dat het leuk is om een 15 kilo + vis te vangen daar ga ik ongetwijfeld in mee,maar dat moet niet een vereiste zijn maar een pre.en ik ben reuzeblij als pappa mee gaat met zijn 13 jarige jongen.vaak moeten die jongens het alleen doen of met een vriendje met dezelfde wijsheid.en dan zie je dingen die je liever niet ziet.ik ben echt niet de minste om jongens aan een heleboel informatie te helpen.maar het moet wel reéél blijven natuurlijk,tevens heb je in belgie zoveel wateren waar 15 kg vissen zwemmen.waarschijnlijk zelfs op de put waar die nu aan het vissen is,alleen die vis is wat minder makkelijk te vangen doordat het kleine bestand aan vis gretiger aas en met velen meer zullen wezen.

tip : http://www.visvakanties.nl zat betaalwateren waar je bijna zeker een 15 kilo vis kan vangen :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-01-2011 16:33

Hint

Blijven vissen waar je vist en geniet ervan!
Over een paar jaartjes gaat er een wereld voor je open inverband met Rijbewijs! Iedereen heeft op die leeftijd achter de feiten aan moeten lopen.

So be it! Alles komt later wel goed,en dat wachten betaald zich meestal vanzelf wel terug
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2011 18:08

Beste Jordi,

Zal je een goede tip geven, eentje die je zelf mag doorvertellen aan anderen.
Stel dit soort vragen niet meer op dit soort forums, je krijgt er namelijk toch geen antwoord op. Het enige wat je krijgt is een hoop gezeik van anderen. Die anderen denken dat een forum namelijk bedoeld is om anderen af te zeiken.

@ anderen
Jordi is best van goede wil hoor. Hij heeft zijn doelstellingen al bijgesteld. Hij vroeg namelijk op een ander forum voor wateren met vissen van 20+. Kreeg daar dezelfde bak stront over hem heen als hier.

@ generatiegenoten of ervaringsdeskundigen (minimaal 25 jaar)
Waar is de tijd gebleven dat het vangen van één 20 ponder je seizoen goed maakte. Soms was het vroeger echt beter.

Gr Anton

Ps: die anderen die het goed bedoelde voel je vooral niet aangesproken.
K. van den Herik

07-01-2011 18:19

tip rik: als je je naam ergens aan verbindt kan je je bek niet zomaar meer een douw geven. Kon wel eens zijn dat Jacco een klant wordt of misschien nu niet meer. kut he sponoren?





whoaaaaaaaaaaaaaaa



Verder deed ik mijn best Toon om uit te leggen dat inflatie ook aanweig is. de 20 ponder uit 1985 is de 40 ponder van nu
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2011 19:02

Ik weet het Klaas, jij probeert die gasten nog enigzins op te voeden. Waag het te betwijfelen of het je lukt. :wink:

Grtz Anton
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

07-01-2011 19:38

Anton,

Hij heeft zijn doelstellingen bijgesteld.
Dan heeft het hem toch aan het denken gezet.
Heel goed, Jordi.

In 2009 ben ik een paar maal bij de KSN-jeugd op Zeumeren wezen kijken.
Daar liepen een aantal jonge knapen, waar inderdaad menig volwassen 'karpervisser' een voorbeeld aan kan nemen.

Elk gehucht, dorp en stad kent het fenomeen overlastgevende hang-jongeren.
De jeugd heeft het altijd al snel gedaan.
Terwijl iets verachtelijks als het overzetten van een karper, in negen van de tien gevallen vaak iemand van boven de achttien betreft.
Zie die maar eens op te voeden.

met meerder-jarige groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-01-2011 21:22

@ klaas.

Sorry maar jouw post vat ik dus totaal niet,ik geef geen kritiek ik voer een discussie met jacco,mocht ik wat verkeerds gezegd hebben hoor ik dat graag.omdat ik een naam heb waar ik voor vis wil dus zeggen dat er geen discussie gevoerd mag worden ? Of dat er totaal niet meer gepraat mag worden in het openbaar ? Mocht ik uberhaupt iets verkeerds gezegd hebben vind ik dit jammer om het van jouw te horen ipv jacco zelf.ik heb nog nooit iets negatief over ttb vermeld op het forum,sterker nog,ik heb zelfs reclame gemaakt zonder enig verband tussen esv en ttb.dus jouw post is echt onverklaarbaar voor mij.mocht jij of jacco hier over duidelijkheid willen scheppen hoor ik dat graag,eventueel via pb

Met vriendelijke groet
K. van den Herik

08-01-2011 09:13

Rik,
Is ook lang niet zo erg als het lijkt. Het is ook niet rot bedoeld, het is alleen een waarschuwing/tip om al je woorden met een weegschaaltje te wegen, immers niets is wat het lijkt. Je woorden kunnen zomaar verkeerd begrepen worden. Zie nu maar.

Niets is dus wat het lijkt. Neem Dennis, die komt al mee vissen sinds zijn 4e. Sinds 4 jaar regelmatig ook de nachten en sinds 3 jaar een eigen setje. Die vist dus echt zelf.

Niet meer en minder dan 1 ieder samen met een maat zou vissen.
Verder kan hij beter met een rubberboot met benzine motor varen dan mij. De voerboot kent ook geen geheimen. Inwerpen? Ach na 1000 keer oefenen is dat ook niet zo'n probleem toch? Daarnaast is de spinhengel ook niet onbekend.
Als je dan in die 5 jaar niet je ogen in je zak hebt is vis vangen niet zo heel raar hoor.

De vis hieronder komt niet van een btwtrutput of zo maar van een water van 850 ha ergens. De vis is op 450 meter gevangen. Uitvaren doe je hier samen, zo ook Jacco en Dennis. Als je zelf met de boot wilt moet je rap wezen want Dennissie is je voor en al onderweg.

Soms zijn vissen te zwaar...


Afbeelding

En zit je in de shit en is je motor kapot, captain Dennis brengt je aan wal, vraag maar rond...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-01-2011 12:10

@ klaas en @ jacco.

Mijn excsuses voor mijn verkeerd geintrepeteerde opvatting,soms is het moeilijk om via het board de klanktoon goed vast te leggen.ik bedoel het allemaal niet zo rot in ieder geval.maar julie zijn het toch wel met me eens dat het niet goed is als een jongen van 13 jaar,het nu al zat is om 10 kilo vissen te vangen.ik bedoel niet iedereen van om en nabij de 13 jaar heeft genoeg ervaring in pacht om rigs te maken die gelikt zijn.

ik ken dennis niet maar neem hem als voorbeeld.die gaat jaren met de grote mannen mee,die heeft een hele stap voor op de rest van zijn leeftijds genootjes.maar 90 procent heeft deze wijsheid niet,en zal dus door schande wijs moeten worden.ook ik heb vismaten waar ik regelmatig mee vis vanaf mijn 12de jaar.mannen die nu in de 50 + zitten.ik had op mijn 15de jaar een schat aan informatie en kennis,zou ik niet met deze mannen vroeger in aanmerking geweest zijn waren zaken heel anders gelopen.

dat het niet rot bedoeld is klaas dat weet ik wel,maar dat is het van mijn kant ook niet.
ik heb bij jacco ook mijn bollen wel eens gehaald.en als er kwaliteit is,is er voor mij geen reden om er geen reclame over te maken,of negatief te zijn tegen over jacco.
maar een discussie voeren is in mijn ogen geen misdaad,maar die ik wel in mijn ogen erg hoog aangegrepen vond door jouw.en dan ben ik niet te min om mijn excuus aan te bieden als het verkeerd begrepen word.

nog een fijn weekend verder.


mvg Ricardo
K. van den Herik

08-01-2011 15:19

goei poeier Rik, niks aant handje en voorlopig leren Jacco en ik door schade en schande. Op 4 verschillende wateren is Dennis ons de baas qua grootste vis van dit jaar.

Klein stapje terug: de leerschool van Dennis is misschien ietewat ongewoon, maar zeker niet uitzonderlijk hoor en je kan ze net o groot vangen als ze er rondzwemmen.

Verder heb ik zo een hele leuke ervaring met Ronald van Bruggen, iets ouder maar toch. OP een viskamp. Die zoog de info bijna uit me zeg maar, net een spons. Leuke is dan dat het werkt en dat ie er toen een hele zwik ving.

In almeloos accent, ja klaas, kant nu zelf wel ja... lachen man.

Tja en ik met mijn 49 had het 3 jaar terug op kk. Toen ik ook eens luisterde waren dat ruim 80 vissen...
Maar we dwalen af
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

09-01-2011 20:20

:) :)
http://www.ttbbaits.com
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

15-01-2011 20:12

Hoi Jordi,

Download google earth en er gaat een wereld voor je open...
Hier krijg je nu toch alleen maar de mening van anderen opgedrongen, als jij grote vissen wil vangen dan wens ik je succes!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

16-01-2011 12:45

of het gaat lukken betwijvel ik :wink:
man ga eerst de basis van het vissen leren :roll:
zoals (bijna) iedereen hier
mvg justin
----------------------------------------------------------
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

01-02-2011 15:21

Rik koster schreef:dat is het juist sven.als je geen plezier meer heb van 10 kilo vissen dan kan je beter stoppen,dat het leuk is om een 15 kilo + vis te vangen daar ga ik ongetwijfeld in mee,maar dat moet niet een vereiste zijn maar een pre.en ik ben reuzeblij als pappa mee gaat met zijn 13 jarige jongen.vaak moeten die jongens het alleen doen of met een vriendje met dezelfde wijsheid.en dan zie je dingen die je liever niet ziet.ik ben echt niet de minste om jongens aan een heleboel informatie te helpen.maar het moet wel reéél blijven natuurlijk,tevens heb je in belgie zoveel wateren waar 15 kg vissen zwemmen.waarschijnlijk zelfs op de put waar die nu aan het vissen is,alleen die vis is wat minder makkelijk te vangen doordat het kleine bestand aan vis gretiger aas en met velen meer zullen wezen.

tip : http://www.visvakanties.nl zat betaalwateren waar je bijna zeker een 15 kilo vis kan vangen :)

10 kg is ook nog leuk maar als je die al vaak vangt wilt iedereen toch graag een nieuwe uitdaging aangaan
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

01-02-2011 15:54

wat versta jij onder vaak
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-02-2011 06:20

jordi claessens schreef:10 kg is ook nog leuk maar als je die al vaak vangt wilt iedereen toch graag een nieuwe uitdaging aangaan


Dat is heel wat anders dan het vangen van 10kg vissen zat zijn ;) Wateren bevissen waar wat groters rondzwemt doet iedereen wel, maar minachtend worden over kleinere vissen hoort daar niet bij ;)

Kijk het stukje van Danau maar eens in zijn laatste boek over de Schaapskuil ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

02-02-2011 07:21

Als niet elke 2e vis een vis boven de 10 kilo is en dat houdt een paar keer aan, kom ik er niet weer terug, dan zoek ik een ander water.

Tenzij ik weet wat er zwemt en dat daar iets van mijn gading bij zit... zeg 18 kilo plus.

Betekent wel dat ik gemiddeld 15 uur vis per aanbeet en dat dus blanks regelmatig voorkomen.
elias verbestel
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-01-2011 00:39

03-02-2011 00:26

pb!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-02-2011 02:21

valt nog mee 15 uur gemiddeld per vis,is niet verkeerd hoor :wink:
K. van den Herik

03-02-2011 07:31

je moet een beetje kunnen vissen natuurlijk.... :lol:

Als je je in een water vergist, kan het wel eens hard lopen, helaas vaak met klein spul.

Over KK 7-8 wil ik niet praten. bin there dun that... lost... giga
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-02-2011 14:35

ach weljat klaas,wat boeien die kilo's nou :) jij en ik weten allebij dat goed aas niet alleen grote vissen vangt toch :)