Kempisch Kanaal 0-1 Te Lommel

De Caluwe Frank
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-08-2010 15:31

24-11-2010 09:45

Hallo

Ben van plan om volgend jaar eens eindelijk dit stukje kanaal eens aan te pakken, ik woon er om maar te zeggen een scheet vanaf :P . Nu mijn vraag is niet hoe en waar ik moet vissen, ben alleen is benieuwd wie er hier ook nog vist , en waar ongeveer, dit met als bedoeling dat ik niet op iemands stek terecht kom? De plaats waar ik het over heb gaat van de voetgangersbrug in lommel tot de brug van de Heuvel, zijn er mensen die er op dit stuk intensief bezig zijn, zoja dan hoor ik het wel

Met vriendelijke Groet

Frank

karpervisserke@live.be ( mailen mag ook )
brian kuypers
Berichten: 85
Lid geworden op: 11-04-2004 13:57
Locatie: veldhoven

01-12-2010 17:35

frank,

op heel het kanaal kan je zitten waar je wil. er zijn nergens vaste stekken, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. dus ga gewoon je gang...

greetzz
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-12-2010 02:09

Als je aan het kanaal woont is het makkelijk uit te zoeken waar er veel gevist wordt toch?
Regelmatig een kijkje nemen kan zeker geen kwaad. Als je een beetje wil voorvoeren is het handig om te weten waar er veel gevist wordt. Die stukken kan je dan beter niet opzoeken.
bas brugmans

19-02-2011 12:57

brian kuypers schreef:frank,

op heel het kanaal kan je zitten waar je wil. er zijn nergens vaste stekken, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. dus ga gewoon je gang...

greetzz


Zowiezo, niet waar.. :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-02-2011 19:55

Is het een betaalwater dan?

Nope,en ieder met een vergunning kan zitten waar hij of zei wil.

Ieder betaalt net zo veel om er te kunnen en mogen vissen,stekken claimen doen we maar op een begraaf plaats.


Het is niet zo dat je ergens pal naast of op gaat zitten,als je ziet dat er iemand bezig is,maar als er een flink stuk vrij is en je ziet verder niemand,zie ik het probleem niet!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-02-2011 14:44

Goed dat ik dat weet Leen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-02-2011 16:46

Ron,

pb
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

20-02-2011 22:08

@ Brian,
Niet helemaal waar wat je hier nu stelt. Zijn op 0-1 wel degelijk enkele jongens die een "vaste" stek hebben en vissen hier dan ook al jaren.
Is wat mij betreft een beetje respect hebben voor de moeite die iemand hier in steekt.

Ben zelf in principe ook tegen het claimen van stekken, echter op een dergelijk stuk vallen deze in het niet bij de "vrije" stekken. Zit in mijn ogen dan ook nog een groot verschil tussen een stek opbouwen op een relatief normaal stuk kanaal of een stek claimen bij een hotspot. In het laatste geval is het dan ook wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Owja, vann8 nog een koude blank gehad op 0-1....

Vangze!!
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

21-02-2011 09:43

Wat een onzin, hoe moet ik dat weten? Als ik 's ochtends aankom op het kempisch en denk een mooie stek gevonden te hebben ga ik daar vissen, er staat nergens een bordje " hotspot " of " hier heb ik gevoerd svp niet vissen!"

tuurlijk begrijp ik als je hard gewerkt hebt voor een goed lopende stek, je ervan baalt als er iemand zit te vissen... niks aan te doen, hij zat er eerde.

Dus ja,wie eerst komt wie eerst maalt...
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-02-2011 22:20

@ Jamie,
Ik denk er precies hetzelfde over hoor, maar ik vind dat als je het weet je er wel rekening mee kan houden.
Wanneer je uit onwetendheid op één van de paar vaste stekken gaat zitten zal hier dan ook niemand moeilijk over doen, maar de betreffende vissers juist op weg helpen.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

22-02-2011 20:54

Dat is ook precies wat ik bedoel, en ja als ik weet dat er iemand keihard voor z`n stek werkt dan ben ik wel de laatste die daar gaat vissen ;)
helaas hebbenw e ook bij ons last van zo`n stekkepezer.... GRRRR
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

23-02-2011 12:14

Hier toch ook maar eens op reageren.

Volgens mij heeft alles te maken met wederzijds respect! Hoeveel keer ik niet op het kk aankwam en een totaal leeg stuk aantrof. Vervolgens lekker uitpakken en zitten maar. Bleek je op "iemands" stek te zitten. Kan je nog een grote bek krijgen ook (niet dat ik daar van onder de indruk ben maar leuk is anders) Vervolgens gaan ze op je lip zitten of storten het stuk kanaal waar je zit ff vol met voer. Kans voor beide verkeken. Snap hier niks van.

Zelf begin ik een gesprek altijd vriendelijk, als ik medevissers zie op het stuk wat ik op het oog heb die ook nog niet aan het vissen zijn zal ik altijd netjes vragen of ze van plan zijn daar te gaan vissen, ben tenslotte ook maar te gast als nederlander in belgie.....maar zelfs dan je raad het al een grote bek!

Nog een ergenis is strak tegenover je gaan zitten als jij al helemaal uitgepakt en opgezet zit te vissen omdat je weer op "iemands" stek zit...is toch totaal kansloos, ik ga nooit tegenover iemand zitten...

Persoonlijk vind ik dat NIEMAND een stek kan claimen...wie het eerst komt wie het eerst maalt...dan had je maar eerder je bed uit moeten komen.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-02-2011 13:07

Soortgelijke ervaringen hier ook Paul.

Begin januari 2 nachten gevist.
2e nacht komen er in het donker 2 gasten aanrijden die mij geheid zagen zitten (ze zeiden nog: Kijk, een tent!!), dus ik dacht die rijden wel verder. Fout gedacht dus. Ze pakten een grote bouwlamp uit de aanhanger waardoor zowat het hele kanaaldeel verlicht werd :roll: . Vervolgens besloten zij om de stek waar ik viste (dus niet MIJN stek, want dat bestaat niet op een openbaar water) even lekker vol te meppen met grote boilies. Aangezien ik daar heel subtiel een single pop-upje had neergelegd was ik daar op zn zachtst gezegd niet blij mee.
Nadat ik dat duidelijk had gemaakt, besloten ze om 10 meter naast de plek waar mijn aas lag te gaan voeren. Geplons van boilies duurde minimaal een kwartier. Januari he! :-?
Omdat ik niet uit ben op excessen heb ik het laten gaan, maar mn bloed kookte.

Ik schaar dit soort akties ook eerder onder de noemer domheid dan kwaadwillendheid. Ik laat me mijn visplezier niet afnemen door zulke amoebes, maar vervelend is het zeker.
Gekke is vooral dat iedereen die je daar spreekt, het ook over dit soort akties heeft. Afgelopen weekend sprak ik er ter plaatse nog over met een jongen die exact hetzelfde had meegemaakt (en nog bedankt voor de tip kerel, heb de kuiltjes gevonden :P ).

Komend weekend maar weer. Denk dat ik voor aanvang sessie eerst maar even flink ga schijten aan de overkant… Lekker verspreid, beetje sproeien.

Met een zich af en toe mateloos irriterende, maar nog steeds plezier in het kanaalvissen houdende groet,
Sjoerd
davy geboers
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-09-2003 02:00
Locatie: belgie
Contacteer:

28-02-2011 21:05

hoi

ik vis namelijk op het kempisch 0-1
er zijn daar mannen die een stek aanvoeren maar simpelweg
eerst een kijkje nemen vooralleer je komt vissen is een klein moeite
moest je nu bv op een (stek) van iemand zitten komen ze meestal eerst een praatje maken om dit even uit te leggen
en dan is er niets aan de hand
trouwens je kan het ook niet weten dat er iemand vist als je er nog nooit geweest bent
maar een beetje sportief blijven kost geen geld e

mvg davy :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-02-2011 23:02

Dus het is eigelijk de bedoeling dat je eerst een weekend komt kijken en de week erna komt vissen ?
Let op slagboom !
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-02-2011 23:57

Wat een gelul zeg , als je een keer wilt vissen bv een sessie van 2 dagen mag je nog bij iemand verandwoording gaan zitten af leggen,

Nu is mijn vraag na deze opmerking /// van iemand zitten komen ze meestal eerst een praatje maken om dit even uit te leggen ///

En als ik de volgende keer er weer wil vissen mag het zeker niet meer op des betreffende stek vissen, of zit ik er naast ???.

Oke nu zal ik daar niet meer gaan vissen want ja ene jan voert daar, dus ik ga een metertje of 200 rechts zitten, , komt er dus waarschijnlijk weer iemand na de eerste nacht vissen me vertellen dat deze stek eigenlijk door hem geclaimt is.

Vindt het dom als je op en bekende trutput een stek probeert vast te houden, dit geld ook voor het kempisch kanaal,
1 van de bekendste kanalen van het benelux en dan ga je er een stek proberen te claimen.

Vindt je het gek dat je rottigheid krijgt, gelukkig heb ik geen behoefte om achter bakken te jagen, en zit ik liever op een plek waar ik geen last heb van debielen die stekken claimen.

Iedereen die een vergunning heeft kan gaan en staan en vissen waar ie wilt.

zijn ze het er niet mee eens bellen ze maar lekker de politie, gaan ze me treiteren dan zal ik waarschijnlijk happen.
Maar vis ook om die redenen niet op dat soort stekken of kanalen/wateren.

mvg
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2011 13:04

Sander ik ben het met volledig met je eens ! Als je op de binnemaas op het wijd gaat bootvissen komen ze naar je toe om 'hun' stek op te eisen, ik heb het hier over midden op het water hé. Ze voeren er een paar kilo per week en vissen er een nachtje. Ook ik ontwijk het, maar het staat echt helemaal nergens meer op. En begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet te beroerd om met een ander rekening te houden en stekkenpezen al helemaal niet maar er zijn grenzen. Dat kk ook zet je stek af met van dat rood/witte lint misschien helpt dat, misschien blijft er zelfs nog een stukje over voor vissers die er ook een keer hun geluk willen beproeven. Gr. Dennis.
Let op slagboom !
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

01-03-2011 13:23

Dat op het KK iemand zijn stek kwam opeisen heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Wel dat ze recht tegenover je komen zitten zonder een blik waardig te gunnen. Heel irritant, maar wegsturen gaat zo lastig he!
Het is me ook opgevallen dat dat zonder uitzondering lieden betreft, niet geremd door enige kennis van karpervissen. Ze vissen allemaal op dezelfde lompe wijze en ik heb nog nooit iemand die recht tegenover me ging zitten, iets zien vangen. Deze lui zijn overigens ook nooit alleen, maar altijd met 2 of 3. Ben zelf een held op sokken, maar op die momenten wens ik weleens dat ik Badr Hari ben…
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

02-03-2011 16:24

het blijft een moeilijke kwestie je moet je eigen is voorstellen dat op jou plaatselijke put of kanaal buitenlanders komen die stekken gaan eisen.
In mijn buurt komen ook vaak polen duitsers vissen ik strooi ook het liefst alles vol op hun stek .
Wel met achterliggende gedachten dat ze de vissen stelen(dood maken)voor op te eten.
Ik vind dat je je eigen moet aanpassen in het buitenland, zo zijn er ook van die mensen die vol gas over de paden heen rijden langs de tenten,
iemand met een beetje fatsoen remt af en groet netjes even. Ik denk dat er heel wat ned vissers zijn die het voor alle ned vissers verpesten.
Ik denk dat de mensen die zo irritant doen er een goede reden voor hebben maar het is jammer dat ze de verkeerde mensen terugpakken.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-03-2011 21:10

Tja...

Op 7/8 had ik meer last van witvissers dan van karpervissers, maar misschien was dat 'geluk'.

Ik had het boeltje na weet ik het hoe lang zoeken en rotzooien eindelijk mooi liggen, komt er een oude man over het jaagpad aangereden (hij wel), stapt uit, kijkt me aan, trekt de klep open en begint met opbouwen. Ik dacht: "Die ziet mij wel zitten en komt vast wel langs voor een praatje.", maar nee. Gewoon zo dat leefnet over mijn lijn en hengelen maar. Hij zat er immers altijd en ik had een geel kentekenplaatje... Waarom ik dan ook godnondeju vanuit nota bene Friesland naar hier kwam?!?! Ik weet niet wie er bozer was, maar hij liep nog tien minuten na te pruttelen. Die man dacht echt dat het zijn Kempisch was. Volgens mij heb ik nog iets gezegd en ben toen gaan inpakken. Dat was maar goed ook.

Eerlijke stekconcurrentie was wel leuk en spannend.

Ik had een plekje gevonden en tegelijkertijd liep er een visser aan de overkant over het jaagpad, met zijn peilhengel. Ik had nog niks staan, dus hij dacht alle ruimte te hebben. Toen heb ik maar heel demonstratief als de sodemieter mijn foudraal en rugzak uit de auto getrokken en neergeplempt op de beoogde plek. De visser draaide zich om en liep terug naar zijn wagen. Da's toch eerlijk en heel netjes? Vooral van hem... 't Was dan ook een zeer goeie gast, zo bleek later. Ik zat enkele weken nadien bij hem aan de koffie en hij vertelde welk vuil trucje hem laatst geflikt was toen hij op zoek wilde naar een stek. Toen heb ik de aap maar uit de mouw laten komen.

"Oh was jij dat!?!? Amai...". :lol: "Koffie?".

Zo kan het ook op het Kempisch.

Groet,
Willem
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

03-03-2011 12:17

Klopt Willem,
Net zoals hier heb je ook daar vissers en vissers.
Het meerendeel van de vissers die je daar spreekt zijn ook gewoon prima gasten. Serieuze vissers die weten waarmee ze bezig zijn en waarmee je prima een praatje kunt maken en een bakkie koffie kunt drinken. Deze vissers zullen ook niet snel zomaar recht tegenover je of naast je komen zitten. Zij zullen immers zelf wel snappen dat zij daarmee niet alleen hun eigen kansen, maar ook de kansen van de (over)buur verkloten.

Het andere (en gelukkig kleinere) deel van de vissers daar bestaat uit lieden die voor de fun met zn 2en een paar dagen in zo’n grote villadome gaan zitten zuipen. Fake plastic fishermen zeg maar.. :wink: Zonder zich enigszins te hebben verdiept in het vissen aldaar, kiezen deze mensen vaak een stek in de nabijheid van andere vissers. Hengels worden “zomaar op goed geluk” ergens in het midden gepleurd, hand boilies erop, klaar. “Zomaar op goed geluk” werkt daar alleen zo slecht he!
Als dit tegenover je plaatsvindt, doe je er inderdaad verstandiger aan om zelf maar op te ruimen en op zoek te gaan naar een andere optie.

Van witvissers heb ik vooralsnog nooit echt last gehad (maar wat niet is kan nog komen). Ik neem af en toe een kijkje bij die gasten en vind het leuk om te zien hoe kundig sommigen zijn in deze tak van vissen.

Zomaar een tip met het oog op de komende voorjaarsdrukte:
Om zelf een goede stek te kunnen bemachtigen, vertrek ik tegenwoordig altijd ’s nachts al van huis. Uurtje of 4-5. Niet enkel omdat de vissers daar over het algemeen pas ’s middags arriveren, maar ook omdat je op die manier lekker ruim de tijd hebt om te observeren en op zoek te gaan naar evt actieve vis. Dan maak ik eerst een vroege ochtendwandeling langs het kanaaldeel dat ik bevis. Pas daarna zal ik de keuze op een bepaalde stek laten vallen en zet ik de trolley in elkaar.
Ik ben aan het KK sowieso vaak hele nachten wakker omdat je dan gewoon veel meer ziet op het water dan overdag. Overdag zie ik sowieso niet veel, want dan haal ik vaak m’n ontstane slaaptekort weer in.

De groente,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-03-2011 21:47

In 8 jaar KK vissen nog nooit zulks meegemaakt. :roll: :D :D

Ik moet zeggen, in 80% van de gevallen waren het "witvissers". Van die dapen met de hengel, of moet ik zeggen lancee? recht omhoog en dan zo'n achterlijk belletje aan de top. Grrr, ik kan met tijden die stokken wel doormidden breken.

Kom je verhaal halen krijg je een dom lulverhaal over "het regelement". Volgens dit regelement mag je maar zoveel meter naar links en zoveel meter naar rechts vissen. Regelement huh? Laat maar eens lezen dan want in mijn vergunning staat niks over een regelement.
Dan wordt het stil...

Van karpervissers toch een stuk minder last gehad en een hoop toffe gasten (nederlander en belgen) ontmoet aan het KK maar het moet me van het hart dat de incidenten die ik heb meegemaakt met karpervissers vrijwel uitsluitend belgen waren. Ik heb absoluut niets tegen die gasten, echt niet maar het lijkt wel of sommigen de gele platen gewoon als indringers zien en misschien is dat ook wel een beetje zo.

Even een vriendelijk praatje maken (ff klappen voor de belgen onder ons) helpt enorm en dan kijken ze toch meteen heel anders naar je. Uiteindelijk zitten we daar allemaal met dezelfde wens, toch?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
K. van den Herik

05-03-2011 08:24

Sjoerd,

Te vaak om geluk te noemen lag 1oog bijn zo'n minkukel op de mat...
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

05-03-2011 14:27

Vis op het kanaal doorgaans altijd een hengel "blind" in de vaargeul, op het KK niet anders. Vang hier regelmatig een visje. 1oog had deze minkukel echter in een kuiltje in de kant :wink:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

07-03-2011 15:27

Hi Klaas,
Hmmm, apart. Ook gewoon zomaar blind ergens in het midden gepleurd met een hand boilies er pal bovenop? :roll: Vis zelf niet op 7-8, dus ben ook niet zo op de hoogte omtrent vangsten daar.
Arjan,
Interessant om te lezen dat dit bij jou ook heeft gewerkt. Ik gooi zelf nooit zomaar “blind” ergens in. Nergens eigenlijk. Wellicht moet ik dat eens doen….. :lol:

Groeten,
Min Kukel