weekje op butgenbach

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

28-07-2010 22:04

Binnenkort vertrek ik richting het meer van butgenbach, dit omdat mijn ouders nog eens naar de belgische ardennen wilden en we er nu dus een weekje naartoe gaan. Op loopafstand van waar het huisje staat ligt het meer van butgenbach, ik zou dus gekke Henkie wel zijn om de hengels en de andere zooi thuis te laten.

Ik heb al eens op internet zitten neuzen en ook hier de zoekfunctie er op nageslagen, maar werd er niet gek veel wijzer van. Vandaar de vraag of er iemand is die me meer kan en wil vertellen over het meer en over het het karpervissen op het water. Ik zit met de volgende vragen in mijn hoofd en hoop dat iemand er misschien antwoord op weet:
Hoe ziet het bestand er uit daar uit?
Welke materialen heb ik er nodig behalve de materialen die ik ook in NL gebruik?
Waar zou ik de vis moeten zoeken? ondiepe kantjes, diepe stukken, rivierbedding/geul?
Wat zijn de dieptes van het water? (behoorlijk diep dacht ik zelf)
Is nachtvissen toegestaan of krijg ik dan een dikke prent?
Waar ergens op dit grote water kan ik karper verwachten? windkant, bepaalde hoeken,baaien,enz.

Alle info is van harte welkom en daarvoor bij voorbaat dank!
bij terugkomst zal ik middels dit topic van me laten horen en een kort verslagje typen met wat foto's zodat anderen hier wellicht ook mee zijn geholpen en natuurlijk altijd leuk om te lezen 8)
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

29-07-2010 13:34

.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

29-07-2010 18:40

Jaartje of 5-6 gelden heeft het meer droog gestaan. Na de werken werd er opnieuw wat vis uitgezet. Je kan er karpers verwachten met een gemiddelde gewicht van om en bij de 6 kg. Of je mag nachtvissen weet ik niet zeker, dacht het niet. Je mag er met 2 hengels vissen, wel zien dat je een vergunning koopt. (verkrijgbaar in het lokale postkantoor.) Over dieptes en stekken heb ik geen idee...

Greets

Peter
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

29-07-2010 22:42

Vergunningen : Waals gewest (idem als het Vlaams gewest) & plaatselijke vergunning te verkrijgen in de meeste omliggende dorpjes.
Visbestand : door de werken aan de dam zijn er veel vissen overgeheveld naar een ander meer. Of men de moeite heeft gedaan die te vangen en terug te zetten betwijfel ik.
Ik heb er nog nooit een grote karper gevangen, zeer mooie witvis en roofvis
Profiel van de bodem : ongeveer in het midden van het meer daar waar de 2 beekjes uitmonden loopt een rivierbedding. Diepte is afhankelijk van de waterstand, maar kan toch zo'n 5 - 7 m bedragen en dieper naar het midden toe uiteraard. Bodem is vrij kaal, wat modderig en met veel stenen ( soort lijsteen) bedekt. Weinig obstakels.
Er word ook flink aan recreatie gedaan aan de oevers ... dus erg rustig is het soms niet.
Nachtvissen niet toegestaan, ook zonder vergunning is een risico.

Veel fun....
Plaats reactie