Lacs de l’Eau d’Heure

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

19-10-2009 19:54

Iemand ervaring hier. Ben van plan in het voorjaar die kant op te gaan....

Alvast bedankt.
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

20-10-2009 09:28

Als ik mij niet vergis 2 hengels toegestaan.

Verder een zeer mooi water om te zien en er zitten mooie vissen op. Heb er zelf niet gezeten, maar ken enkelen die dat wel hebben gedaan met resultaat.
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

25-10-2009 18:05

Weet iemand dan hoe het zit met nachtvissen en een rubberboot in het waalse gewest?
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-10-2009 19:52

Stefan,

een simpele zoekslag met google levert een hoop info op. Middels de onderstaande link kun je een vergunning aanvragen die je thuis gestuurd krijgt.

http://www.maisondelapeche.be/Nl/Visverlof_112_1.html

Het is GEEN gemakkelijk water, of een water voor de visser die veel wilt vangen.
Nachtvissen mag het gehele jaar door, dit geldt overigens voor alle wateren in het plangebied.

Voordat we hier toestanden krijgen, wees daar netjes tegen de locals en ruim je zooi op.
Voor je het weet gaan de dingen mis!

Dit bericht geld overigens voor iedereen dit het in de toekomst lezen zal!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

26-10-2009 19:59

Hey Jordy bedankt voor de reactie.

Dat van de vergunning wist ik al. Maar het nachtvisverhaal was me niet duidelijk.
:wink:

En als ik veel wil vangen ga ik hier wel in de buurt vissen :)
En ik ben de moeilijkste niet tegenover locals, is het misschien weer een iets minder moeilijk water 8)

Weet je misschien of ik daar gewoon met de rubberboot op mag?

GreetZ
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

26-10-2009 20:21

Er wordt op de twee grote meren volgas gewaterskied enzo, dus beter kom je met een fatsoenlijke boot anders wordt je finaal omver gevaren 8)
Volgens mij mag je op Ri Jaune (het kleinste en druk beviste meer) ook met de boot erop, maar dat weet ik niet zeker..

Kan je in ieder geval wel vertellen (ik ben er zelf ook nog niet vaak geweest, ook nog niks gevangen, maar wel van plan om vaker te gaan) dat het kneitermoeilijk vissen is daar! Weinig vis, ontzettend veel diepteverschillen en waterskiers e.d.

En wat Jordy zegt he, hou je netjes en rustig daar (scheelt je een hoop autobanden :wink: )
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-10-2009 14:47

Als je wat makkelijker wilt vissen/omgeving kennen e.d

Probeer dan eerst Falemprise.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

28-10-2009 16:55

Bedankt voor de reactie's mannen.

Ik ga er over een week of drie ff een verkenningsrondje maken. Mezelf alvast lekker maken voor komend voorjaar. :wink:

Meer info is altijd welkom.
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

13-11-2009 18:32

Ry jaune is het meest beviste water van de wateren die daar bij elkaar liggen, hier is het toegestaan om met de boot op te gaan. Jammer genoeg doet iedereen dat daar wat resulteert dat de meeste tot 300 meter uit de kant willen vissen om bepaalde stekken te bereiken richting de dam.

Op L'eau dheure is het niet toegestaan om er nacht te vissen, heb er vorig jaar een waarschuwing gekregen, mijn frans is beperkt tot de standaard woordenschat maar het vissen a nuit en met bivvy waren niet toegestaan daar!!

Succes en laat me anders via een Pb weten wat het is geworden, ben er zelf namelijk ook nog actief, een aantal weekenden - meerdaagse sessies per jaar!
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-11-2009 23:33

Vreemd. Staat gewoon vermeld in de wateren waarop nachvissen is toegestaan?

Zou dit eens goed onder zijn neus proppen! Ik ken u niet, maar wellicht spelen andere zaken een rol? Niet in de juiste zone, overlast, eerdere ervaring, iets tegen Nederlanders. Het speelt soms allemaal mee. En in Belgie zijn ze zowaar nog minder schappelijk dan hier op sommige plaatsen.

Nachtvissen!!! Belangrijk
De publicatie ivm de nachtvisserij in Wallonie staat vandaag in het staatsblad. (27.07.2007)
Voor meer bepalingen zie het Staatsblad: Blz 40206 dossier 2007/202452
Link Staatsblad: Klik hier

Kort genomen komt het hier op neer
Nachtvissen toegelaten met een visverlof type B
Op volgende wateren
Maas
Samber
Schelde
Gekanaliseerde Dender
Albertkanaal
Kanaal Charleroi-Brussel
Alle waterwegen + aanhorigheden van het Waalse gewest
l'Eau d'Heure (Falemprise, L'Eau d'Heure, Ry Jaune, Plate Taille en Féronval
Meer van Vierre
Meer van neufchateau
Warfaaz
Basses Forges
Meer Bologne
Meer Du Moulin
Meer Doyards

En je moet een Permis B hebben!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

29-12-2009 15:06

Hadden een permis B, de stek was netjes opgeruimd; zoals altijd tijdens het vissen bij ons. Kan zo maar een van de punten zijn die je aanhaalde; hebben geen bekeuring gehad. Het blijft een prachtig water met een rustgevende omgeving, tenzij je in een drukke periode op ry jaune zit!
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
menno brouns
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-01-2010 16:44
Locatie: wernhout

30-01-2010 19:31

stefan,
ik ben een aantal jaar geleden op léau d'heure geweest,
is niet het makkelijkste water, maar heb wel een aantal vissen gevangen.
als je foto's wilt zien of meer info moet je maar eve een berichtje sturen.
gr. menno
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

26-06-2010 14:33

veel watersporters en moeilijk water op het ene meer heb je waterskieers op het ander waterscooters op weer een ander heel dag door zeil lessen komen er allemaal mannetjes van 7 a 10 jaar leren zeilen rondje op plate taille door je lijn heen en die begeilidings boot die blaast iedere keer met opzet had ik het gevoel met weet ik wel niet hoeveel pk over je stek heen en je heb zeer veel opstakels op de bodem waardoor je veel vis verspeeld
Plaats reactie