KK deel 2

Plaats reactie
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-10-2009 14:35

bas van dooren schreef:als het echt een probleem word dan gaan ze het ook echt aanpakken.
met als resultaat einde nachtvissen want dat is het probleem. :o

laten we de regels gewoon respecteren in belgie zoals wij dat ook van de belgen in nedeland verwachten.

het kriebelt wel weer om naar bels te gaan maar hoe is het met de drukte :-?



Juist, daar ben ik dus ook bang voor. Als je ziet hoeveel auto's er tegenwoordig langs de Sibelcoput rijden, dat gaat een keer een consequentie hebben. En dan is het wel zo makkelijk om daar de vissers voor op te laten draaien. Rijd gewoon niet over het jaagpad, duidelijk zat. Dat andere bord (ik geloof bestemmingsverkeer) vind ik een ander verhaal.


Druk....veel te druk......
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-10-2009 20:23

Het einde van het nacht vissen dat zal het echt niet worden. Overdag rijd men meer over het jaagpad dan s'nachts. Maar denk wel als de bewoners gaan klagen, dan zal men wel harder op gaan treden. Spreek elke week wel met de dijkwachters die kunnen maatregelen nemen. De politie heeft normaal niet veel te zeggen over het jaagpad. Pas als men opdracht krijgt wat dit jaar aan de orde is zeker op 7-8 dan zeggen die er wel wat van. Ik kreeg al veel controle van de politie maar liet mijn pasje zien dan houd het verder op.
Hopelijk gaan ze extra controleren en eens goed schrijven dan zal het rap gedaan zijn, dan verteld men wel verder dat ze een hoge boete geven.
Dat is beter als dat er een keer een ongeval gebeurt op het jaagpad.
En ik zeg dit nu niet omdat ik wel een pasje heb.
Je moet maar een een keer tellen hoeveel vissers of gewone mensen er rijden.
Weet bijna zeker dat het meer gewone mensen zijn die er over rijden.

Vlekkie
K. van den Herik

08-10-2009 07:24

Mario,

Heb dus geturft, vang toch niks.

Het is echt 50/50 en zelfs gele en witte nummerbordjes bijten elkaar niet.

Die met zijn citroen, die visser zeg maar, is de enige notoire hardrijder en dan echt hard, uit het rijtje bewoners.

In de nacht komen er voorbij die je niet kan zien, heb ik als "jeugd"geturft. Als er feest is aan sas 9 krijg je een ander beeld.

Die met dat hondje, Bas, die heeft al moeten springen. Dat is de meest zachtaardige vrouw die ik ken, maar zelfs zij is het zat.

Maar wijzen naar een ander is beginnen bij je zelf toch?

Ik rijd zeker niet meer hard en ik passeer collegae vissers stapvoets.(eventueel zwaai ik vrindelijk). Bij passeren van tegemoet komende wandelaars en fietsers, rijd ik de auto even in de kant en wacht tot ze gepasseerd zijn.

Wie volgt?
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

08-10-2009 07:58

en zo hoort het k.
even zwaaien en vriendelijk lachen en door tuffen weer.


en zeker lekker intresant blijven staren naar het water :o
K. van den Herik

09-10-2009 07:27

leukste is toch net doen of je 30 meter verder gaat uitpakken....
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

09-10-2009 07:41

das mij laaste troef..
als ze heel boos kijken pak ik meteen mijn spullen uit, zo van hier moet ik zijn hoor :D
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-10-2009 12:42

Weer drie nachten heerlijk geblankt op 7-8 en van het noodweer genoten :wink:
Geen vis op de mat, wel een groot voetenbad in m'n tent.

@ Bas,

Vondt het gisterenavond voor een donderdag aardig druk worden met voorbij rijdende vissersbusjes, zal vanavond nog wel erger zijn. Misschien zondagnacht maar weer eens die kant op, sla het weekend mooi over.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-10-2009 22:21

Ik ben dit jaar aangehouden op het jaagpad door de politie, die wilden weten wat ik daar kwam doen?

Ik antwoordde dat ik kwam vissen en toen vroegen ze mij of ik een vergunning had.

Die had ik natuurlijk en die liet ik zien, toen was het goed en wensten ze me een prettige dag.

Iedere auto en motor die over het jaagpad kwam werd aangehouden die ochtend, zal wel een of andere actie geweest zijn.

Ik moet zeggen dat het sinsdien op dat stuk wel rustiger is met auto's, goede actie van de kit dus! :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
stephan van hoof
Berichten: 40
Lid geworden op: 24-09-2009 16:13

10-10-2009 12:34

wat kunnen vangen afgelope nacht vlekkie?bmij een natte mat maar helaas geen vis :P
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

11-10-2009 17:57

Ja wel vis, we hadden er 7 in totaal. Maar wel op een lager stuk, donderdagnacht op 7-8 een blank.
De zwaarste was 17 kilo en er zat een hele mooie volschub bij.
O nu snap ik hem denk ik Stephan zat je bij dat betonnen tuinhuis uit de 2e wereldoorlog :lol: op het zelfde stuk te vissen.

Vlekkie
Gebruikersavatar
stephan van hoof
Berichten: 40
Lid geworden op: 24-09-2009 16:13

11-10-2009 22:03

scherp hoor vlekkie;) ik zat er inderdaad maar verder dan windes waren we niet gekomen:(
maar was zaterdagochtend ook nog langs het stuk gekomen, toen zat je nog 1 sluisje hogerop!
groeten
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

12-10-2009 21:03

Dat klopt Stephan, daar hadden we er 5 maar verkasten toch.
De wind draaide totaal naar de andere kant, vandaar we verkasten. Want het viel totaal stil en dan kan je beter weg wezen. En dat verkassen bracht weer 2 vissen op de mat.

Vlekkie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-10-2009 14:12

Even een vraag

Ik hoorde geruchten dat het Kempisch kanaal weer een drukkere vaarroute gaat worden!

Kan iemand dit bevestigen?

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

13-10-2009 19:26

Nou Leen, ik spreek heel veel met sluiswachters en dijkwachters.
Maar die zeggen er totaal niks over, ik heb het er vaak over dat het jammer is dat er geen scheepsvaart meer is.
Maar hoor hun er niks over zeggen, heb afgelopen weekend wel 3 uur met een sluiswachter zitten buurten. Kolen is gedaan en er komen nu bijna alleen maar boten door met zand erop. En af en toe een andere boot met andere lading.
De boten zo als Prima die eerst kolen aan boort hadden hebben nu hun dek met platen afgedekt en vervoeren wit zand.
Zo vertelde men het mij teminste, maar hoop dat je gelijk hebt Leen en het anders is.
Dan zal het water weer worden zo als enkele jaren terug, nu is het veel te helder water. Zeker op 7-8 is het nu niet normaal meer zo helder als dat is.
En dat word alleen maar erger zeker in winter.

Vlekkie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-10-2009 13:37

Dank voor de uitleg Mario

Maar inderdaad er mag wel weer het 1 en ander doorheen komen,want dat helder water is het niet helemaal.
Al weet ik diep in me achterhoofd dat het niet zal gaan gebeuren omdat de boten alleen maar groter worden dus het alberskanaal nemen. Maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

ps 6-7 vind ik ook flink helder hartstikke mooi hoor,maar niet voor de vangsten

En ook de temperatuur van het koelwater lozen lag al lager dan vroeger


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stephan van hoof
Berichten: 40
Lid geworden op: 24-09-2009 16:13

15-10-2009 19:43

@eus:
had je ze vmorgen nog kunnen vangen op 2-3?je moet maar in die kou willen zitten op je stoeltje he;)
maja een echte visser die laat zich door niets tegenhouden:P
groeten
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-10-2009 14:18

Ben ik gespot? :oops: :lol:

Nee, het was werkelijk helemaal dood, geen piep gehad, 3 dagen lang!

Geen brasem of winde, geen enkele rollende of springende karper gezien, echt ongelovelijk.

Ik denk dat de plots ingetrede kou er wel iets mee te maken heeft gehad.

Het water was idd wat helderder dan normaal maar van minder boten heb ik weinig gemerkt.

Het viel me wel op dat er 's morgens maar weinig boten langskomen en dat het rond 15:00 uur echt spitsuur is met boten!

Meerdere malen meegemaakt dat ze op elkaar lagen te wachten voor de sluis.

Qua vangsten was het dus echt beroerd, helaas. :cry:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
stephan van hoof
Berichten: 40
Lid geworden op: 24-09-2009 16:13

16-10-2009 18:04

die kou zal er wel mee te maken hebben gehad ja!heb meerdere mensen gesproken en was overal stilletjes.
nja proberen het morgen overdag nogmaar eens!
gr
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-10-2009 20:49

Ik heb deze nacht langs kk 0-1 doorgebracht. Gelukkig stond mn tent net op tijd recht zodat ik kon schuilen voor de regenbui, hierna ben ik echter niet meer uit de tent geweest (lees gemoeten).

Zij die wel iets vangen op kk, dat zal meer tijdens de zonnige uurtjes zijn denk ik, ofniet?

gr lode
Dirk van Limpt
Berichten: 3
Lid geworden op: 21-09-2009 15:28

25-10-2009 11:33

Vrijdagnacht ook weer een nacht gezeten op 7-8 was er een tweetal weken niet geweest. echt niet normaal meer dat heldere water je kan zo in de vaargeul kijken.
En wat de hardrijders betreft vrijdag was het weer raak en dan moet ik zeggen dat het toch echt de wit rode nummerbordjes zijn die zo hard langskomen.
Nog iemand iets gehoord over de vangsten de laatste tijd?
Gebruikersavatar
stephan van hoof
Berichten: 40
Lid geworden op: 24-09-2009 16:13

25-10-2009 14:12

ja goeie vraag dirk!ik ga er vanacht weers eens vissen maar hoor ook niets meer van de vangsten op het stuk!misschien dat ik na vanacht weer iets wijzer ben geworden:P
groeten
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

25-10-2009 17:23

ben net terug van drie daagjes kk
maar de kolenboten varen nog steeds hoor en de centrale was weer heerlijk kooltjes aan het verstoken
water is inderdaad helder maar dat is elke naderende winter toch normaal zo
wel blijf ik verstoken van enig e vis
kan er geen meer haken op dit moment
alle tips zijn welkom want effe weet ik het nu niet
K. van den Herik

28-10-2009 07:26

de gene die met 3 jumbo tijgernoten vistte tegen de samir aan en zijn witte nylon 30./100e aftrok en zo 70 meter lijn te water achterliet: je lijn is gevonden enne je dodemansrig werkt. Je lood is keurig netjes op de slider, die professioneel was gefixeerd dmv een rubber (witvis)stuitje, blijven hangen. oja je toplood heb ik ook nog, zo'n platte.

Moest er iemand 30/100 gevlochten kwijt zijn op een aanbeet? Die zat vast aan waarschijnlijk chaos of misschien de banaan. de eerde genoemde lijn hierboven zat in deze lijn verwikkeld. Ik kwam een kluwe meuk tegen welke weer aan de bodem vast zat. Toen ik uit alle macht trok kwam ineens de vis mee. Toen ik de vis zag scheurde ook gelijk de haak uit, de vis zonk langzaam weer naar de bodem terug. Ik denk/hoop dat die nog leeft. In elk geval had ik ook deze lijn terug. Ook dit was een keurige killer montage ook inclusief vast gemonteerde slider, eigenlijk een 15 gram inline loodje. Gelukkig was deze lul zo wijs om weerhaakloos te vissen, helaas hielp het geen reet.

Ik kreeg nog een boodschap mee van de vis: Klaas zei ie: wil je die hufters die niet gehinderd wordt door kennis of norm besef of kunde of wat ook , bedanken?

O ja voor de geïnteresseerden: bij de samir ligt op het talud een staaldraad. De vis kan hier doorheen. JP is er al eens 1 nagedoken en heeft de vis kunnen bevrijden. De draad kregen we niet weg. Trouwens toch een plek die, vanaf het bankje en zeker zonder boot, eigenlijk onverantwoord is om te vissen.

noot: dit is in totaal de 5e montage die ik uit het water heb gehaald daar. Ik sprak een jongen die me kan vragen of ik iets miste, die had er 2 ( montages dan he) vanaf de zandbult. Die kutkarper moet en zal op de foto he?
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

28-10-2009 20:01

Diep triest wat voor montages je aan de waterkant tegen komt. En dan met zo iets tegen zulke opstakels vissen ook nog.
Ja Klaas je zal het laatste nog niet gevonden hebben daar geloof me.
Zeker als er weer zo veel gevist word, als je het vissen mag noemen.
Ik ga morgen ook weer die kant op zal je wel zien denk ik Klaas. Buurten we wel weer even bij voor mij is het een paar weken geleden dat ik er was. We hebben ons in Frankrijk vermaakt.

Vlekkie