KK deel 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-03-2010 21:40

Fabriek heeft weinig invloed! Komt door de Europese regelgeving,mag maar 2 graden schelen met de oorspronkelijke water temperatuur.

Temp zal denk nu rond de 8/9 graden liggen delen die niet gevoed worden door de fabriek ligt het rond de 5/6/7
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

15-03-2010 07:17

ik weet 4 klein nulletje c
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

15-03-2010 17:25

Volgens mij moet je daar niet meer zijn na een paar dagen vorst, dat houd die centrale niet open tegen de tijd dat het water het KK instroomt is de meeste warmte er wel vanaf.


De enige oplossing is om te vissen waar het water de centrale rechtstreeks verlaat en volgens mij mag je daar niet vissen.

Ik kan het mis hebben ben er ook nog nooit geweest maar ik ga er vanuit dat wat hier geld ook daar staat te gebeuren of al is gebeurt zo te lezen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-03-2010 17:39

Klopt,alles wat hier geldt,geldt daar ook

Want op de plek waar het rechtsreeks de fabriek verlaat mag inderdaad niet gevist worden. En het klopt ook wat je zegt zeker nu,heeft dat water geen invloed en is het gewoon de zelfde temperatuur als kk zelf!

Goh wil er weer heen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

15-03-2010 19:15

Het water was dit weekend exact 3,6 graden, gemeten op 8-9 met een geijkte thermometer.
Heb dit wel boven aan gemeten maar doe dat altijd, mijn thermometer kan niet in zijn geheel onder water. Maar ik weet voor me zelf als ik altijd zo meet of het water warmer of kouder word.
De vorige jaren bedoel 3 winters terug, was het water in februari meestal 4,5 graden. Vorige winter was het water ook kouder en lag KK geheel dicht.
Maar dat heeft natuurlijk ook te maken dat de centrale beperkt draait en er zo geen warm water meer op kanaal komt.

Vlekkie
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

18-03-2010 21:29

bedankt jongens voor de andwoorden ik hoop dat het kk toch zijn mooie vissen blijft voortbrengen ook al zijn de vissen niet meer zo aktief swinters ivm het niet meer maggen lozen van warm water. veel succes allemaal.
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

19-03-2010 21:30

KK blijft echt wel hele mooie vissen opleveren, maar niet iedereen gaat dit aan de grote klok hangen, en terecht dat doe ik zelf ook niet

en al helemaal niet op welke stukken ze zijn gevangen

wil iedereen helpen met over verschillende stukken vertellen en ook over hoe je misschien het beste kan vissen, maar vissen vangen moet je altijd nog zelf doen 8)
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-03-2010 21:45

Alsof het nog geheim is welke vissen waar zwemmen?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

20-03-2010 07:40

waar jij meestal aansluit op de bekende stukken misschien wel ja maar gelukkig is het kanaal langer en herbergt hier en daar nog wel een verrassing qua vis

als bij jou alles bekend is geef dan maar eens aan wat er op 5 - 6 zwemt dan als voorbeeld :roll:
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

20-03-2010 09:00

ja, doe us !!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-03-2010 12:41

En toch proberen op elke manier info te krijgen......Zou zeggen succes en doe US zelf op onderzoek uitgaan,wel makkelijk zo'n board maar niet alles wat je wenst komt erop te staan.

Enne lezen is schijnbaar ook moeilijk?

Ik zeg niet dat alles me bekend is,ik zeg ALSOF HET NOG GEHEIM IS WELKE VISSEN WAAR ZWEMMEN,internet staat vol met info over het wat en waar dingetje.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

20-03-2010 21:50

waar heb ik dit toch gelezen leen ?

[quote]Ga volgend jaar 17-4 tot 24- een weekje naar LA HORRE.

Iemand ervaringen met dit water??


Graag uw meningen.

Mvg Leen.

_________________
Mvg Leen

Grote karper vangen,zegt niks over de manier hoe je vist.

B&B Koning

Laatst bijgewerkt door leen goudappel op 26-12-2009 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

[/quote]
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

20-03-2010 22:08

whoehahahahahahahaaaaa
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-03-2010 11:41

Krijgt die Leen ff een kletsers om z'n oren. :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

21-03-2010 19:36

Kom op, we zijnkarpervissers. We willen allemaal alles weten toch ?
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-03-2010 22:23

Dannis van Wijk schreef:als bij jou alles bekend is geef dan maar eens aan wat er op 5 - 6 zwemt dan als voorbeeld :roll:


Afbeelding

Ook meteen m;n enigste vis van dat stuk :wink: van de meeste stukken is het bij de "insiders"in grote lijnen toch wel bekend wat er zwemt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-03-2010 11:51

Cor Nannings schreef:Krijgt die Leen ff een kletsers om z'n oren. :wink:
CN



Hahaha jah zou het joh?

Zoals eerder gezegt....Ik weet niet wat er allemaal zwemt....Sla een paar boekjes open en je weet de belangrijkste dingen en je weet een beetje welke bekende vis er op welk deel zwemt.

Tja die kletser om me oren voelde lekker,had koude oren en nu niet meer :wink: :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-03-2010 13:03

@ Leen,

Denk dat je hier nogal kort door de bocht bent met; " Je weet de belangrijkste dingen" . T is niet voor niets dat veel mensen die af gaan op de informatie en vangsten uit de boekjes snel de handdoek in de ring gooien. Blijkt dan toch allemaal net iets moeilijker dan men dacht. En echt specifiek kan je niet meer uit de boekjes halen wat waar zwemt.

Vangze
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-03-2010 13:21

Er staat genoeg belangrijke info hoor,zeker voor mensen (Die hier niet te vinden zijn zowat) Die er willen beginnen,is het een uitkomst met de boekjes,staan genoeg verslagen in van het hoe en wat. Als je dat niet vindt?

Moeilijk? Jah zo laten ze het over komen jah in de boekjes.....Kempisch is echt niet moeilijk,jah of je moet persee op "DE'' bekende stukken gaan zitten,maar rest van de stukken no way. Beetje lullig als je de handdoek in de ring gooit door de verhalen in de boekjes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-03-2010 15:14

Wat heb jij allemaal zoal gevangen dan Leen op de "makkelijke"stukken?

Ik geloof er echt geen hol van. In Frankrijk jaren ervaring op de rivieren op het Volkerak heb je overal al gezeten. Het Zuiderdiep is bekend als je broekzak.... Man laat me niet lachen. En dan zeg je tegen Rik Koster dat hij zich anders moet opstellen?

Ik weet niet of je door hebt met wie je hier af en toe te maken hebt maar geloof me je kan nog heel veel leren als je je wat bescheiden opstelt.

Zie dit niet als een aanval op jou het is gewoon wat me opvalt.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-03-2010 17:26

Leen, even een kanttekening op je verhaal, waarin je aangeeft dat er genoeg info in de blaadjes heeft gestaan. Klopt, succesverhalen uit vooral het verleden (tijd van de Gele, de Groote, De lange, de leder etc.). Dunne lijn, boek van Eddy en zo zijn er nog wel meer staan boordevol met vooral gedateerde informatie. En juist is het informatie van de bekende en dus moeilijkere stukken, waar nog al eens de handdoek in de ring wordt gegooid na een serie blanks en niet door de verhalen in de boekjes. Mooie vangsten zijn mogelijk ja, maar kosten in de meeste gevallen wel enige investering. Zowel in tijd, middelen als waterkennis.

Beginstukken zijn dan relatief makkelijk ja, al is dit in vergelijking met een jaar of 5 geleden ook wel verandert. Komt ook nog bij dat men het hier grotendeels over de hogere en dus moeilijkere stukken heeft. Maar wat zijn volgens jou dan de makkelijke stukken? Voor mij persoonlijk is het na sas 4 niet meer als "makkelijk" te classificeren.

Zie je misschien wel eens aan het KK, als ik tenminste niet de handdoek in de ring gegooid heb na een serie blanks 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-03-2010 18:32

ron cuyten schreef:Wat heb jij allemaal zoal gevangen dan Leen op de "makkelijke"stukken?

Ik geloof er echt geen hol van. In Frankrijk jaren ervaring op de rivieren op het Volkerak heb je overal al gezeten. Het Zuiderdiep is bekend als je broekzak.... Man laat me niet lachen. En dan zeg je tegen Rik Koster dat hij zich anders moet opstellen?

Ik weet niet of je door hebt met wie je hier af en toe te maken hebt maar geloof me je kan nog heel veel leren als je je wat bescheiden opstelt.

Zie dit niet als een aanval op jou het is gewoon wat me opvalt.


Ron

Ik voel me zeker niet aangevallen. 1 Zuiderdiep kan ik zo goed als,ben er begonnen en heb er 8 jaar volgehouden 2 Volkerak heb ik niet overal gezeten,meest is voor mij onbekend alleen op de plekjes waar ik vis weet ik wat! Ik wil ook absoluur niet bijdehand overkomen,wijs me erop dan,en dat gebeurd ook nu!

3 rivier in Frankrijk daar ontbreek mij helemaal de ervaring,en heb absoluut niet gezegt dat ik daar alles weet,want ik zeg eerlijk ik weet geen fuck van het vissen in Frankrijk,alleen op het stukje meuse weet ik het 1 en ander,maar dat is 1 % van wat Frankrijk te bieden heeft! Kempisch kanaal....ik ben niet begonnen over dat IK alles weet,ik wil zeggen dat je gewoon genoeg te weten kan komen via omwegen en niet alleen via het forum,als jij me vragen steld over kempisch/of Frankrijk dan kan ik je hierbij al zeggen dat ik een broekie ben op die wateren en met weinig goeie antwoorden aankom.

Spijt me dat ik op een manier overkom die vele niet aanstaan,maar ik probeer iets te formuleren wat niet altijd goed begrepen/gelezen word. Terwijl ik het wel goed bedoel :roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-03-2010 23:10

leen goudappel schreef:Kempisch kanaal....ik ben niet begonnen over dat IK alles weet,ik wil zeggen dat je gewoon genoeg te weten kan komen via omwegen en niet alleen via het forum,als jij me vragen steld over kempisch/of Frankrijk dan kan ik je hierbij al zeggen dat ik een broekie ben op die wateren en met weinig goeie antwoorden aankom.


@ Leen
Wat je zegt over via omwegen aan informatie komen denk ik dat je over het KK bedrogen uit zult komen. Inderdaad de allround informatie geeft men wel prijs, voor de rest is het er in veel gevallen ieder voor zich of wordt informatie beperkt met elkaar gedeeld. Logisch ook, is er al moeilijk genoeg en als je dan eindelijk met enige regelmaat actie hebt ga je je eigen kansen niet om zeep helpen. Vindt het zelf nooit zo'n fijn gevoel als ze iets te dicht in m;n buurt komen zitten, zeker niet als het komt doordat ze hebben gezien dat je wat ving. Veel aan het water zijn, observeren, verkassen en uitproberen zorgen voor informatie, wat anderen zeggen/schrijven is leuk en aardig, maar niemand laat het achterste van hun tong zien en was voor mij enkel een kleine stap in de goede richting.

Had zelf veel blanks in de eerste jaren en kreeg dan ook een pesthekel aan het kanaalvissen. Ben dan ook even gestopt op het KK en verder ook een hele poos geen hengel aangeraakt. Maar heb toen ééns goed nagedacht op welke vlakken het anders moest om wel vis op de mat te krijgen. Vang nu eindelijk (soms) m;n visjes, maar ben er nog lang niet. Zijn dan ook niet voor niets de locals en mensen die onderhand hun postadres aan het kanaal kunnen hebben wel hun visjes vangen terwijl de grote meute blankt. Hoe meer je er bent hoe sneller je het water leert kennen. Snap dan ook nog steeds niet dat je zegt dat het KK echt niet moeilijk is, maar nu weer aanhaalt dat je weinig goede antwoorden hebt omdat je een broekie bent. Gewoon lekker gaan vissen en je eigen ding doen, niet opgeven en dan komt dat succesje vanzelf!

Vangze
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2010 00:25

Najah broekie ben ik niet,vis al 14 jaar op karper,maar de echte frankrijk wateren,daar ben ik nog te on ervaren voor.....en Kempisch kanaal heb ik in mijn 10 sessie's elke keer vis kunnen vangen. Maar ik kan niet terug draaien over wat ik gezegd heb dat Kempisch niet moeilijk is. Beetje arrogant komt het eigenlijk over,en zo wil ik liever niet over komen,en je hebt gelijk over dat je niet wil dat mensen te dicht bij je in de buurt komen,dat heb ik ook liever niet!

Maargoed,de reactie van Ron en jou snap ik maar al te goed,want ik kan het namelijk zelf ook niet hebben als mensen over komen als 'alles weter'! Zal er rekening mee houden!

Maargoed seizoen is gestart....Over een paar weekies is op 6-7 opnieuw beginnen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-03-2010 10:47

Maar dan gaan we het niet over voetbal hebben hè ?! :wink:
Plaats reactie