kanaal briegden-neerharen

henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-03-2008 18:30

hallo mensen is er iemand die wat meer weet over dit kanaal het verbind het albertkanaal met de zuid willemsvaart en hij begint vanaf albertkanaal bij lanaken zover was ik al maar wie kan mij wat meer vertellen?? mvg.henry
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

06-03-2008 21:33

hey gekste wat ga je daar doen? :D

nee zelf weet ik er niet veel over, maar het albertkanaal en de zuidwillemsvaart zijn beiden moeilijke waters dus ik gok dat het met dat kanaal niet veel anders zal zijn 8)
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

07-03-2008 03:22

Zit zelf sinds kort op zuidwillemsvaart zuidelijk van de aansluiting bij Briegden. Kan tot nu toe melden dat dat inderdaad een (voor mij in ieder geval) moeilijk water is. PM me tzt maar voor wat meer info.

Maar wie weet zitten ze allemaal wel op jouw beoogde sector!

http://www.binnenvaart.be/nl_html/waterwegenkaarten/technisch/07briegden_neerharen.htm

zowieso ff interessante link gegoogled:
http://www.binnenvaart.be/nl_html/waterwegenkaarten/fla_kaart.html
gewoon even klikken op de kaart of op de teksten, en dan de detailkaart of technische fiche knop aanklikken.

Maar jij bent toch een riviervisser? De Maas is daar ook niet ver vandaan hoor...

Heel veel succes, mocht je daar gaan vissen. Laat het maar weten als we een paar biertjes en een tuut friet met zoervleis moeten komen brengen!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
brecht kenis
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00
Locatie: bree (België)

08-03-2008 12:26

Weinig vis en veel uren maken schijnt. Daarbij komt dan ook nog eens dat het redelijk druk is en dat de meesten er vaste stekken op na houden.

Mvg
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-03-2008 11:58

kijk mannen dat vind ik nou leuk deze tegenberichten maar brecht daar heb je weer zoiets jij zeg weinig vis en veel uren maken MAAR het is er wel druk en de meeste vissers hebben een vaste stek hahaha dus voor mijn betekent dat er toch zware vis gevangen wordt dan als het zo druk is en het vaste stekken verhaal!!!
jammer voor de vastestekvissers als ik zou komen,want ik moet 2 uur rijden dus voorvoeren is geen optie dus als ik zou gaan ga ik 4a5 dagen ergens zitten waar ik wil ik koop netjes mijn vergunning dus ik mag zitten waar ik wil.
al zou ik per ongeluk op iemand ze voer zitten dan zou ik wel op zij gaan hoor maar goed het water is van niemand of het water is van iedereen.mvg.henry
........de zoveelstebaits
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

09-03-2008 13:42

velen zijn gekomen,
en velen zijn snel wedergekeerd ...
Gebruikersavatar
brecht kenis
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00
Locatie: bree (België)

09-03-2008 17:31

henry stotijn schreef:kijk mannen dat vind ik nou leuk deze tegenberichten maar brecht daar heb je weer zoiets jij zeg weinig vis en veel uren maken MAAR het is er wel druk en de meeste vissers hebben een vaste stek hahaha dus voor mijn betekent dat er toch zware vis gevangen wordt dan als het zo druk is en het vaste stekken verhaal!!!
jammer voor de vastestekvissers als ik zou komen,want ik moet 2 uur rijden dus voorvoeren is geen optie dus als ik zou gaan ga ik 4a5 dagen ergens zitten waar ik wil ik koop netjes mijn vergunning dus ik mag zitten waar ik wil.
al zou ik per ongeluk op iemand ze voer zitten dan zou ik wel op zij gaan hoor maar goed het water is van niemand of het water is van iedereen.mvg.henry



Inderdaad, je hebt het volste recht om overal te gaan zitten, maar er zijn vissers daar die er heel anders over denken. Veel succes.

mvg
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

09-03-2008 20:07

kijk mannen dat vind ik nou leuk deze tegenberichten maar brecht daar heb je weer zoiets jij zeg weinig vis en veel uren maken MAAR het is er wel druk en de meeste vissers hebben een vaste stek hahaha dus voor mijn betekent dat er toch zware vis gevangen wordt dan als het zo druk is en het vaste stekken verhaal!!!
jammer voor de vastestekvissers als ik zou komen,want ik moet 2 uur rijden dus voorvoeren is geen optie dus als ik zou gaan ga ik 4a5 dagen ergens zitten waar ik wil ik koop netjes mijn vergunning dus ik mag zitten waar ik wil.
al zou ik per ongeluk op iemand ze voer zitten dan zou ik wel op zij gaan hoor maar goed het water is van niemand of het water is van iedereen.mvg.henry


Als je met zo'n ingesteldheid naar hier wil komen om te vissen dan blijf je toch echt beter in je eigen land. Zoals Brecht reeds aanhaalde zijn er een aantal mannen bij die er helemaal anders over denken en er zeker niet voor terug deinzen om je dit duidelijk te maken...

Succes...
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-03-2008 20:29

zozo er niet voor terugdeinzen om mij dat duidelijk te maken he!!
wat gaan ze dan doen joh slaan ze mij op me bek of gooien ze mij het water in of breken ze mijn hengels??
jullie zuiderburen kunnen ook slecht lezen zeg want zoals ik al zei als ik per ongeluk op iemands voer zou zitten ga ik heus wel opzij.
maar jullie komen gelijk met je bangmakerij nou jullie hebben lekker pech want ik ben nog nooit voor iemand bang geweest dus!
en daarbij wat denken jullie nou als ik een stomp voor me bek krijg dat ik de donald duck gaat zitten lezen ofzo nou ik zal je zeggen al mot ik 4 uur op en neer rijden maar dan kom ik effe terug met nog een paar van die gekken uit rotterdam!!
ik vraag hier gvd. gewoon wat info op een vriendelijke manier en wat krijg je?
cowboyverhalen dat ik maar beter weg kan blijven joh die verhalen ben ik al lang vergeten dat zeggen ze ook over bepaalde wateren in frankrijk van daar word je bestolen en de vissen zitten er niet meer dit alleen maar om je weg te houden!!! wat zijn jullie onprofesioneel zeg!
........de zoveelstebaits
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-03-2008 20:34

He Hen zitten ze vervelend tegen je te doen?!

Die Sja Sjoe is me toch gek zeg !!!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-03-2008 20:48

hey lex jongen tja daar word ik toch zo doodziek van wat een zout gelul joh!!
sorry hoor en lex het is trouwens tja sieuw chinese pangang lekkuh hor!! in zwolle bij de chinees wat was dat gek he lex!!!!!!
........de zoveelstebaits
Guy Veugen
Berichten: 105
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00
Locatie: Maastricht

09-03-2008 21:50

Henry,
Als je zo maar ergens daar 4/5 dgn wilt zitten bespaar je dan sowieso de moeite..maandenlang blanken is daar niet vreemd. De jongens die er nog vissen zitten er al jaren en niet voor 1 of 2 nachtjes per week hoor.
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

09-03-2008 22:20

oprotte ik wil er gaan vissen
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
brecht kenis
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00
Locatie: bree (België)

09-03-2008 22:34

henry stotijn schreef:zozo er niet voor terugdeinzen om mij dat duidelijk te maken he!!
wat gaan ze dan doen joh slaan ze mij op me bek of gooien ze mij het water in of breken ze mijn hengels??
jullie zuiderburen kunnen ook slecht lezen zeg want zoals ik al zei als ik per ongeluk op iemands voer zou zitten ga ik heus wel opzij.
maar jullie komen gelijk met je bangmakerij nou jullie hebben lekker pech want ik ben nog nooit voor iemand bang geweest dus!
en daarbij wat denken jullie nou als ik een stomp voor me bek krijg dat ik de donald duck gaat zitten lezen ofzo nou ik zal je zeggen al mot ik 4 uur op en neer rijden maar dan kom ik effe terug met nog een paar van die gekken uit rotterdam!!
ik vraag hier gvd. gewoon wat info op een vriendelijke manier en wat krijg je?
cowboyverhalen dat ik maar beter weg kan blijven joh die verhalen ben ik al lang vergeten dat zeggen ze ook over bepaalde wateren in frankrijk van daar word je bestolen en de vissen zitten er niet meer dit alleen maar om je weg te houden!!! wat zijn jullie onprofesioneel zeg!


Kijk, mij interesseert het niet echt dat jij daar gaat vissen. Ik heb je
op een vriendelijk manier informatie gegeven. Ik wil je alleen maar waarschuwen. Tuurlijk dat je perongeluk op iemands stek kan zitten, en dit zal daar ook wel gebeuren. Ik wens je veel succes.

Mvg
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

10-03-2008 07:45

Heey ouwuh struikrover, gewoon gaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnn 8)
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-03-2008 10:37

Hen,

Daar zwemt geen vis!


xxx. Frank
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-03-2008 16:05

Henry,

Heb jij geen vrienden/bekenden waar je wat informatie in kan winnen over het betreffende water, dat gaat vaak stukken gemakkelijker dan het op een Forum te doen. Welke informatie verwacht je eigenlijk? Snap zelf niet wat je op een dergelijk moeilijk stuk (jaren geleden een grote sterfte geweest) gaat doen zonder gepaste informatie uit betrouwbare hand. Maar goed, er is natuurlijk altijd ook nog de factor geluk...
mvg

Bart van den Hurk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-03-2008 16:29

Bart,

Henry heeft geen vrienden :lol:

gr. Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

10-03-2008 18:20

idd frankie je haalt de woorden uit me mond joh ben er zeker een beetje klaar mee met sommige vrienden cequ vismaten ik weet het of ik begrijp het effe niet meer wat er met sommige aan de hand is maar goed gelukkig kan ik heel goed op eigen benen staan hoor !!
kijk bart jij geef tenminste een nuttige tip dat er vissterfte is geweest nou wil dat niet zeggen dat alles dood is maar goed ,want anders zoals je van de andere hoort zou t er ook niet zo druk zijn elke week.
of hun zijn nu ook geschrokken omdat ze dat niet wisten DE LOCALS!!
bedankt bart !! mvg. henry
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-03-2008 18:22

LOL

Beter n verre vriend , dan een op je stek .


Of hoe zat dat ook weer 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-03-2008 18:25

Henry;

Neem maar aan dat de locals eerder weten dat er n vis dood is dan de rest van de populatie het door heeft dat er n kostganger minder is.


Gr :wink:
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

10-03-2008 18:31

o ja eo ouwe zeeuwse plompzakinstallatie was lekker he de tja sieuw in zwolle hihihihi hoppa gaann de allergekste!!!!! pweaff pnef pnef oj en nog effe dit voor de zuiderburen ik geef jullie het voordeel van de twijfel ik zoek wel een ander kanaal want aangezien ik hier alleen maar op de rivierendelta vist wil ik helemaal niemand in de weg zitten want dat ben ik niet echt gewend hier op het ruime sop.
maar wil gewoon eens graag op een belgisch kanaal vissen en omdat vk en kk zo druk zijn dacht ik alleen maar op dit stukje kanaal van krap 6 km. is misschien wel leuk te vissen. maar jammer hoor zoek wel wat anders op in bels maar zal zeker geen info meer vragen hier.
bij deze wilde ik jullie belgen wel graag uitnodigen om hier te komen niet om te vissen maar voor het EK PIJPEN maar dit jaar doen er voor het eerst vrouwen mee dus jullie hoeven niet te komen in ieder geval bedankt he kampioenen van 2007!!! hihihihihi DE GEKSTE!!!
........de zoveelstebaits
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

10-03-2008 18:48

Misschien is het AK wel wat voor jouw...

Mvg

Peter
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

10-03-2008 19:51

juist peter goed gezien nou nu effe afwachten wat de rest weer te melden heb om me weg te houden want ak is helemaal niet zo simpel tja je kan met je neus in de boter vallen maar ook heel jaar blanken heb ik zo gehoord hier en daar maargoed aangezien mijn vrouwtje uit genk komt heb ik daar wat familie zitten in genk hasselt en zonhoven dus dat is wel makkelijk moeten ze wel een grote vriezer hebben hihihi.
maar eerlijk gezegd mannen ben ik gewoon van plan met een hoop geluk een mooie vis te vangen in misschien maar 3a4 keer per jaar en dan wel 4 nachten ofzo berg bollen storten en idd gewoon wachten tot de vis langskomt .
want ik wil ook mijn eigen visserij (de rivierendelta) hier niet te kort doen maar ik vind dat ik een beetje vastroest de laatste tijd wil dus (iets)meer uit mijn visserij halen.peter ook mvg. henry.
........de zoveelstebaits
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-03-2008 21:01

Dat 'ze' je van het AK af willen houden zal wel meevallen Henry :lol: