Aanvraag uitzettingen Zuid-Willemsvaart en Albertkanaal

Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-04-2008 22:12

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

07-05-2008 18:38

weer een afgehaakt
nog 2.237.899 kk vissers te gaan
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

07-05-2008 20:45

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-05-2008 08:02

Quote: "en je vangst gegevens die op polariod staan worden niet eens serieus,
genomen(mark/marc)
denk ik dat ik deze foto's maar beter in de prullenbak kan gooien."

Kees,

Hoe kom je erbij dat Marc of ik je niet serieus nemen? We hebben dit op geen enkel moment kenbaar gemaakt op wat voor manier dan ook. Misschien wil je je in deze positie manoevreren, dat je niet serieus wordt genomen, waarom zou ik niet weten.

Als je wil meewerken aan een dossier als dit, dan kost het wat tijd. Alle gegevens moeten namelijk in verhouding worden geplaatst. Datum - uren gevist - vangsten. De tabellen en de sommetjes maken wij wel voor je.
Het kan nu eenmaal niet anders, de visserijcommissie legt iets naast zich neer als het gissingen, afrondingen enz zijn. Daar kan ik niets aan doen.

Groeten, Mark
K. van den Herik

08-05-2008 08:19

Schipper,

Nu haal je weer een hele waarheid naar beneden door een boel geemmer en frustratie. Ik vind dit persoonlijk echt jammer.

Du moment jij je frustraties opzij zet, denk ik dat je een hele goeie bijdrage kan leveren aan dit board.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

13-05-2008 18:44

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-07-2008 18:35

Back on topic!

Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de nieuwe aanvraag voor het kanaal Bocholt - Herentals en de Zuid-Willemsvaart.

Het dossier is voldoende gesteund met hengelvangstgegevens van een aantal lokale vissers.
De cijfers spreken voor zich. Naast de feiten en cijfers, hebben we ook een toelichting bij deze cijfers en een voorstel tot herbepoting geformuleerd. Een aantal bijlagen vervolledigen het dossier.

Volgende week komt het dossier Albertkanaal aan de beurt, waarna beide documenten naar de provinciale visserijcommissie Limburg versassen.

Alvast een grote dankuwel aan: Erik Stinkens, Frederik Vandeweyer, Jelle Grognard, Peter van de Sande, Stefan en Maarten Bisschops, Tom Langens, Joy Hendrikx, Lode Hermans, Brecht Drees, Christophe Vandeweerdt, Dimitri ..., Dylan Slegers, Jan Fonteyn, Marijn ..., Nick Dilissen, Sander Rosius, Stef Houben, en last but not least Bas Brugman. Speciale dank nog aan Bas om vissers te motiveren mee te werken aan dit project voor ZW en KK 0-1.

De mensen die gegevensgewijs hebben meegewerkt aan de aanvraag voor AK, zal ik volgende week eveneens vermelden om hen te bedanken.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-07-2008 20:20

Mooi werk Mark. Het lijkt er wel op dat jullie in België langzamerhand meer gegevens van karpervissers qua HVR krijgen dan in Nederland.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

31-07-2008 08:51

Ik heb in Nederland ook nog niemand gezien die hetzelfde initiatief heeft genomen. Als er hier al iets gebeurt, is dat vaak vanuit een vereniging of andere instantie (KSN of zo). Kennelijk spreekt dat voor veel vissers minder aan als iemand die onder zijn eigen naam (en die het vertrouwen geniet van een groep lokale vissers) er zelf de schouders onder zet.

@ Mark, Chapeau jongen voor alle werk die je verricht hebt en veel plezier samen met Roel in Frankrijk
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-07-2008 20:15

Is een misverstand Peter. Tot nu toe is er in Nederland op het gebied van SKP-en aanzienlijk meer tot stand gebracht dan in België. Door wie en hoe doet verder ook niet zoveel terzake. Feit blijft dat in ons land alleen de visrechthebbende vis mag uitzetten, die heb je er dus altijd bij nodig.
Heb je de Delkim nog?
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

02-08-2008 09:39

Natuurlijk Aart, die ligt weer netjes op de plank. Heb hem overigens wel meegehad naar Frankrijk de afgelopen 2 weken en daar deed hij helemaal niks?

Hij werkte wel!

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-08-2008 12:29

Peter,

Kan je melden dat een aantal HSV bij de omleiding van Helmond aan de Zuid-Willemvaart dit najaar ook met een SKP gaan starten. Alleen in ons Brabant lopen er dan drie.

Groet,
De andere Peter
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-08-2008 15:23

Ook het dossier voor het Albertkanaal (4 stukken) krijgt stilaan zijn definitieve vorm. Dit enorme logboek met vele gegevens (65 pagina's vissersinput) zal inclusief het verwerken van de gegevens in tabellen, een uitgebreide motivering, toelichtingen en bijlagen bijna 120 pagina's gaan tellen!!!

Aan de pvc Limburg om dit dossier door te nemen en hun goedkeuring te geven voor een herbepoting op het AK.

Bedankt aan: Mark Pansar, Werend Boesmans, David Jonkmans, David Wouters, Dennis Hellings, Nico Manshoven, Sander Rosius, Johan van Bourgogne, Marcos Zar, Jean-Pierre Ketelslegers, Daan Bické, Brecht Gielen, Maarten Roegiers, Daan Bické, Peter Stiers, Bart Jammaer, Clement Verpoorten. Hopelijk is ook dit lijstje compleet want ik ben het scherm van de pc nu wel even helemaal zat! :)

Grts, Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-08-2008 15:47

Hallo Mark, een SKP op een dergelijk groot kanaal is het 'echte' werk, zonder afbreuk te doen aan SKP-en op kleinere wateren en kanalen is dit toch wel echt wat bijzonders.
Vragen:
- over welke 4 stukken gaat dit en wat is het totale aantal ha. daarvan
- wat wordt jullie voorstel qua uitzettingen
- wordt jullie voorstel t.z.t. op de VBK site gepubliceerd
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

10-08-2008 08:28

Aart,

Ook op de wateren die in ons commissiegebied liggen gaan we weer aan de slag met uitzetten van spiegels. Helaas wordt een en ander niet zo goed gedocumenteerd als binnen andere SKP-en. Wij maken bijvoorbeeld geen foto's en wegen de vissen niet afzonderlijk bij uitzetting. Op zich maakt dat ook niet uit omdat je heel snel de eerste visjes begint te vangen en ziet dat het om een bepaalde uitzetting gaat. Verder vang je een gedeelte van deze vissen met enige regelmaat (elk jaar) terug en zie je dus de jaarlijkse groei. Enkele snelgroeiers uit eerdere jaren kwamen door input van veel (karper)aas tot enorme gewichtstoenames. Het gaat met name om de (grotere) kanalen waar St. Petrus het beheer over heeft. In het najaar (november) krijgen de kanalen Wessem-Nederweert, de Zuidwillemsvaart en de Noordervaart opnieuw een bestand aan spiegels toegevoegd. het gaat hierbij respectievelijk om 200, 100 en 100 stuks. Eerdere jaren ging het altijd om vissen van 3-4 kilo. Ik neem aan dat ook deze keer voor dit formaat gekozen gaat worden.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2008 18:18

@ Mark,

In de loop van vorige week kreeg ik via Joy, van borntofish.be, een mail doorgestuurd betreffende de uitzettingen van eind 2007 op KK 0-1.

Dit jaar heb ik en mn vismaat toch al een 5-tal karpers van deze populatie gevangen op het kanaal in de buurt van Overpelt-Lommel. Het ging om schubkarpers van maximum 30 cm. Ik vond het toen redelijk gek omdat ik vroeger nooit karpers van zo'n formaat ving en dat kanaalkarpers in mijn ogen niet zo goed voortplanten. Nu is het mij echter helemaal duidelijk.

Heb je enig idee hoe het zit met de (verwachte) groei van deze pas uitgezette vissen?

Mvg lode
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-09-2008 11:35

Lode,

Zowel in 2006 (322 kg) als in 2007 (776 kg) zijn er vissen van 10 - 25 cm uitgezet. Aantallen weten we niet, enkel totaal aantal kg en formaat van de pootvis.

Volgens onze verwachtingen zullen enkel de tweezomerigen (20-30 cm) een redelijke overlevingskans hebben. De jonge vissen van de twee uitzettingen die overleven tot ze groter dan 30 cm zijn hebben volgens mij een mooie toekomst op het kanaal. De groei zal afhankelijk zijn van het aanbod aan natuurlijk voedsel en het ras van de pootvissen. Een monitoring zou ons daar een goed beeld van scheppen na enkele jaren.


Grts, Mark