Paalse plassen vergunning?

Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

28-04-2008 18:25

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

28-04-2008 18:30

Jan Peter Teerling

28-04-2008 23:06

Ben het gedeeltelijk met je eens Peter, maar in hoeveel karpertijdschriften is uit de artikelen te halen waar de desbetreffende dikke vis wel niet zwemt. Ook de tamtam onder vrienden van vrienden van kennisen van vrienden van vage kennisen van bekenden staat nimmer stil. Dit maakt het niet goed, maar laten we wel wezen, het hééééle karperwereldje is nog erger dan een stel punnikende wijven bij elkaar.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

29-04-2008 06:22

Peter van de Sande schreef:Blijft het nog steeds niet gepast ten opzichte van de locals om een water zo op het internet te beschrijven. Nogmaals, hij had ook een PB kunnen sturen en dat weet hij zelf ook.



Peter ik weet niet zo welk nummer het was maar over dit water is al geschreven in de bladen,en kees wordt in dat artikel ook genoemd gek he
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

29-04-2008 07:56

Er zijn maar weinig wateren die niet nog of meer bekend zijn. Da s het probleem niet.

Maar van Schipper vind ik het persoonlijk jammer, dat er ergens een geweldige wrok boven komt, die ik niet kan plaatsen. Een wrok die waarschijnlijk zeer terecht is. Nu lijkt het echter of hij op 1 of andere manier alsnog zijn gelijk wil halen.

Dit terwijl het zeker niet allemaal onzin is wat hij schrijft. Een deel ben ik het zelfs met hem eens. Wel zou ik hem adviseren zijn tijdlijn op orde te brengen.
Hier en daar spreekt hij zich geweldig tegen.

Dus Schipper wat zit u dwars? Vertel het gerust, ik zal het niet doorvertellen... :lol:

MVG

klaas
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-04-2008 22:17

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

30-04-2008 06:51

wordt misschien toch eens tijd dat ik je daar kom lastig vallen Kees proficiat met je vis
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

02-05-2008 18:38

Jan Peter Teerling schreef:Ben het gedeeltelijk met je eens Peter, maar in hoeveel karpertijdschriften is uit de artikelen te halen waar de desbetreffende dikke vis wel niet zwemt. Ook de tamtam onder vrienden van vrienden van kennisen van vrienden van vage kennisen van bekenden staat nimmer stil. Dit maakt het niet goed, maar laten we wel wezen, het hééééle karperwereldje is nog erger dan een stel punnikende wijven bij elkaar.


Wel leuk dat punniken en een leuk tijd verdrijf als je niks vangt :D
Maar je hebt wel gelijk....

Vind het echt zielig dat sommige mensen zich zo druk maken omdat iemand wat info mede deelt.
Ken Kees niet maar het lijkt me een goede gast.

Kom zelf ook pas weer kijken in het karper wereldje. Niet dat ik een leek ben ik viste al 20 jaar geleden op karper toen kende we de bollie nog niet of kwam net in de bekendheid. Herinner me nog dat ik 6 karpers in anderhalf uur ving met mijn matchhengel met mais of een bolletje deeg op een zomer avond tegen het riet.
Geen grote vissen wel heel leuk om te vangen.
Nu zie ik mensen vissen op karper weet ik wat voor een materiaal.... hengels van 600 euro kilo's bollies droppen in het water en even goed niks vangen.
Ik zeg altijd zo die karper ziet niet welke hengel of molen je gebruikt. Het laatste stukje van je lijn dat is belangrijk van je haar tot je hoofdlijn en wat aan die haar zit.
Ik geniet nog van de ijsvogel die langs mijn hengel scheert of de reeen die in alle vroegte langs de overkant trippelen. Maja wie ben ik.....
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

02-05-2008 18:58

"ik blijf mezelf nu en nog altijd,als deze mensen die dit willen lezen,dit willen lezen.
moeten deze dit zelf weten en hun eigen conclussies trekken.
ik geef antwoord op elke vraag omdat er genoeg mensen zijn die dit niet durven."

Gelijk heb je Kees.... Jammer genoeg is mijn auto nog steeds niet klaar dus kan nog steeds niet vissen en het word zo een mooi weer.
Toch mijn vriendin maar eens lief gaan aankijken want ik wil nu echt weer eens gaan vissen.
Klopt inderdaad Kees ik maak ook van alle vissen die ik vang een foto zo kan ik mooi de vissen bij houden die ik vang op deze vijver.
Ik ga altijd alleen dus van mij zal je niet vaak een foto zien met me zelf erop.
Alleen dan dit voorjaar met die mooie brasem van 66 cm die net 2,5cm te kort komt als nederlands record.
Toen was er net een andere karper visser in de buurt.
Was toch wel blij met deze grote brasem........ ook al was ik op karper aan het vissen.

Nandie
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

28-05-2008 15:09

Peter van de Sande schreef:Blijft het nog steeds niet gepast ten opzichte van de locals om een water zo op het internet te beschrijven. Nogmaals, hij had ook een PB kunnen sturen en dat weet hij zelf ook.


Beste peter, en die Mark die Kees steeds tegensprak/argumenteerde.

Ik vind dat jullie eerst de feiten moeten nalopen, en je gezond verstand moeten laten draaien.

Moet je eens kijken wat er telkens in de berichttitel staat?? Ja juist ja, de vraag naar vergunning bij paalse plassen. En moet je eens kijken waar het nu al naartoe loopt....

En bovendien er is al vaak zat over geschreven in de bladen en online, dus niks om je druk over te maken!
Ik was vorig jaar trouwens voor het eerst bij de Siervogel in Turnhout. En sprak daar Lily over allerlei aspecten van het karpervissen. Ook kwam er ter sprake waar er ergens mooie wateren in de buurt lagen (omdat ik op een vieze kansloze baggerput te baalse hei zat te vissen, waar beweerd werd dat er karper zat, en wat anders wilde dan het kk 0-1 daar vanwege slecht bereikbare stekken). Daar kreeg ik dan ook onder andere de Paalse Plas ter ore, en werd me verteld dat er zeer mooie vis te vangen was maar wel met een beetje moeite. Ook dat er wel pro line vissers zaten, maar dat het met een ander aasje toch wel moest gaan lukken.

Zo zie je maar dat de locatie zelfs door locals word aanbevolen!!! (Lily viste daar indertijd ook wel eens, of ze het nu nog doet weet ik niet).

Dus laten we nu maar weer verder gaan met up to date info over de vergunningen en andere beheersinformatie ins en outs daar,...

Ik heb trouwens gelezen dat er steigers neergezet zijn (wel aan de wegkant :S ), of is dit al oud nieuws?

M.v.g. Rob Rijkers

Owja en @ nandie

Dat laatste stukje sprak me wel aan, dat is ook waar mijn visserij (mede) om draait! Dit maakt de visloze uren meer dan waard! Gewoon die kleine dingen als kuikentjes die voor je voeten je particels weg eten, en inderdaad een ree die voorbij komt getrippelt en natuurlijk die sierlijke vleermuisjes die op mooie zomerdagen zijn/haar dagelijkse rondes doen boven je hoofd....
En bij mij gaat het ook niet om alleen de allergrootste te vangen met het duurste materiaal, als ik maar degelijk spul heb waarmee ik via mijn gewenste methodes mee kan vissen en wat lang meegaat vind ik het allang best!
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

29-05-2008 18:02

Owja en @ nandie

Dat laatste stukje sprak me wel aan, dat is ook waar mijn visserij (mede) om draait! Dit maakt de visloze uren meer dan waard! Gewoon die kleine dingen als kuikentjes die voor je voeten je particels weg eten, en inderdaad een ree die voorbij komt getrippelt en natuurlijk die sierlijke vleermuisjes die op mooie zomerdagen zijn/haar dagelijkse rondes doen boven je hoofd....
En bij mij gaat het ook niet om alleen de allergrootste te vangen met het duurste materiaal, als ik maar degelijk spul heb waarmee ik via mijn gewenste methodes mee kan vissen en wat lang meegaat vind ik het allang best!


Gelijk heb je Rob als je niet van al deze dingen kan genieten zeker als je zo als ik altijd alleen vist dan zou je de zin snel overgaan zeker in het voorjaar als je toch vaak uren zit zonder runs.
Voor mij geld ook dat het materiaal goed moet zijn goede hengels en molens enz.
Ik ga niet voor het duurste maar voor de midden maat.


Gr Nandie
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

29-05-2008 19:45

Het is niet zo dat ik de topics niet lees of zo. Ik heb alleen geen enkele behoefte meer om nog te reageren. Nandie en Rob, je mag het eens zijn met wie je wil. Het boeit me niet zoveel, maar het zegt des te meer over de mentaliteit van tegenwoordig. Waar ik Kees volledig gelijk in geef is dat er tegenwoordig een heleboel mensen aan het water te vinden zijn die er eigenlijk niet thuishoren. Vanaf dit moment gaat bij mij voor deze topic de "negeer-knop" op standje "aan".
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

29-05-2008 20:45

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

30-05-2008 10:03

Peter van de Sande schreef:Het is niet zo dat ik de topics niet lees of zo. Ik heb alleen geen enkele behoefte meer om nog te reageren. Nandie en Rob, je mag het eens zijn met wie je wil. Het boeit me niet zoveel, maar het zegt des te meer over de mentaliteit van tegenwoordig. Waar ik Kees volledig gelijk in geef is dat er tegenwoordig een heleboel mensen aan het water te vinden zijn die er eigenlijk niet thuishoren. Vanaf dit moment gaat bij mij voor deze topic de "negeer-knop" op standje "aan".


Tja het zal je wel te heet onder je voeten worden en dan ga je maar negeren.
Het is HIER toch een vrij land van meningsuiting of zie ik het verkeerd.
Aangezien ik al 9 weken in de ziektewet zit wegens sores op mijn werk heb ik veel tijd om te vissen en hier vanalles te lezen en op te reageren.
Vind dat hier alles in het negatieve word getrokken. Er zijn plekken genoeg waar je nog lekker op karper kan vissen zonder lastig gevallen te worden of weg gejaagd te worden.
Te minste ik ben nog nooit ergens weg gejaagd en ik vis al ongeveer 34 jaar.

Gr Nandie
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-07-2008 18:22

Iemand misschien nog wat recente info over de plas? Drukte? nachtvissen is verboden maar is het toegestaand om de hengels tijdens de nachtelijke uren binnen te draaien en verder te slapen in de tent?
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

29-07-2008 01:22

Is de laatste tijd al een paar keer controle geweest en zijn er redelijk wat op de bon gegaan. Drukte is er wel maar snacht al toch een stukje minder druk.
ambroos brecht
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-12-2006 12:17

18-08-2008 16:16

afgelopen 3weken is er veel controle geweest en ze hebben maar 1 van de naar hun zeggen 10keer niemand kunnen pakken.
ze gingen de volgende 2weken controleren samen met de politie wat dus wilt zeggen dat er ook nie overnacht mag worden!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

19-08-2008 01:34

Prima topic om verder via PB voort te zetten.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2010 12:36

Opgelet,

sinds juni 2009 is niet enkel het nachtvissen op dit water verboden maar ook het camperen

Bij controles van afgelopen week werden er bij 3 kareprvissers de volledige inboedel in beslag genomen door de politie

Jammer dat het spel nu over is maar denk dat dit voor een deel te danken is aan onze collega's. Als je zag wat een rotzooi er soms lag op de stekken, herriner mij nog van een 2 jaar geleden dat er een volledige tent, luchtmatras en slaapzak achtergelaten was.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

10-04-2010 19:30

Het nieuwe reglement liegt er ook niet om. Om 6 uur gaat de vistijd in en om 22.00 is deze weer afgelopen. In de wintermaanden is deze zelfs nog korter. Geen voerbootjes meer en ook inderdaad niet meer verblijven, ook niet in de auto op de parkeerplaats. Ben blij dat ik er de goede jaren nog heb mogen meemaken.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

10-04-2010 22:36

Peter van de Sande schreef:Ben blij dat ik er de goede jaren nog heb mogen meemaken.


De goeie jaren gaan nu juist terugkomen....
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

11-04-2010 18:10

Ja idd nu het hek nog dicht.
CN
Unicorn Carp Fisching
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

12-04-2010 10:12

en alleen rood - witte kentekens
K. van den Herik

12-04-2010 10:49

Cor,

Hek? Bij Baarle dan zeker?
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

12-04-2010 11:11

sjakie lips schreef:en alleen rood - witte kentekens


Neen hoor, Nederlandse vissers zijn voor wat mij betreft altijd welkom op de Belgische wateren...zolang ze maar de regels respecteren.

Onlangs nog een ziekmakend verhaal gehoord van een triootje vlamingen op een betaalput in Frankrijk.
Dus mentaliteit is niet af te leiden (van de kleur) van een nummerplaat....