zilvermeer in mol (belgie)

Plaats reactie
joeri schroyen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-10-2006 16:58
Locatie: Weert

25-06-2007 12:42

Beste Karpervissers

Ik ga vrijdag naar het zilvermeer in mol (belgie)

ik zou graag willen weten hoe je daar het beste kunt vissen met wat voor aaas boalliejs,mais,tijgernoten enz...

is er een groot bestand aan karper of zit er bekant niks op?

Alvast bedankt

GR Joeri
Dit jaar 59 vissen..gemiddeld gewicht 10.1 kg :$
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-06-2007 19:18

Je bedoeld waarschijnlijk de visvijvers achterin op de camping, daar zit idd karper in en nog een aantal flinken ook, zowel boilie's als partikels kun je gebruiken maak er een klein voerplekje.
sucses
CN
Unicorn Carp Fisching
joeri schroyen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-10-2006 16:58
Locatie: Weert

27-06-2007 00:08

ok Harstikke bedankt

Hoeveel vijvers liggen er achter in op de camping moet ik een speciale vijuver hebbe waar jij ook hebt gevist of maakt dat niet uit??

GR Joeri
Dit jaar 59 vissen..gemiddeld gewicht 10.1 kg :$
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

29-06-2007 15:05

joeri schroyen

je mag nog niet vissen in de groote vijver, je mag vissen in de kliener vijver ..mag niet uit wat voor aas je gebruikt.

je kan pas in September in de groote vijver vissen.

ik denk dat het kost per dag 3 of 4 euros te vissen mss 5 euro weet het niet meer.

suc6 mvg Steve.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

30-06-2007 10:23

de reden dat je er in de zomer niet mag vissen is trouwens vanwege de oeverzwaluw die hier een colonie heeft (mooie vogels om te fotograferen trouwens..

mvg Ian
paul grolleman
Berichten: 49
Lid geworden op: 04-03-2004 07:32
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

11-08-2007 12:08

Ik heb zelf op het Zilvermeer in Mol gevist maar er is mij verteld dat daar helemaal geen vis kan leven.....i.v.m. "waterhuishouding"

weet niet of dit 100% waar is maar toch wou ik dit even laten weten.
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

12-08-2007 17:20

Jullie zitten denk ik met twee waters door elkaar, :wink: liggen vlakbij elkaar op de een zit idd geen vis en wordt veel gedoken.
Lupack
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-09-2007 23:40

[die vijver waar je alleen in sept mag vissen is toch zilverstrand in mol gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Patrick Stultjens
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-11-2007 01:01
Contacteer:

24-11-2007 01:10

De Zilvermeren bestaan inderdaad uit meerdere wateren.
In het gebied waar deze plassen liggen bevinden zich een groot aantal, zeer grote zandwinningsputten.
Welke nu precies tot de Zilvermeren behoren weet ik niet. Ik kan dus ook niet vertellen op welke putten vis zit en tot hoe zwaar ze er voorkomen. Maar ik ga je een geheimpje verklappen; Het bekende "Berkenwater" uit het boek "It's my life" van Eddy Sterckx, waar hij zoveel zware vissen ving in een relatief korteperiode, behoort ook tot de Zilvermeren. Ik ken het water en volgens de kaart heet het
officieel "Zilvermeer".
Helaas is het moeilijk om aan een vergunning te geraken voor die put als het uberhaubt nog mogelijk is.
Ook wil ik niet teveel loslaten over de ligging ervan. Wil geen boze gezichten.
Maar het gebied daar is interessant om een te onderzoeken.
Informeer maar eens op de camping aldaar of bij een vvv.

Groeten, Patrick
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

26-11-2007 19:10

Patrick,

Het oh zo geheime ''berkenwater'' waar jij het over hebt is eigendom van een groot Belgische bedrijf. Kan je ook meteen vertellen dat je wel directe connecties moet hebben bij de top van dit bedrijf voor in aanmerking te komen voor een vergunning.
Wel is het schubje wat ie eerder dit jaar gevangen heeft van deze bodem weg gesleurd en niet zoals meneer beschreef op het kanaal wat eraan vast ligt...

Leuk water en ook iedereen die aan een vergunning kan komen moet vooral mijn schoen niet vergeten met sinterklaas. Ik blijf het lekker proberen op het kanaal.

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
oeve krepels
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-07-2007 18:07
Locatie: belgisch limburg

27-11-2007 20:17

het berkenwater ook wel sybelco put genoemd ,is voor meer als de helft
in pacht genomen door een stuk of 10 karpvissers en hun club heet de maatvissers ze hebben heel de kant vanaf de buis waar het water in stroomt dus eigenlijk als je aan die buis staat en naar het water kijkt en dan vanaf daar rechts van u kijkt en zo de hele kant afloopt tot waar de put in verbinding staat met het vb kanaal
als ge een van deze jongens kent kunt ge u op een wachtlijst zetten maar zeg u wel dan nog kan het jaren duren voor ge wordt toegelaten
en er woont ne veldwachter in het huis dat bij de put staat die alles nauwlettend in het oog houd dus het is bijna onmogelijk om er zo proberen op te vissen
maar ik zeg ook da gaat nie da bestaat nie maar het is wel op eigen risico
en geloof me maar als ze u snappen zijt ge gegarendeerd alles kwijt dus
u moet zelf weten maar waarom daar zoveel risico nemen als meneer aan de ingang (put in verbinding met kanaal)een vaste stek heeft en de vis ophoud ale dit is mijn mening toch en als ik mis zit met mijn mening mijn oprechte exuses voor meneer want wil hem nie afbreken want hij kan wel degelijk vissen alleen stel ik mij soms vragen bij de manier waarop,maar dat is mijn zaak want ieder heeft zijn manier van doen

grt
wie het kleine nie begeerd, is het grootte nie weerd!!!!!!
sander waterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-09-2013 20:49

11-09-2013 13:36

hoi ik ben alvaak gaan vissen op het zilvermeer er zit idd karper op best grote maar niet heel veel probeer me grotere boillies want op mais en particels bijt ook heel veel brasem daar (er er zit heel veel brasem op de vijvers) goeie plekken is achter op de vijver in het hoekje bij de bosjes en bij het eilandje
Plaats reactie