Baalse Hei, Belgie

Plaats reactie
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 18:47

Ik wil in de mei-vakantie gaan vissen op de Baalse Hei in Belgie?
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft op dit water. Daarnaast ligt het Kempens Kanaal heeft iemand daar ervaring op?
Laat me even weten of je nog goede stekken weet, hoe je er moet vissen enz... en visbestand, grote van de karpers enz... Elk beetje informatie is welkom

Alvast bedankt, Bastiaan Janssen
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 19:08

hallo op de vijver van de baalse hei mag je normaal enkel vissen als je daar een staancaravan hebt voor een heel jaar maar dit is misschien nog te regelen

het kempisch kanaal loopt der niet naast wel het kanaal dessel schoten
op dit kanaal zijn al enkele mooie vangsten gedaan en er zijn tal van leuke en mooie maar vooral nog rustige stakken

mvg jeff
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:23

jeff volgens my hebben wij het niet over dezelfde plek want op de kaart staat tog duidelijk dat het het Kempenskanaal heet wat er naast loopt.
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:23

maar ik denk dat we het over hetzelfde kanaal hebben.
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 20:28

ik vis zelf ook op dit kanaal maar dit is wel degelijk dessel schoten

kk loopt door geel herentals dessel

het is inderdaad wel een zijrivier van het kk
maar er zitten zeer mooie vissen op hoor tot zelfs 20kg+
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:29

Heb je nog een paar tips waar en hoe ik moet vissen.
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 20:33

echte tips niet zoek zelf naar oneffenheden in eigen kant en leg zeker ook iets in de vaargeul

voorvoeren heeft al wel betere resultaten opgeleverd dan instant

je hebt er plaats zat en je zit er enorm rustig dus geniet er zeker van is niet overal meer zo

mvg jeff
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:34

Dus jij raad aan om meer onder eigen kant te gaan zitten?
Heb jij trouwens ook al een keer op de Baalse Hei gezeten dan?
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 20:35

neen al wel gaan kijken heb er als redder gewerkt en vissen tijdens de werkuren mocht niet
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:37

Is het er mooi dan?
Weet je trouwens wat het pr daar is?
Maar mag ik daar als toerist wel vissen dan ?
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 20:40

tegen mij is gezegd dat je er enkel mocht vissen als je een heel jaar als vaste op de camping stond maar er zou eventueel iets te regelen zijn met de vaste mensen die je de toestemming "KUNNEN " geven om er te vissen

maar dit moet je zeker nog eens navragen

maar als je de tijd hebt en het geduld zeker kanaal aanpakken
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

05-03-2007 20:42

Haha bastiaan, ken je de afkorting pr wel ;), haha sorry.
Dus wanneer je een weekje of wat daar op vakantie gaat mag je er niet vissen? raar toch?
We (ik ken bastiaan wel ;)) waren van plan daar een week heen te gaan.

Groeten Jos
Hou ze strak he!
Bastiaan Janssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-02-2007 19:07

05-03-2007 20:44

Jos Lennips ik was midden in een enerverend en serieus gesprek kom jij er weer aan gebanjerd :)
{Wel nuttige informatie he)
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

05-03-2007 20:47

Is nachtvissen daar trouwens toegestaan, zowel op het kanaal als op de baalse hei zelf?

Gr Jos
Hou ze strak he!
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

05-03-2007 20:56

op het kanaal wel op baalse hei niet
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

23-09-2007 14:18

Ik zal eens even een groot aantal misverstanden uit de wereld helpen...

Ik ben naar de Baalse Hei geweest deze zomer.
Hier zouden we 2 weken blijven en was het idee om de hele week op de vijver voor te voeren en doordeweeks instant op het kanaal te vissen.
Als dit niet zou werken zouden we op het kanaal de week erop de hele week gaan voeren en op het einde van de week er gaan vissen. En instant door die week op andere plekken op het kanaal een heel eind van de voerplek vandaan gaan vissen.

Toen we daar aankwamen bleek dit een zeer mooie camping midden in de natuur, maar hier moet je wel alleen heengaan als je niks anders doet dan hele dagen vissen...
Ik had namelijk verwacht dat op dagen dat ik niet ging vissen, er wel wat voor jeugd te doen zou zijn, en het nodige vrouwelijke vlees aanwezig zou Zijn. Dit viel dus even vies tegen!
Daarbij was de grootste (op de roeivijver na) en mooiste vijver niet te bevissen voor karper vissers. Dit was verboden!! :S :S
En de andere vijver die niet bij een vereniging hoorde, maar bij de camping, en waar je dus ook geen vergunning voor nodig had, lag een 1,5 meter slijk en half vergaan bladafval. Hier mocht je wel nachtvissen, maar op voorgaand slijk, kon je onmogelijk omheen vissen, en had je dan ook elke keer wanneer je ophaalde een dikke dot slijk, blad en wortels aan een gruwelijk stinkende boilie + montage hangen. Ook met high risers, pva tape enz. was dit het geval. Zelfs met pop-ups was dit zo!!!
We hebben hier 3 nachten ook keihard zitten blanken met zn twee!!
Wel heb ik de eerste nacht iets heel kleins (waar ik strak onder de kant op harde zand plaat lag) op de tijgernoot verspilt...
We hadden trouwens een week voorgevoerd.
Dus wellicht dat er voor de volhardende karpervisser nog mogelijkheden liggen strak onder de kant, maar het is zeker een afrader om daar te gaan vissen!!
Ook betwijfel ik ten zeerste of de fotos op de site wel op de camping zijn genomen... Zie:
http://www.baalsehei.be/2003/nl/recreatie_vissen.htm

Want deze plekken komen me helemaal niet bekend voor! En zoals je op de foto ziet, met die hoge twintiger begin dertiger (schat ik zo), heeft hij zn rodpod op het gras staan en zijn tent ernaast.
Dit is dus op de nachtvisvijver al niet mogelijk (de enigste plek waar je op de camping mag nachtvissen), omdat je hier alleen op de 2 stijgers kon zitten dusja ik weet het ook niet....

Dus ook nog naar aanleiding van een vraag in het andere topic:

De vijver met alle stijgers heb je wel een vergunning voor nodig, deze kost geloof ik 10 of 12 euro voor een week en iets van 2,5 euro per dag.
Als je deze als campingganger aanschaft, ben je beperkt tot de 'groene' (zeer slecht onderhouden) stijgers. De andere stijgers zijn allemaal gehuurd door vissers (uit heel belgie leek het wel). Hier is het dus verboden om gericht op karper te vissen. Ook haast onmogelijke vanwege de ongelooflijke ladingen witvis die ze daar erop zetten, en de overvloed aan brasem. Hier kun je trouwens wel heel goed en mooi gericht op vissen, mits je de goede manier vind. Dit hebben wij dan ook gedaan. Deze vijver liep bij de stijgers al vrij diep, tot aan een diepte van een 15/20 meter wat ik gehoord heb. Hier stonden op het diepste stuk op de bodem ook nog oude bomen.

De kleinere vijver die ernaast zit, is van de camping zelf en heb je geen vergunning voor nodig.
Hier ben je beperkt tot 2 steigers, simpelweg omdat de rest van de vijver rondom begroeid staat met allerhande vegetatie (Bomen die in het water staan en ook grote struiken zelfde verhaal). Het is wel toegestaan om hier nacht te vissen.
Ik heb hier met 3 soms 4 hengels gezeten en mijn broertje met 2 soms 3 hengels... Dus dit moet ook geen probleem zijn, mede omdat hier een vergunning voor nodig is.
Maak het alleen niet te bont met het aantal hengels, en blijf vriendelijk (zoals ik ook was) tegen de toch al weinig vissers op die vijver, dan blijven ze ook vriendelijk tegen jou.
Voor de penvisser zonder tent e.d. zou het wellicht makkelijker zijn om een stekje te vinden.
Deze vijver liep overigens vanaf de kant vrij snel af naar het centrale diepere deel van de vijver wat rond de 8 meter diep was.
Heel zeldzaam en sporadisch waren er langs de kant wel wat hardere zandplaten te vinden, maar deze lagen vrijwel allemaal tussen en onder de beplanting.
De rest van de vijver was dus ook al als voorgenoemd helemaal bedekt met een dikke vieze stinkende modderlaag (en deze stonk echt niet normaal!! ik vis meestal op dit soort bodems maar dit had ik nog nooit meegemaakt!).

Vanavond zal ik dit bericht even afmaken nu moet ik weer naar mijn kamer en dan mijn nieuwe liefde de barbeel weer in het netje krijgen :D.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
andy boes
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-03-2008 22:17

28-03-2008 22:30

hallo, welke misverstanden die foto is trouwens wel op de camping genomen en heb er nog veel mr dat zijn prive foto's; heb ze gevangen op de vijver mt al die steigers mr heb ze naar de andere vijver overgezet. omdat je op de grote vijver niet mr mag karperen dusja er zitten 2toppers op deze vijver met die 2steigers mr wie geduld heeft zal beloond worden heb er ook tijdje overgedaan,tip geen boilies natuurlijk voedsel groetjes en vang ze ms als je nog eens komt
Plaats reactie