HUURWATER??.WAAR???

Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

30-08-2002 20:51

JOHOPLAHOI,dit bericht is merendeel voor de westvlaamse leden hier,ik zoek een vijver in Westvlaanderen ( kust) met een karperbestand,op die je per jaar kunt afhuren.Ik zou dit met enkele maten doen,ook is de bedoeling om het onderhoud van deze vijver langs de oevers te doen,en natuurlijk op basis van meerdere jaren zodat we er een eigen put van kunnen maken.
Zijn er hier mensen die zoiets weten liggen en eventueel er enige info over hebben qua grootte,bestand,en prijs.
Thanks Gingino
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

30-08-2002 23:40

Belachelijke topic!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb je echt een privéputje nodig om ze te kunnen vangen?????????????????? :mad: :mad: :mad: :mad:
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

31-08-2002 01:43

Belachelijk???peins eender een belachelijke opmerking ja da je niets beter weet reageer dan niet he.48 jaar????? mij neefje van 12 zou ook zo reageren.Wat weet jij nu wat mijn intensie's zijn.
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

31-08-2002 07:44

Ja ik vind die reactie van Hans toch ook een beetje overdreven hoor hoe kan jij nu weten wat Gino zijn verlangens zijn??

Jo
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

31-08-2002 07:58

Hans ,
Even een vergelijking voor je .

1* Een openbare vijver : Toegevoerd ,grote hengeldruk ,uitgescheurde bekken ,zero respect voor onze vriend karper ,vuilnisbelt langs de oever ,kaf onder de karpervissers ,diefstal van materiaal ,stekkepezers .

2* Afgehuurde vijver : Rust ,hengeldruk = max drie vissers ,respect voor de vis ,matige voercampagnes .

WIJ (Gingino ,Gino en ik )zijn gewoon op zoek naar het vissen van weleer .

Jammer dat iemand als jij dit zonodig moet afbreken ,zoals Gingino al zei ,echt een reactie van een 12- jarige .

Met misnoegde groet ,

Rikken
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

31-08-2002 08:08

Het is daarom Hans dat wij een eigen vijver willen.NIET omdat we anders geen visje kunnen vangen.
Bij ons is er een gesloten tijd van toepassing.
Max met 2 hengels vissen.
Geen Nachtvissen toegelaten.
Met een eigen water kun je doen en laten wat je wilt.
En als we eens een wedstijdje onder elkaar willen houden met enkele vrienden kunnen we altyd daar terecht.Zie je 15 man afkomen aan een openbaar water om er eens samen te vissen,de collegavissers zouden z'n meutte graag zien aankomen.
Dus ik begrijp je Reactie niet.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

31-08-2002 12:29

Heren,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor mijn uitlating!
Na de uiteenzetting van Rik is een en ander me veel duidelijker. In de openings posting van Gino kwamen julie intensensies niet zo op mij over zoals ze nu doen. Ook was ik niet op de hoogte wat voor regelementen er in België heersen. Neemt niet weg dat mijn uitlating inderdaad kinderachtig was en ik beloof hierbij in de toekomst mijn enthousiasme te temperen.

Succes met julie streven!

Sportieve groeten,

Hans
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

31-08-2002 19:59

Hans, in naam van het HRC team zijn je excuses aanvaard.
Nog dit, meestal vissen wij in openbare wateren maar met ons team zijn we zo het een en ander van plan, daarom dat wij op zoek zijn naar een water dat we zelf kunnen beheren. Dat water zou ook dienen om de jeugd op weg te helpen, enz...Vriendelijke groet, Gino, GinGino en Rik
No hard feelings.....
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

01-09-2002 03:07

Tis ok HANS.
Greeeets Peeeekee
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-09-2002 02:46

Uiteindelijk weer een nieuwe betaalput dus......

Nimmer betaalde groet, MB



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-09-03 02:47 ]</font>
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

03-09-2002 10:58

Dan ben ji waarschijnlijk een van die kerels die het zelfs te veel vinden om elk jaar een geldig visverlof te kopen. Ook dat moet nl worden betaald.

Ik denk niet dat het de heren in kwestie te doen is voor het geld. Ik ken ondertussen genoeg voorbeelden waar het geld dat binnen komt via de vergunningen word gebruikt om nieuwe JONGE vissen op te zetten en zo het bestand in goeie staat te houden. Ik denk ook dat je dit niet kunt vergelijken met de bekende betaalputten die worden gerund door organisaties die het enkel om het geld is te doen.

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

03-09-2002 19:31

Op 2002-09-03 02:46, schreef Michael Bouman:
Uiteindelijk weer een nieuwe betaalput dus......
Nimmer betaalde groet, MB
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-09-03 02:47 ]</font>


Michael ,neem misschien eerst de moeite om deze topic aandachtig te lezen .De enige die hier zullen betalen EN vissen zijn Gingino ,Gino en ikzelf .Enige uitzondering hierop zou eens een paar vrienden zijn die we persoonlijk en GRATIS uitnodigen .
Wij opteren juist voor deze uitweg omdat een kapotgevist betaalwater aan ons niet besteed is .
Hier in West Vlaanderen zijn we jammergenoeg niet zo goed bedeeld qua openbare vijvers .Als je er toch eentje vind die er leuk uitziet dan mag je er zeker van zijn dat de plas "bezet" is of hoe je het ook wil noemen .Ga je er dan toch vissen dan komt daar heibel van .Daarnaast heb je ook nog plassen die het VBK beheert .Daar hangt het visreglement af van het feit of je lid van het VBK bent of niet .Dit kun je dan evengoed een betaalwater noemen .

Dat wij opteren om zelf een water te willen beheren op onze eigen manier dan vind ik dit onder deze omstandigheden ons volste recht .

Met gekrenkte groet ,
Rikken
Bart Malfait
Berichten: 27
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Beveren-Leie
Contacteer:

03-09-2002 19:34

Ik ken die mensen (van het HRC-team) en die hebben echt geen slechte bedoelingen. Ga maar eens op hun site kijken, en dan zal je wel zien wat ik bedoel. Ze zijn gewoon een stel goede vrienden die zoveel mogelijk van hun hobby willen genieten en daar ook anderen willen in betrekken die daar zin in hebben.

Met vriendelijke groeten,
Bart
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

04-09-2002 12:55

toch klopt er volgens mij hierbij iets niet

ze willen zelf bepalen wie erop mogen vissen (is dus hetzelfde als het VKB doet)
ze willen eens rustig (?) een enduro en of wedstrijd houden voor alleen vrienden (?)

gelukkig denken ze als eerste aan de vissen

als geld een rol gaat spelen moet ik de eerste mens nog tegenkomen die die nee zegt

groeten van marcel
ps dit is geen aanval of zo, begrijp mij svp niet verkeerd
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

04-09-2002 19:19

Alé ik ga nog eens proberen het duidelijk te maken.
Wij willen een eigen water, zonder bedoeling om er een betaalput van te maken, de enige die daar op zullen vissen zijn WIJ ZELF.En een enkele vriend die we eens GRATIS zouden uitnodigen.Of een jeugdige beginnende karpervisser die eens rustig een nachtje kan vissen, zonder de kans te hebben in de problemen te komen met andere (soms niet zo vriendelijke) vissers. Onze bedoeling is om een eigen vijver te beheren. Oevers, visbestand, waterplanten enz... dus geen betaalput!! gewoon onze eigen vijver,zonder de bedoeling om er grote wedstrijden of enduro's te houden of er een betaalput van te maken. Met wedstrijd bedoelde Gino zo eens een dagje onder elkaar met enkele vrienden, niets speciaal dus.
Vriendelijke groet, Gino



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gino wallaert op 2002-09-04 19:37 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2002 02:35

Alé, jullie Belgen zijn wel snel op jullie teentjes getrapt....en vallen dan ook als Belgische bakstenen over mij heen..brikjes toch?

De manier waarop Gino 1 (en ja, ik heb jullie mooie site maanden geleden al bekeken en ben dus bekend met Gino 1 en 2) opende, was al geen handige introductie. De reactie van Hans was in mijn ogen dan ook geheel begrijpelijk.

Het uitgangspunt van "jullie" water blijft toch dat jullie daar kunnen vissen, beheeren, vis uitzetten enz. en een waarschijnlijk op dit moment openbaar water, geprivatiseerd word.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ondanks jullie opmerkingen over het tekort aan wateren in het gedeelte waar jullie wonen en de "goede" bedoelingen om zo nu en dan een jong vissertje een nachtje te laten gastvissen. Het viswedstrijdje onderling...tja.

Als ik ga voeren op 1 van de wateren die ik regelmatig bevis dan moet ik daar ook(na mijn werk tot soms diep in de nacht, HORECA) 1 uur heen en 1 uur terug voor rijden. Dan moet ik nog met een bootje varen en ben in totaal 3 uur kwijt na soms een dag van 16 uur werken.
Ik ben regelmatig naar en door België heen gereden maar zo groot is het nou ook weer niet dat jullie dit nodig hebben.

Ik ben natuurlijk niet bekend met de plaatselijke situatie maar ik kan mij voorstellen dat er op dit moment vissers(ook witvissers) zijn die daar regelmatig vissen. Zoals jullie in je postings laten blijken is het dus in de toekomst einde viswater voor deze mensen......

Misschien dan geen nieuwe betaalput maar wel een verloren water voor veel locals in de buurt.....

Met hopelijk mijn reactie verduidelijkende groet, MB
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

05-09-2002 07:25

Op 2002-09-05 02:35, schreef Michael Bouman:
Alé, jullie Belgen zijn wel snel op jullie teentjes getrapt....en vallen dan ook als Belgische bakstenen over mij heen..brikjes toch?

De manier waarop Gino 1 (en ja, ik heb jullie mooie site maanden geleden al bekeken en ben dus bekend met Gino 1 en 2) opende, was al geen handige introductie. De reactie van Hans was in mijn ogen dan ook geheel begrijpelijk.

knip> een waarschijnlijk op dit moment openbaar water, geprivatiseerd word. <knip>
Misschien dan geen nieuwe betaalput maar wel een verloren water voor veel locals in de buurt.....
Met hopelijk mijn reactie verduidelijkende groet, MB >



Michael ,

't Is misschien nie helemaal duidelijk in deze topic maar het doel is niet een bestaande visvijver te privatiseren .
Er zijn hier plassen zat die op privégronden liggen (industriegrond ,weilanden ,bossen ,jachtgebieden )Deze plassen zijn ,afgezien van het stropen en illegaal vissen ,nog nooit bevist en de eigenaars hebben er ook geen intentie toe .
Het gaat dus om putten die er maar gewoon liggen om te liggen .

Groeten ,
Rik
I'm so ugly... I worked in a pet shop, and people kept asking how big I'd get.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

05-09-2002 16:47

Rik,

meer en meer komt er licht in een, voor mij in het begin, een beetje duistere zaak.
Toch nog een paar vragen. Waarom wordt deze topic "HUURWATER?? WAAR??" geplaatst als jullie die plassen al weten te liggen? Waarom nemen jullie dan geen contact op met de betreffende eigenaren om eens poolshoogte te nemen wat de eventuele mogelijkheden zijn?

Met nieuwschierige groet,

Hans

P.S. wat is de URL van jullie site?
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

05-09-2002 22:51

Yo de mannen.
De openingstopic van GinGino is mischien wel niet zo goed, en kan idd verkeerd overkomen. Ik denk dat je, na een beetje heen en weer gepraat ondertussen wel weet waar we naartoe willen. We weten inderdaad enkele waters liggen (te liggen) maar we willen niet over één nacht ijs gaan en niet op de eerste de beste plaats meteen toehappen.Mischien waren er hier ook mensen die zo een "verloren" vijver wisten zijn. Nu gaan we samen Gino (ik) GinGino en Rik een water gaan bekijken en gaan we de eigenaar eens gaan aanspreken om te zien wat mogelijk is.
De url van onze site kan je vinden hieronder.
Zo, hopelijk is alles nu wat duidelijker en zijn er enkele misverstanden en mis begrepen toestanden uit de weg.
Vriendelijke groet Gino
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-09-2002 03:17

Het is mij ietsjepietsje duidelijker geworden....
Alleen die URL waar Hans om vroeg is nog ietwat duister....
p.s: worden Finnen en Hagenaars ook als gastvisser bij jullie uitgenodigd?

Met zelfuitnodigende groet, MB

Puur om te kijken hoe jullie je eventueel privé water beheren en uiteraard niet om te vissen :smile:
Hans-Peter van Ee

06-09-2002 09:56

Heren

In de toekomst stopt men dit privé-water vol met Gino-baits (Freezer en Ready-made's).
De vissen zullen groeien als kool, uitgroeien tot dertigers en veertigers en ogen als Pavarotti.
Hierna worden de foto's gebruikt ter promotie van Gino-Baits (vooral die met de Gin-Flavour schijnt goed te zijn).

met field-testende groet

HPE
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

13-09-2002 12:56

Jawatte wa vind ik hier allemaal na 2 weken en die Gin-flavour zal ik wel zelf benutten hasawasa gingino
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

16-09-2002 11:59

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2002-09-16 12:01 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

16-09-2002 12:00

huurwater ? betaalwater? whats the difference?
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

16-09-2002 12:44

proficiat je hebt 10 op 10 zageventen