Plassendale vaart

Plaats reactie
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

30-08-2002 10:04

Vroeger ging ik zeer regelmatig vissen op de Plassendale vaart en ving daar zeer goed, geen monsterkarpers maar mooie en sterke vis.
Ik weet niet of er iets aan de hand is met dit water maar de laatste tijd blijven de beten uit(dit was vorig jaar ook al zo), je ziet ook veel minder vissers dan vroeger. Is hier iets gebeurt? Vissterfte? Watervervuiling?
Met afvragende groet
Pierre
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

30-08-2002 18:57

Pierre ,

er wordt idd minder op de Plassendaele gevist dan vroeger en blijkbaar verloopt het daar niet iedereen even goed .Ik mag voor mijn eerste seizoen zeker niet klagen , maar ik zoek ook de stukken tussen Leffinge en Nieuwpoort niet op ,want volgens mij is dat stukgevist .
Probeer het eens wat verderop naar Oudenburg toe ,daar is het stukken rustiger .
Begin deze week is er wel een vissterfte vastgesteld .Het ging om zo'n 600 kg dode vis waaronder veel karper .
Oorzaak onbekend ,maar de boeren zijn terug aan het beren ,misschien heeft het er wel mee te maken .
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

03-09-2002 12:07

Rik,
bedankt voor je reactie.
Ik heb mij al hetzelfde afgevraagd, enkele jaren terug waren er ook al eens problemen met het water en toen was er ook sprake dat de boeren zeer veel "gebeert" hadden.
Dit was toen samen met hevige regenval.
(net als nu???)
mikaël vandevoorde
Berichten: 40
Lid geworden op: 23-02-2012 09:59

12-08-2012 20:14

draait dit water nu weer zoals het hoort? heb vorig jaar en dit jaar er dikwijls gaan vissen op witvis maar nog niet gekarpert. en de witvisvangsten zijn niet zoals het hoort :(
mvg mikaël
Plaats reactie