Roeselare-Ooiegem

Plaats reactie
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

29-08-2002 13:31

Graag had ik wat info over het kanaal Roeselare - Ooiegem.
Is dit een druk bevist water en welke mentaliteit heerst er daar?
Eerste maal geweest: andere plaats opgezocht wegens andere visser aanwezig.
Geen probleem, de persoon zat aan de overkant en wij hadden hem niet gezien.
De persoon in kwestie vroeg beleefd of wij ons konden verplaatsen en dit werd meteen gedaan.
De volgende week: drie dagen gevoerd en dan in alle vroegte (voor het licht werd) op deze plaats gaan vissen. Wat bleek, er zat een andere visser zo'n 60 meter van ons vandaan (die wij niet gezien hadden wegens het vroege uur) en die begon ons meteen uit te schelden dat dit zijn plaats was.
Had hij dit op een normale manier aan ons laten weten, was dit geen probleem geweest en hadden wij ons verplaatst maar toch niet op zo'n manier(kindermentaliteit).
Karpervissers een slechte naam?
Hoe kom je erbij?
De Koker Stijn
Berichten: 63
Lid geworden op: 11-01-2002 01:00
Locatie: België
Contacteer:

29-08-2002 20:09

Waarom krijgen wij als karpervisser vissende op het kanaal Roeselare-Leie altijd een slechte naam? Wij hebben net als de anderen ook eerst een vrije stek gezocht ( en dat is dan niet eenmaal es gaan kijken of er niemand zit, want niet iedereen kan altijd aanwezig zijn op zijn stek!) en zijn er dan beginnen voeren. Ik vind het dan ook meer dan normaal dat je dan niet graag hebt dat er op je stek gevist wordt. Je direct boos maken heeft inderdaad geen zin, we zullen het dan ook altijd es beleefd zeggen. Wij van onze kant vragen dan ook wat respect wat betreft de plaatselijke overeenkomst wat betreft visplaatsen,stekken ( oei wat klinkt dat slecht maar kan nie direct een betere woordkeuze verzinnen). Effen informeren bij de plaatselijke vissers vooraleer je er een stek aanmaakt is dan ook het minste (is mijn mening) dat je als buitenstaander kan doen. En dit geldt vooral op druk beviste wateren zoals het kanaal Roeselare-Leie.

M.V.G. een op het kanaal vissende visser maar dat had je waarschijnlijk al begrepen
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

30-08-2002 08:30

Stijn,
ik geef je 300% gelijk maar het was gewoon de manier waarop dit gebeurde die mij stoorde.
Ik heb alle respect voor mensen die hun stek onderhouden en hou daar dan ook rekening mee.
Er is nog nooit iemand doodgegaan van vriendelijk en beleefd te zijn.
Bedankt voor de reactie en vang ze.
Vriendelijke groeten
Stef Blond
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-09-2002 02:00
Locatie: Baliebrugstraat 7 8020 Ruddervoorde

02-09-2002 21:39

Op 2002-08-30 08:30, schreef Pierre Bley:
Stijn,
ik geef je 300% gelijk maar het was gewoon de manier waarop dit gebeurde die mij stoorde.
Ik heb alle respect voor mensen die hun stek onderhouden en hou daar dan ook rekening mee.
Er is nog nooit iemand doodgegaan van vriendelijk en beleefd te zijn.
Bedankt voor de reactie en vang ze.
Vriendelijke groeten
Max Clio
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-09-2002 02:00

02-09-2002 22:24

Jongens, jongens,
Zouden jullie niet beter een aanvraag indienen bij de provincie en waters en bossen om van dit kanaal een privéwater te maken ? Dan zijn alle problemen toch direct van de baan ?
De vaart is zogezegd bezet van Roeselare tot en met Ingelmunster. En dan vragen de karpervissers (althans sommige toch) eich af waarom een karpervisser een slechte reputatie heeft !?
Ik koop me volgende week een Polaroid bril, dan kan ik het voer van de andere vissers zien liggen en weet ik waar ik wel of waar ik niet kan vissen. Mooie hobby toch dat karpervissen.
Wees lief voor de medemens, dan zal hij ook lief voor u zijn. Of hoe was het ook weer ?
Allez dit gezegd zijnde, het moest eens van mijn hart, wens ik jullie veel visgenot (?)
rik lefever
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-07-2004 13:08
Locatie: izegem w-vl

02-08-2004 13:45

mooie kanaal waar ook massale sterfte is gweest .met andere woorden het bestand is goed uit gedund . des ondanks blijft het goed om te vissen vroeg of laat worden kleine karpers ook groot :lol: :lol: :lol:
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

14-02-2005 12:19

rik lefever schreef:mooie kanaal waar ook massale sterfte is gweest .met andere woorden het bestand is goed uit gedund . des ondanks blijft het goed om te vissen vroeg of laat worden kleine karpers ook groot :lol: :lol: :lol:


Dankzij het VBK werd er net nieuw bloed opgestoken op dit kanaal. Prachtige karpertjes die een mooi perspectief voor de toekomst bieden!
Sapientiam numquam sui paenitet.
Robin degroote
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-12-2012 17:49

05-07-2013 00:14

Wil hier graag vissen, nog iemand die hier vist en wat meer tips kan geven :)
Plaats reactie