Geparkeerde auto's op jaagpad aan het kempischkanaal.

Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

02-05-2005 22:11

Even een oproepje aan al die genen en dan vooral aan landgenoten(Nederlanders dus),die hun auto zonodig naast zich moeten parkeren terwijl ze op het jaagpad zitten te vissen. Ook afgelopen weekend heb ik er weer diverse gezien,vaak nieuwe vissers,maar meestal gewoon figuren die te lam zijn om hun wagen weg te zetten want je zal toch maar een paar honderd meter moeten lopen. OP HET JAAGPAD MAG NIET GEREDEN WORDEN,LAATSTAAN DAT JE ER JE AUTO PARKEERT. En ik ben hier al diverse keren op aangespoken door de locals,want zoals ik al zei gaat het hier meestal om Nederlanders. En om nog wat duidelijker te zijn,ik heb het hier dus voornamelijk over de stukken 7-8 en 8-9. De laatste tijd zijn er alweer diverse boetes uitgeschreven dus je bent gewaarschuwt. Zo,dat moest ik even kwijt.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-05-2005 23:40

Vergis je niet, op bepaalde stukken jaagpad worden wel auto's gedoogd, dit zijn doorgaans de stukken waaraan woonhuizen staan.

Zodra je je met de auto op stukken begeeft die enkel voor fietsers toegankelijk zijn vraag je om problemen, al helemaal als je zo nodig je auto achter je wil hebben. (boete bedraagd €150,-!!!)

Dit zijn o.a. stukken langs 3-4, 4-5, 5-6, een stuk langs 8-9 en 9-10.

Moet je dan toch echt zo nodig over zo'n fietspad rijden met je auto denk dan aan je snelheid en houd rekening met de fietsers.

Volgens mij zijn de belgen hier net zo schuldig aan als de nederlanders.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

02-05-2005 23:48

Gedoogd? Denk het niet dus, alleen hebben bewoners een ontheffing. Dit geldt ook voor (lokale)vissers met een (lichamelijke)handicap, zij kunnen een ontheffing aanvragen. Deze moet zichtbaar achter de ruit geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-05-2005 08:18

Hmmm, laat ik het dan zo zeggen, ik ben er nog nooit op aangesproken, de anderen die er met hun auto stonden evenmin.

Toen mijn auto net aan het begin van zo'n fietspad stond werd mij gevraagd mijn auto verderop te parkeren door een dijkwachter.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

03-05-2005 19:19

Tja Eus Molewijk,Bart Bauwens heeft volkomen gelijk. En ik vis nou al meer dan tien jaar op het kempisch kanaal,en heb al de delen die jij opnoemt bevist,en je mocht er in al die jaren nergens op het jaagpad riijden. Moet je maar eens een keer op het jaagpad van 3-4 gaan vissen en de auto daar naast je neer zetten. Binnen een uur staat er een dijkwachter naast je,en zonder pardon is het kassa. Maar ik had het vooral over de stukken 7-8 en 8-9. En ja,er zijn ook Belgen bij die de auto op het jaagpad bij zich hebben staan,maar voor het overgrote deel valt mij op dat het om Nederlanders gaat. Ook ik heb in het verleden met de auto op 7-8 aan de kant van het fietspad gestaan,maar niet meer sinds het nachtvissen legaal is. En dat het niet toegelaten wordt heb ik vorig jaar nog gezien toen er een tierende dijkwachter op 7-8 voor de zoveelste keer iemand die dag met zijn auto wegstuurde. En dan nog 8-9,hier heb je aan de ene kant het jaagpad/zandpad en een fietspad aan de andere kant. Nou is het inderdaad zo dat er niet veel van werd gezegt de afgelopen jaren als je aan de kant van dat zandpad de auto bij je had staan. Maar dat veranderde vorig jaar toen er op sas 9 een nieuwe sluiswachter kwam te zitten. Doordat het nachtvissen legaal was,werd het er in ene wel erg druk,en daar was hij niet erg blij mee. Er werden dan ook diverse boetes uitgedeeldt maar dit was dwijlen met de kraan open. Toen werden er palen geplaatst op de toegangsweg naar dit zandpad toe,en de enigte manier voor de eigenwijzen om daar nog te komen was door achter langs het huísje van de sluiswachter te rijden. Zat zijn collega er dan kon je er vaak wel achter langs rijden. Het probleem begon als de nieuwe de dienst over nam,want hij parkeert zijn auto midden op het pad achter het huisje zodat er geen mens meer langs kan. En wegzetten als je er weer af wil doet hij niet,je hebt er immers niets te zoeken met je auto. Dan is er nog het fietspad zelf op 8-9. Ik denk dat een ieder die hier vist zich er wel schuldig aan maakt door er over heen te rijden. Maar het is toch een kleine moeite als je dan daar gaat zitten om je auto leeg te laden en hem vervolgens zo snel mogenlijk aan de jachthaven neer te zetten. Afgelopen vrijdag op zaterdag heb ik er nog gevist toen er vrijdag avond een Nederlander met een zwarte audi een 300 meter links van mij op het graf ging vissen. En gewoon weer heel de nacht zijn auto naast zijn tent laten staan,tewijl ik hem de laatste tijd wel vaker voorbij heb zien rijden. Hij zou toch beter moeten weten. Het zou toch lullig zijn als door deze dingen het nachtvissen er weer af zou gaan,dat wou ik er even mee zeggen.
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

03-05-2005 20:30

Dit gebeurt niet alleen op KK!
Bij ons wordt het nog gedoogd omdat het een enkeling betrefd.
Je ziet natuurlijk ook van die pippo's die denken dat het jaagpad een circuit is maar dat zit zo'n beetje in de aard van het beestje zeker.
Ik rij zelf ook met de auto over het jaagpad bij ons maar enkel maar omdat het gedoogd wordt. Moest het niet meer gedoogd worden, ik zou er geen traan voor laten!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-05-2005 22:28

Andre,

Ik denk dat er nogal wat onderscheid gemaakt wordt tussen jaagpad en jaagpad.
Op de stukken 1-2 en 2-3 bijvoorbeeld kun je je auto achter je neerzetten zonder dat iemand daar iets van zegt zolang je niet in de weg staat.
Ook de dijkwachter rijdt gewoon voorbij zonder wat te zeggen.
Let wel: dit is aan de kant waar het jaagpad geasfalteerd is. (zuidkant)
Begeef je je met je auto op het zandpad aan de overkant en de dijkwachter ziet je heb je een probleem.

Toch staat aan allebei de kanten hetzelfde "verboden voor alle verkeer" bord.
Ook zijn bepaalde stukken openbare weg langs het kanaal, ik weet niet of dit ook onder jaagpaden wordt verstaan.

Ik probeer niets goed te praten hoor maar met zo'n beleid is het natuurlijk allemaal wel een beetje verwarrend.

Wat mij trouwens opviel dat het verkeer over de jaagpaden nogal een hoog Citroën Berlingo en Peugeot Partner gehalte heeft. :lol:

De persoon met die zwarte Audi is een bekende van me :oops: , ik zal hem vragen of hij volgende keer zijn auto weg wil zetten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

03-05-2005 23:43

Nou Eus,meschien op de delendie jij hier noemt dat het geen probleem is,maar ik zie het op 7-8 en 8-9 alleen maar erger worden. Ook als je ziet wat sommige lamzakken voor een troep achter laten,zakt mij echt de broek af. dat was ook een van de redenen dat die nieuwe sluiswachter er genoeg van had,het eerste deel lag bezaait met troep al dan niet achter gelaten door karpervissers. Ik ken dat soort types meestal wel dat hun shit daar achter laat. Komen met een hoop bombarie aan het kanaal aan,hier zullen we ze wel even gaan vangen. Schijt aan elke regel,naar een paar dagen blanken valt dat toch wel even tegen. Afnokken dan maar,en gelijk ook maar de vuilniszakken achter laten,want immers hier komen we toch niet meer terug. Ik heb er in al die jaren al genoeg zo voorbij zien komen. Maar ik dwaal af,en dit geld zeker voor een hoop andere wateren ook. Heb er verder ook wel genoeg over gezegt zo,dacht dat ik vrij duidelijk ben geweest in wat ik wou zeggen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-05-2005 23:49

Ik begrijp je frustratie over dit soort zaken, ook de hoeveelheden afval die je zo af en toe in de bosjes vind zijn schrijnend.

Watvoor opvoeding heb je in godsnaam genoten als je eerst al je afval netjes in een vuilniszak doet en vervolgens als je weggaat doodleuk die vuilniszak in de bosjes gooit?

Laten we hopen dat je met dit topic een paar mensen aan het denken hebt gezet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Marc Gielis
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-05-2005 18:58
Locatie: Kempen

08-05-2005 23:01

DIt jaar is het dus abnormaal erg gesteld met de autostrade langs het kk en dan vooral 7-10.

Meestal zijn het dan ook nog hollanders, zeg wel meestal, maar ik kan ook niet anders omdat gewoon 70% van wat er zit te vissen hollanders zijn.

Ten eerste is er dan het probleem met de auto's, ten tweede het probleem van de arrogantie, de grote hoop rijdt daar keihard voorbij met een kop die op oorlog staat, en ten derde kruipen ze zonder blikken of blozen op je schoot, ten vierde laten de meeste het water nog eens stijgen door hun voer, vangen met veel geluk een dikke vis, blanken daarna nog wat en zijn dan weg.
Spijtig voor die local die iets verder zit, weet dat die vis moet langs komen, maar kans weg.

Respect voor de locals is echt ver te zoeken.
Droevig, heel droevig.

Een droom, een soort van beperkte aantal kaarten.
Eerste voorrang voor het volk dat er woont, tweede voorrang voor de personen die er veel vissen.
Ten laatste een paar wissel kaarten die kunnen verder gegeven worden.

Let's hope that dreams will come true
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-09-2005 22:47

meestal hebben wij nederlandse karpervissers een grote bus mee voor zo'n weekend. dus ruimte zat voor een fiets zou ik zeggen! kan je gelijk ff buurten. vind het erg makkelijk zo'n fiets.

en heb respect voor de mensen die er wonen. zelf zou je het ook niet leuk vinden als er 10 van die gasten in je voortuin gaan zitten.

grtz
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

05-09-2005 23:14

Ik vind het zo enzo al storend dat ik wel eens vissers zie
die de auto eg pal achter de tent hebben staan wat vaak echt niet
nodig is. Hier in de buurt zie ik ze zelfs wel eens de auto parkeren
op de groenstrook naast tussen het fietspad en de weg, terwijl
de parkeerplaatsen nog niet op 30 meter zijn :-?
Ik snap vaak echt niet waarom ze dat doen. Mij lijkt het dan toch dat
je alleen maar sneller controlle naar je stek trekt enzo en je verpest
het voor de rest.

Mvg Mike.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-09-2005 11:22

die gasten zijn al blij dat ze een weekendje mogen vissen van moeders, maar dan moeten ze wel de baby mobil in de gaten houden.
op zo'n maniet verpest je het gewoon voor de mensen na "jou".

grtz
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

06-09-2005 18:40

Het is op dit ogenblik idd dramatisch, en mn de"Hollanders"ze racen over de jaagpaden als of het zandvoort is,(terwijl de borden aangeven dat het alléén voor bestemmings verkeer is en/of een ontheffing) parkeren de auto gewoon achter hun kont of in de bosjes kruipen met meerdere bij elkaar, claimen alle stekken en dumpen een wagonlading voer tewater, dulden geen mede vissers in de buurt, overtreden alle regels en wetten, en schijten waar het ze uitkomt, elke ambtenaar of het nou de dijkgraaf is of de scheepvaartdienst, de groene of de boswachter is, bijna iedereen staat op zijn achterste poten als er een gele nl plaat in de buurt is, en daarom(onterecht )iederéén over één kam scheert . Afgelopen weekend nog zag ik een aantal Nederlandse karpervissers (uit de omg Hoogeveen) die hun auto in de groenstrook neerpleurden met de boot het kanaal overstaken en alles deden wat niet toegestaan is, bv op verboden terrein zitten in verboden water vissen, gepaart met een hoop herrie (optonic op 200db) over het jaagpad scheuren, tot grote ergenis van de locals en andere"Hollandse vissers" die zich wel aan de regels houden, er moet wat gebeuren en er gaat wel wat gebeuren, alléén is dat ten koste van die zich wel aanpassen, en dan zijn deze mannen waarschijnlijk(hoopelijk) al wel weer vertrokken naar een ander water, het is een trieste constatering máár het is de waarheid :oops: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-09-2005 18:45

ik vind dat je van dat soort types die er een zootje van maken gewoon de vergunning af moeten pakken en op een lijst zetten. beetje zelfde effect als met de voetbal tegen woordig.

stelletje stakkers vind ik het! kan me altijd rot irriteren aan dat soort "vissers". maar die gasten liggen het hele weekend met hun neus in de poeder en blowen het hele bos weg. dus je kunt het ze ook niet echt wijsmaken. het intresseerd hun geen reet.

ben benieuwd of er op dit board ook van dat soort "vissers" zitten? kunnen ze ons vertellen wat nou de lol is van dat gekloot.

grtz
Laatst gewijzigd door j van der beek op 20-09-2005 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

06-09-2005 21:28

Joery,

Ik ben het helemaal met jou bericht eens ja.
Die gasten moeten gewoon op een of andere manier
verbannen kunnen worden van de waterkant.
Ze verpeste het helemaal voor de goeie en maken onze
mooie hobby eg naar de knoppen :evil: :evil: :evil:
Karel Dille
Berichten: 108
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Veldhoven

06-09-2005 21:57

Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom het verboden is bijvoorbeeld om je auto langs je neer te zetten op het jaagpad 8-9. Het verharde gedeelte bij het graf bedoel ik dan. Ene kant begrijp ik het wel, het zijn de regels, maar niemand heeft er toch last van zolang de auto maar niet op het jaagpad staat. Je kan de auto toch langs het jaagpad zetten en kan iedereen er nog langs. Ik vind het toch niet zon fijn idee als mijn auto een paar 100 m verder op staat zo in het donker. Maar misschien zie ik het wel verkeerd.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-09-2005 22:05

je kan vooral tussen 8 en 9 je auto goed in het dorp zelf kwijt. ik snap wat je bedoeld maar ik denk als ze dat toe gaan staan dat het echt een zootje word daar. mensen staan er dan binnen kort met bussen en aanhangwagens, dat kan natuurlijk niet.
we mogen al blij zijn dat we ons niet meer hoeven te verstoppen en dat we gewoon mogen nachtvissen.
laten we ons gewoon aan de regels houden want de gemeente of wie dan ook kan dat nachtvis verbod zo weer inzetten. hou daar rekening mee.
grtz
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

07-09-2005 08:03

Karel, inderdaad op 8-9 wordt het veel gedaan om je wagen naast het jaagpad te parkeren en zo al je spullen bij de hand te hebben. Dit werd ook oogluikend toegestaan want ook de mensen uit de buurt maken gebruik van het jaagpad als kortere verbindingsweg. Maar door alle exessen wordt hier nu strenger op gecontrolleerd. Dit komt door de vele karpervissers die daar te snel rijden, te gevaarlijk en vooral de fietsers hinderen. Dus zijn er klachten gekomen. Ik kan je verzekeren dat de plaatselijke bevolking hier niet blij mee is en ons karpervissers hiervoor aankijkt. En vooral de wagens met een gele nummerplaat. Waarom denk je dat de overkant van dit stuk kanaal nu eigenlijk niet meer te bereiken is met de wagen? Ik zeg wel eigenlijk want ook dat wordt aan hun laars gelapt en gewoon voor de neus van de saswachter rijden ze toch het verboden weggetje in. Neem het van mij aan dat hier acties op gaan volgen met alle gevolgen van dien. Heren hou je aan de regels want je verknoeit het niet alleen voor jezelf! En dit is niet enkel bedoeld voor Nederlandse karpervissers hoor.
peter andrae

07-09-2005 14:16

En zo gaat het karpervissen langzaam naar de klote voor de goede,de slechte hebben er weinig last van die gaan ergens anders gewoon door om het daar ook weer te verpesten.

Deze drollen zouden eigenlijk een hele vette bekeuring moeten krijgen en meteen worden verwijdert en nooit meer terugkomen op dit water,en als ik zeg vette bekeuring dan bedoel ik ook vet heeeeellllll vet zodat je wel 2x nadenkt voor je iets doet wat niet is toegestaan.

Dat verhaal over locals is leuk maar onzin waar je ook vandaan komt maakt niks uit het gaat erom dat je,je aan de regels houd die gelden voordat water klaar uitmeer is het niet.


mvg peter.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-09-2005 11:12

Ik denk als je wilt dat de regels zo goed als mogelijk nageleefd worden,
dat je dan een "lik op stuk beleid" moet uitvoeren. Dus bij iedere overtre-
ding gelijk bekeuren (het liefste hoge boetes), en bij erge overtredingen
gelijk in beslagname, zonder kans op teruggave!
Op deze manier word het koren van het kaf gescheiden. Het is gewoon te
gek voor woorden, dat door een klein groepje "karpervissers" het verpest
word voor de goed willenden. :x

groetjes Benny
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-09-2005 19:40

daar heb je helemaal gelijk in benny!
eigenlijk moet je kunnen informeren bij de plaatselijke vereniging of dat mogelijk is. het lijkt mij dat te doen is.

grtz
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

19-09-2005 13:11

Cor, en jij bent 17?
Man zet nou gewoon je echte leeftijd hier neer.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

19-09-2005 13:27

Cor Nannings schreef:Het is op dit ogenblik idd dramatisch, en mn de"Hollanders"ze racen over de jaagpaden als of het zandvoort is,(terwijl de borden aangeven dat het alléén voor bestemmings verkeer is en/of een ontheffing) parkeren de auto gewoon achter hun kont of in de bosjes kruipen met meerdere bij elkaar, claimen alle stekken en dumpen een wagonlading voer tewater, dulden geen mede vissers in de buurt, overtreden alle regels en wetten, en schijten waar het ze uitkomt, elke ambtenaar of het nou de dijkgraaf is of de scheepvaartdienst, de groene of de boswachter is, bijna iedereen staat op zijn achterste poten als er een gele nl plaat in de buurt is, en daarom(onterecht )iederéén over één kam scheert . Afgelopen weekend nog zag ik een aantal Nederlandse karpervissers (uit de omg Hoogeveen) die hun auto in de groenstrook neerpleurden met de boot het kanaal overstaken en alles deden wat niet toegestaan is, bv op verboden terrein zitten in verboden water vissen, gepaart met een hoop herrie (optonic op 200db) over het jaagpad scheuren, tot grote ergenis van de locals en andere"Hollandse vissers" die zich wel aan de regels houden, er moet wat gebeuren en er gaat wel wat gebeuren, alléén is dat ten koste van die zich wel aanpassen, en dan zijn deze mannen waarschijnlijk(hoopelijk) al wel weer vertrokken naar een ander water, het is een trieste constatering máár het is de waarheid :oops: CN


Cor , ik heb zojuist betreffende persoon gesproken(uit Hoogeveen) en is zeer kwaad over het feit dat je hier met modder loopt te gooien(jaloers omdat zij vangen mss?)Wie houdt zich altijd aan de regels? Jij? Ook niet. Ik? Ik ook niet!
Optonic op 200 db? Lijkt mij wat overdreven! Als zij met een boot op het water varen en ze worden niet gepakt en vangen een mooie dikke vis, is dat toch mooi meegenomen.
Mijn eerste sigaret : stiekem, jongens wat spannend , mijn eerste biertje stiekem, nog spannender, alles wat een beetje spanning heeft is toch iets "jongensachtig".
Alles deden wat niet is toegestaan? Ik parkeer mijn auto ook wel eens op een plek nabij het water, waarvan je denkt, kan dat nou wel. Ik heb er nog nooit gestrond over gehad.
Maar zoals jij het hier stelt is zwaar overdreven, heb ik mij laten vertellen.
En deze jongens kennende, ben ik geneigd om ze te geloven!

gr Harnold Kikkert
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

20-09-2005 18:55

BRAVO BRAVO BRAVO

gewoon doen in het land waar we gasten zijn
gewoon met de botte bijl alles doen waar honderden anderen langs het kanaal de regels wel trachten te volgen.
spannend ? eerste keer ??jongensachtig ??
moet je eens vragen aan alle anderen die het nu regelmatig aan de stok hebben met de lokale dijkgraaf of andere gezaghebbende omdat er weer een zooitje hollanders geweest zijn die effe lekker jongensachtig , spannend , de regels aan hun laars lapte.
en daarna maar verontwaardigd doen omdat de belgen zeer onvriendelijk of stug zijn als men aan het kanaal verschijnt met zo,n geel kenteken.
vergeet niet dat de boetes in het land van onze zuiderburen iets heftiger zijn dan hier in nederland ( gelukkig )
gedraag je zoals het behoort , vergeet niet dat je er een gast bent ook al ben je van mening dat regels niet voor jou gelden