Het blauwe meer en de Hengelhoef

eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

17-04-2005 21:42

Beste karpervissers.
Ik ga van de zomer naar vakantiepark HET BLAUWE MEER ik heb dan automatisch toegang tot vakantiepark DE HENGELHOEF.Nu is mijn vraag kun je op deze parken goed karpervissen en zoja welke is het best.

Bij voorbaat dank Eric van Bruggen.
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

18-04-2005 14:56

Over Hengelhoef kan ik niks zeggen Eric maar over Blauwe meer wel je kan er zeeeer goed karpervissen als je 5-15 vissen per dag wilt vangen zit je er goed. Er zijn wel waterfietsen en kinderen aanwezig op het water. En als je er een vis vangt hebben de meeste een kapotte bek omdat ze al zoveel gevangen zijn. De vis eet daar toch alles heb er zelfs eens 1 op een stukje frikandel gevangen Maar met tijgernoten, boillies of maïs vang je er het beste. Maar om een mooie vis te vangen moet je er echt niet gaan vissen, en als je geluk hebt kan je er wel een grote vangen maar gewichten zitten meestal tussen de 10pond tot 25pond gemiddeld met een paar mooie uitschieters. ALs je nog meer infotmatie wilt mag je me altijd een pb ofzo sturen.

vriendelijke karpergroeten nick
Gebruikersavatar
Ruudje Valkenaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-02-2005 13:11
Locatie: Bergeijk

25-04-2005 16:56

je moet veel voeren daar.en niet ver uit de kant vissen soms vis onder me toppen gevangen savonds.als je informatie nodig hebt pm me maar
jaja
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

27-04-2005 15:39

ik ga dit jaar ook een paar weken naar de hengelhoef. kan iemand mij wat vertellen over het water?
heeft iemand foto`s van het water?

stuur maar een mailje of pb. joentje007@hotmail.com
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

22-07-2005 18:47

ik ga 30/07/05 naar het blauwe meer, kan iemand mij nog goeie tips geven zoals plekken vertellen waar ik kan liggen, wat de grootste is die daar zwemt, hoe ver je ongeveer uit de kant moet vissen en wat goed aas is.
ook zou ik het ook leuk vinden als ik wat foto's opgestuurd krijg via mijn email adres.

met vriendelijke groet,

jeffrey
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

22-07-2005 19:12

ja een goede tip
ga daar niet vissen het is gewoon karper onerend om daar te gaan vissen als karper vissen zijde 1e men schoonouders staan daar op de camping
niemand maar ook niemand heeft een onthaakmat zand genoeg dan doen ze het daar maar op !@%$#@#$$!
2e alle karper is beschadigt ingescheurde bekken en het is gewoon te zielig voor woorden die karper heeft geen natuurlijk voedsel en heeft alleen voedsel als er mensen vissen dus die vis word altijd gevangen ga een stukje rijden naar het kanaal of zo kqan je wek=l leuk vissen
maaar ik raad je het echt af toen ik die dingen zag gebeurten en de karper zag daar kreeg ik tranen in men ogen
ik hoop dat je daar iets aaa hebt en daT ik je heb mogen om praten

mvg patrick
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

22-07-2005 21:19

zo te horen hetzelfde als het bij het elfenmeer eruit ziet, is van de zelfde eigenaar zien de vissen er ook niet meer uit helemaal kapot gelukkig heb ik wel een onthaakmat enzo maar ik was tog van plan om in de omgeving een andere mooie visplek uit te zoeken.
natuurlijk zal ik het vast wel een keer op de camping zelf proberen omdat ik met me neefje mee ga en die alleen op de camping mag blijven en ook op karper vist. :S:S
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

23-07-2005 12:51

Jijwou info
Ik zou zegge ga zitte waar je wilt en gooi hem op ongeveer 3m van de kant of mss dichterbij.
Een boilie eraan en wat pellets erbij en nat. ook wat boilies en dan w8te
normaal heb je er naa een uurtje al zkr 1
Mvg diego
Wanneer ga je precies mss dak ff kom kijkuh of zelf visse
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

23-07-2005 16:18

ik ga van 30 juli tot 12 augustus.
maar is het druk daar met karpervissers of valt dat wel mee???
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
jan van kranenburg

24-07-2005 03:29

Blauwe Meer schijnt te bestaan in Drenthe (NL), en ook in Belgie.

Waar gaat 't nu over als we over karpervissen praten?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

24-07-2005 11:30

het blauwe meer is een camping in belgie waar ook een kleine plas bij zit
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

24-07-2005 22:02

Ik kom zojuist terug van het blauwe meer en het is waar niemand vist met een onthaakmat ik was de enige.Het is daar slecht gesteld met de karper je moet je voorstellen dat elke vis die eruit komt een kapotte bek heeft en ook vele beschadigingen simpelweg omdat de meeste vooral jeugd de vissen in het zand gooien om te onthaken en geen safety bolt rig gebruiken.Stuitend is ook dat de leiding van het blauwe meer na elke zomer het grote aangrenzende GLOORzwembad laat leeglopen in het meer.In de zomerperiode als alle scholen vrijhebben en de camping compleet volzit moet je vechten voor een stek 80 lijnen is dan geen uitzondering op dit 1 hectare grote meer gekkenwerk.Het ergste van dit verhaal is dat de vis geen andere keus heeft dan jouw boillie te pakken simpelweg omdat er geen natuurlijk voedsel in het water aanwezig is, het is namelijk gewoon een vergiftigde zandafgraving zonder riet wier of andere schuilplaatsen.Ik heb er in totaal zo.n 20 uur gevist waarin ik 61 vissen ving waaronder 2 dertigers.Allemaal misvormd ik vroeg me dan ook gaanderweg af of dit nu het vissen is zoals ik het wil beleven.Nu een paar weken verder raad ik iedereen af daar te gaan vissen simpelweg vanwege de misstanden daar.Als je gemakkelijk en snel wil scoren zoals de meeste debielen daar dan is dat een superwater veel vis en groot met als topvis 1 van 48 pond maar bedenk wel of je jezelf nog serieus kunt nemen als karpervisser:ik ben eruit dit is niet mijn ding in de buurt ligt de hengelhoef en dat zie ik nu meer zitten.



M.V.G. Eric van Bruggen
jan van kranenburg

24-07-2005 23:25

Eric,

Je afkeur achteraf heb je heel duidelijk aangegeven. Mooi!
Jammer dat je toch je vangst-resultaten hebt gemeld.

Er zullen zeker nu "vissers" zonder scrupules naar dit water vertrekken :cry:
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

24-07-2005 23:44

Ik denk dat de vangsten al bekend zijn .Ik wil alleen maar aangeven hoe de situatie daar is en probeer dat zo eerlijk mogelijk te doen en als mensen om die redenen naar dat water toe gaan wetende wat daar gaande is dan denk ik dat die mensen het karperhart niet op de juiste plek hebben en daar kan ik echt geen verandering in brengen.



M.V.G.Eric van Bruggen
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

25-07-2005 08:54

daarom raad ik iedreen af om juist te gaan vissen en als je daar gaat vissen en je vangt een vis die juuist allemaal beshadigt zijn zal er toch iets in je hoofd als karper visserv moeten spelen van zo iets van ohh wa een beshadigde vis moet ik hier nog wel blijven vissen
en ik vibnd dat als je daar nog gaat vissen
dat je je diep moet shamen ik noem geen namen
maar het id diep en diep triest als je dit wist
een beshadigde vs kan over all tegen komen maar daar is zijn ze allemaal zo zo wha en ik keur het zeker niet goed

maar dit is een voorbeeld bv wat voor vissen je kan vangen de foto is ff geleend maar zon vissen zitten der

http://members.home.nl/ruuddegouw/zonietdus.jpg
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

25-07-2005 12:22

het is idd niet normaal als ik het zo hoe er met die vissen word omgegaan en hoe ze eruit zien.
ben een aantal jaar geleden naar het elfenmeer geweest zagen die vissen er ook ongeveer zo uit maar denk dat ik ook naar een ander water daar in de buurt ga kijken.
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

25-07-2005 15:13

Kut water en kut vissers...
Zandstrand en niemand die daar zit de hengelen kan fatsoenlijke met een vis omgaan.. tenminste 80 %
Bijna allemaal spiegels
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

05-08-2005 04:31

wat doe je er dan als jullie die put afzeiken !!!!!
ieder zijn eigen manier van vissen en je ken je wel voorstellen dat op een camping zoiets gebeurt die hebben echt geen verstand die pleuren 2 hengels erin en vangen vis is meestal normaal op een camping zielig voor de vis maar ja wat wil je dan het zij zo ...de meesten denken er niet bij na was laats ook op een camping iedereen ving vis behalve ik daar zit je dan met je fishcon en weet ik wat allemaal die idioten met een forrelehengel vingen vis maar ik niet het zij zo was ook de enige met een onthaakmat maar ja daar doe je toch niets aan werd er ook gestoord van maar ja die dingen gaan gewoon zo op een camping die zitten daar voor hun plezier en de rest boeit niet daar doe je niets aan jammer genoeg niet nee
Frederik Houben
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-01-2005 18:31
Locatie: Maasmechelen (België)
Contacteer:

05-08-2005 11:11

peter groenbroek schreef:wat doe je er dan als jullie die put afzeiken !!!!!
ieder zijn eigen manier van vissen en je ken je wel voorstellen dat op een camping zoiets gebeurt die hebben echt geen verstand die pleuren 2 hengels erin en vangen vis is meestal normaal op een camping zielig voor de vis maar ja wat wil je dan het zij zo ...de meesten denken er niet bij na was laats ook op een camping iedereen ving vis behalve ik daar zit je dan met je fishcon en weet ik wat allemaal die idioten met een forrelehengel vingen vis maar ik niet het zij zo was ook de enige met een onthaakmat maar ja daar doe je toch niets aan werd er ook gestoord van maar ja die dingen gaan gewoon zo op een camping die zitten daar voor hun plezier en de rest boeit niet daar doe je niets aan jammer genoeg niet nee

Nu de leestekens nog en het wordt voor iedereen duidelijk om te lezen. :wink:
presence is authority
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-08-2005 23:40

eric van bruggen schreef:Ik kom zojuist terug van het blauwe meer en het is waar niemand vist met een onthaakmat ik was de enige.Het is daar slecht gesteld met de karper je moet je voorstellen dat elke vis die eruit komt een kapotte bek heeft en ook vele beschadigingen simpelweg omdat de meeste vooral jeugd de vissen in het zand gooien om te onthaken en geen safety bolt rig gebruiken.Stuitend is ook dat de leiding van het blauwe meer na elke zomer het grote aangrenzende GLOORzwembad laat leeglopen in het meer.In de zomerperiode als alle scholen vrijhebben en de camping compleet volzit moet je vechten voor een stek 80 lijnen is dan geen uitzondering op dit 1 hectare grote meer gekkenwerk.Het ergste van dit verhaal is dat de vis geen andere keus heeft dan jouw boillie te pakken simpelweg omdat er geen natuurlijk voedsel in het water aanwezig is, het is namelijk gewoon een vergiftigde zandafgraving zonder riet wier of andere schuilplaatsen.Ik heb er in totaal zo.n 20 uur gevist waarin ik 61 vissen ving waaronder 2 dertigers.Allemaal misvormd ik vroeg me dan ook gaanderweg af of dit nu het vissen is zoals ik het wil beleven.Nu een paar weken verder raad ik iedereen af daar te gaan vissen simpelweg vanwege de misstanden daar.Als je gemakkelijk en snel wil scoren zoals de meeste debielen daar dan is dat een superwater veel vis en groot met als topvis 1 van 48 pond maar bedenk wel of je jezelf nog serieus kunt nemen als karpervisser:ik ben eruit dit is niet mijn ding in de buurt ligt de hengelhoef en dat zie ik nu meer zitten.



M.V.G. Eric van Bruggen


Een vis van 48 pond op het blauwe meer? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

12-08-2005 10:25

zegt ie toch!!
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

13-08-2005 13:19

kom net van het blauwe mer vandaan en heb er samen met mijn neefje 55 vissen gevangen waarvan de zwaarst 29 pond.
ik heb ook gehoord dat er daar een van 48 pond zwemt maar die boswachters/controleurs daar hebben hem zelf ook nog nooit gezxien of gehoord dat iemand hem heeft gevangen dus gloof het niet zo.
maar idd iedereen gooit de vis daar gwoon op het zand en de vis is helemaal kapot.
had een karper die geen staart meer had of eentje met een gebroken staart en die bekken is ook niets meer van over.
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

13-08-2005 14:30

daarom blijf er weg .wij karper vissers die teminste echt om de vis geeft
ander ben je maar een prutser en verdien je niet de naam te dragen dat je karpervisser bent
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-08-2005 15:41

Dickvan Bekkum schreef:zegt ie toch!!


Dus? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

14-08-2005 15:46

die 48 ponders zwemmen toch overal , alleen vang ik er nooit een. :lol: :lol: