Hoe het aanpakken van een MAAGDELIJK water?

Plaats reactie
Steven van hertum
Berichten: 38
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: Achel (België)

27-06-2002 17:16

Beste medevissers

ik ben sinds kort op een prive vijvertje in mijn dorp begonnen, deze vijver is tamelijk klein, maar het stikt hier van de dikke vissen, ik heb al karpers van 15Kg, 16Kg en 16.5Kg gevangen (ook tot mijn grote verbazing)de karpers pakken, aarzellend op de boillie en tijgernoten zien ze soms ook wel zitten, drijvend brood is hier echter geen succes, ik ben ook al gaan voeren met boilies, maar dit is hier niet zo een goed succes, en gisteren zag ik een ??MEERVAL?? die een kuikentje besprong, en het kuikentje heb ik niet meer gezien, als dit echt meerval is, hoe moet ik daar dan op vissen? en kan ik dat aan met mijn karperstokken? want ik denk echt dat deze meerval 2m of meer is!!
en hoe moet ik de karpers daar aanpakken?
heeft iemand suggesties?

Groetjes
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

01-07-2002 11:38

yo steven,
kheb dat ook al es meegemaakt ,
een maagdelijk water daar moet je echt van profiteren , ge gooit er gewoon een goedkope ready made boilie ( strawberry) erin, en ge voert echt overdreven veel
doe dit heel de zomer lang en ge zult verschieten .
ben momenteel op een afleidingskanaal aan het voeren met boilies en de eerste karpers beginnen zich al te melden , nog geen super grote maar het gaat wel nog.
en voor die meerval :
kben zelf wel geen meerval expert :razz: maar met uw karperstokken en een ferme tros wormen of met een dood visje vissen schijnt succesvol te zijn , dus jah proberen maar é
greetzzz :grin: carpie :grin:
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

14-07-2002 18:25

Lijkt me een overjaarse pedofiel die meerval...zomaar jonge kuikentjes bespringen. Gewoon met kunstaas proberen, zware lepels. Is duidelijk een jager die meerval anders zou ie ook geen jonge kuikentjes "bespringen".

Mvg,
Jan Van Calenberg
Levi Liauw
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00

30-07-2002 12:58

meerval word ook wel gevangen met... kaper!! kleine karpers van een centimeter of 20/30 of grote voorns.... in spanje word er in ieder geval zo op meerval gevist...
p.s. dan zijn ze wel levend

_________________
weet iemand nog ergens in de buurt van eindhoven een water waar goed karper te vangen is...-----> thuglife_gangsters@hotmail.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Levi Liauw op 2002-07-30 12:59 ]</font>
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

17-12-2003 12:47

ik lees hier dat je op een maagdelijk water goed moet doorvoeren, euhm tja dat is natuurlek de manier om zelf een eigen talud te kweken!
er zijn andere manieren, veel vriendelijker voor water en vis zonder een talud te kweken, en vooral veel goedkoper!

ikzelf vis al meer als 15 jaar op karper en voer nooit meer dan 2 kilo boilies, en mijn manier werkt verdomd goed, vraag maar aan men vismaat, die vist nu ook op deze manier en heeft zijn fotoalbum al mooi kunnen aanvullen!
johan de jong
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: kapelle- biezelinge

17-12-2003 17:39

Voor de meerval zou je halve palingen (hele als het kleintjes zijn) kunnen gebruiken ik weet een water in belgie waar zo met redelijk succes meerval wordt gevangen.

Misschien is het een iedee (dat doe ik vaak)
om een tijd te voeren en te vissen met de METHODE je weet wel lokvoer met daat in gemalen boilies of tijgers.
Het is dan aan te raden om ook van te voren te voeren met dat lokvoer.
Zelf voer ik nooit meer dan 2 dagen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-12-2003 12:21

Hier in de buurt ligt ook een water met een vrij goed bestand aan meerval. Er zijn zelfs genoeg die er gericht op vissen. Over het algemeen worden ze daar gewoon gevangen met een dode voorn van 20/25 cm, maar ik heb betere verhalen gehoord over stukken paling, hele forel en dode kuikentjes. Ikzou zelf gewoon gaan voor de Forel. Effe een dagje met troutbait meppen op zo'n putje en je hebt aas voor enkele sessies.

En de mensen op dat water gebruiken bijna allemaal gewone karperhengels. Hierbij spreek ik dan wel over de testcurves boven 2,5 lb.

Veel succes!!!!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Johan Vanmeerbeek
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-03-2003 01:00
Locatie: Edegem, België

18-12-2003 14:39

Anders gewoon eens elke dag paar doosjes mais gaan uitstrooien. En dan gewoon met mais op de haak en een pennetje of loodje op de bodem. Zou verrassend goed kunnen uitdraaien. En die meerval: anders een kuiken aan een dreg of zo.

Vang ze,
Jokke
Plaats reactie