Lac de Robbertville

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-01-2002 21:43

Wie kent dit meer,

het is een schitterend stuwmeer in de nabijheid van het plaatsje Robbertville.

Als iemand mij informatie kan verstrekken over dit meer kunt u mij altijd bereiken.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gast

07-02-2002 09:41

Beste Yordy.

Ik ken t meer. Maar ik heb er eigenlijk nooit op karper gevist. Er zal beslist karper zitten. Andere leuke bezigheid aldaar is forel en paling!! Zatop! Ik heb er nooit op karper gevist omdat wij telkens maar voor 1 dag zijn gegaan. En gezien de dieptes en omvang van dit meer leek me dat vrij nutteloos. Ik kom er zo'n vier keer per jaar! Wanneer ga jij?

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-02-2002 18:39

Beste Tim,

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet wanneer ik dit meer weer een bezoekje gaat plegen, ik weet alleen dat het gezien de schoonheid van het meer en de omgeving zeker een poging waard is. Ik heb een aantal malen op de stuwdam gestaan en gedacht, wat en hoe groot. De uitstraling van het meer verraad al dat het er op sommige plaatsen erg diep zal zijn. Ik weet ook dat er ergens rondom het meer een camping moet zijn, die mogenlijk een basis zou kunnen vormen voor een mogelijke sessie.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

07-05-2002 21:31

waar ligt dit water???
kheb er eigenlijk nog nooit over gehoord
greetzz :grin: carpie :grin:
Gast

08-05-2002 01:57

In de Ardennen, ik schat een kilometer of 10 van baraque michel.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2002 10:34

beste miguel,

Wij hebben elkaar ontmoet in belgie aan de oevers van de polderwind.

Het is echt een schitterend ogen water van pakweg 150 hectare. Er ligt een camping aan de oevers. Het oogde zo mooi dat ik bijna terug naar Nederland wilde reizen om mijn spullen op te halen. Ik weet alleen niet of er veel karper zit. Het water zelf oogt heel diep. Zeker bij het stuk aan de grote stuwdam.

Misschien hoor ik ooit nog weleens iemand over dit mooie plaatje ergens in de belgische ardennen
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

08-05-2002 22:42

hello,
thxs jordy,
zeg is dit het meer dichtbij lac du tertre of ben ik helemaal verkeert , gewoon zo'n groot water , daar moet er toch karper zitten hé .
misschien wordt dit water wel door de insiders geheim gehouden door de vele 40 ers???
wie weet
lol
persoonlijke vraag aan jordy:
nog de laatste tijd in belgiË geweest om te vissen , polderwind???
greetzzz :grin: carpie :grin:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-05-2002 17:34

nee,

ben hier na oktober vorig jaar niet meer geweest.

ik ben wel nog steeds geintresseerd in de grote verscheidenheid aan mooi getekende spiegels.

Dus mocht ik beslissen nogmaals hier een keertje te gaan kijken of ergens anders in belgie zal ik het eventjes melden.

Wat betreft het lac du tetre, ik zou niet weten waar dit ligt.

Ik zal eventjes kijken of ik nog een kaart en fotos's heb liggen van het water. Als ik deze nog hebt zal ik ze even aan je doormailen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

29-08-2002 13:24

ik ben er al regelmatig langs gekomen als ik terug kwam van vakantie!!
het karperbestand daar intereseert mij ook wel, ik weet aleen dat het een aantal jaren geleden gedeeltelijk leeg gepomt is!!!

de stekken lijken me wel vrij ontoegankelijk??
als iemand informatie heeft zou ik het fijn vinden als hij me zou willen maieln!
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

29-08-2002 18:27

Ik wil volgend jaar een zomer in de Ardennen doorbrengen. Als er iemand informatie over de ligging en het bestand karper, camping en vergunning heeft dan zou ik dat graag willen weten. Heb je info mail dan s.v.p. even naar stevenrem@yahoo.com
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-09-2002 18:55

Heel heel misschien heb ik nog ergens een plaatje met foto en camping aderes liggen. Nogmaals misschien. Ik zal zodadelijk even kijken zoeken. Het is immers altijd lastig vinden in zo'n tering zooi als mijn kamer.

Ik weet dat ik het ergens moet hebben, want vorige maand kwam ik het onverhoopt tegen tussen een stapel papieren. dus jullie horen het nog wel, of ik het gevonden heb of niet.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-09-2002 19:06

haha,

ik heb de info gevonden. Jammergenoeg staat er voor jullie geen aderes bij van de camping, maar wel een paar leuke foto's van het meer. Ik heb jullie hotmail, dus kijk er ff in over een uurtje of zo.

Oja camping licht ergens recht bovenin bij de boeien en de 2e brug.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

11-04-2006 18:19

weet er iemand een en ander mbt wetgeving voor nachtvissen op dit water?
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

12-04-2006 19:26

zover ik weet is het nachtvissen niet toegestaan, in ieder geval niet toen ik er 2 jaar geleden ben geweest. Kan zijn verandert maar weet het verder niet. Was er toen met familie en nog een dagje kunnen vissen zonder karper overigens, wel brasem, voorn en baars. Volgens een belg die ik daar sprak zat er wel degelijk karper, wat ook bijna niet anders kan in zo'n meer...

mvg
Arjan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2006 20:53

Er mag niet 's nachts worden gevist. En dit Lac de Robertville ligt zo'n 10 a 15 km vanaf Malmédy. De oppervlakte is 63 tot 80 ha (afhankelijk van de waterstand) en de dieptes liggen tussen de 15 en 54 meter. Niet bepaald een karperwater dus, daar karper daar alleen maar in de oeverzones kan vreten vanwege de dieptes. Maar wie weet, waarschijnlijk niet veel karper maar wellicht wel groot?
Als je bij google Lac de Robertville intypt kun je daar meer lezen over dit water.
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

13-04-2006 15:23

thnx voor de info :wink:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-04-2006 18:30

mijn ouders hebben er een staan caravan in de buurt bij büllingen, en heb er 3 zomers gevist.

robertville zou ik links laten liggen! erg diep water met weinig kantstekken om vanaf te vissen. nachtvissen doen ze erg moeilijk over. ik heb vanaf verschillende plekken gevist maar erg weinig gevangen.

als je toch die kant op wilt ligt er bij butgenbach ook een groot meer en daar kan je wel redelijk op karper vissen, vooral de arm bij het dorp zelf, maar verwacht er niet teveel van. nachtvissen is ten strengste verboden en er word streng op gecontroleerd. zomers is het overdag amper te doen door de vele zwemmers en andere water recreanten.

er zwemt niet veel karper op en de gewichten zijn ook erg laag, komt denk ik door het koude en diepe water. veel smelt water in het voorjaar en zomers is het nog steeds vrij koud.

als je toch in die omgeving wilt vissen kan je beter richting de duitse grens rijden daar liggen wat kleinere meertjes maar wel met meer karper.

als je meer wilt weten stuur dan maar een pbtje, kan je nog wel wat info geven over vergunningen enz.

gr joery
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

25-04-2006 17:32

Vorige zomer een week gevist op robertville. Kort bij de camping. Resultaat 15 vissen. Enkel spiegels en niets boven de 10kg. Er zullen wel mss wat dikkere opzitten maar verwacht geen vette bakken.

greetz
Hans
Plaats reactie