Alleen naar Frankrijk

Plaats reactie
Pieter Jan vd Stoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 15-12-2014 21:09

13-07-2020 22:12

Binnenkort wil ik +-10 dagen naar Frankrijk voor vakantie en vissen. Ik wil eerst een paar dagen stekken zoeken, beetje voeren, wandelen etc en dan een week op meerdere stekken vissen.
Idee is om tot +-800km van Utrecht te gaan.

Ik heb gezien dat je een vakantievergunning voor een week kan kopen. En dat deze geldig is in het departement waar je hem koopt en als dat departement samenwerkt met andere departementen ook daar. Klopt dit? En mag je daar ook automatisch nachtvissen met deze vergunning (in de wateren/zones waar nachtvissen toegestaan is?)

Ik ben op zoek naar vooral een mooie stek, waar een visje te vangen is. Hoeft geen mega big te zijn. Liefst zou ik met de boot een stukje varen zodat je echt in de natuur zit. Ik heb zelf bijvoorbeeld een zijtak van een rivier, of een (stuw) meer met eiland(en) in gedachte. Bijvoorbeeld in de buurt van de Moezel. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips voor een ander mooi openbaar water?
Gisteren al een beetje aan het oriënteren geweest maar nog geen echt mooi water gevonden waar mn hart sneller van gaat kloppen. Zal deze week ook nog zoeken en hier updaten.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

16-07-2020 06:13

je kan idd een vergunning voor een week kopen (carte hebdomadaire) voor 7 aaneensluitende dagen. Weet wel niet vanbuiten of je aan een departement gebonden bent, maar je mag er zeker mee nachtvissen.
Moezelstreek ken ik niet echt, maar 1 tip kan ik je geven als je naar Frankrijk gaat : Hou altijd een pland B, C en D achter de hand ;)
Er zijn zoveel factoren die roet in het eten kunnen gooien dat je plan A vaak overboord kan kieperen (andere vissers, teveel stroming, gebieden plots gesloten voor nachtvissen, stekken die in realiteit een pak meer kut zijn dan je dacht via opzoekingswerk, extra zegels,...)
Pieter Jan vd Stoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 15-12-2014 21:09

16-07-2020 21:59

Ben idd echt flink aan het zoeken op internet en een spoor van wateren vanaf Noord Frankrijk naar beneden aan het maken met allemaal potentiele wateren, kaarten waar ik mag nachtvissen per departement. Ben ook in NL paar keer op stekkenjacht geweest, en als je niet bekend bent op de plek waar je zoekt vliegen de uren je om de oren!
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

22-08-2020 15:09

Probeer de rivier de Yonne eens, daar zijn prachtige plekken
Plaats reactie