Feederen in Frankrijk

Plaats reactie
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

15-11-2018 18:22

We willen volgend jaar in de lente met het gezin op vakantie naar Frankrijk . Helaas weet ik weinig van Frankrijk en dat maakt het zoeken naar een leuk huisje moeilijk. Ik weet dat er hier een paar zijn die veel van Frankrijk weten en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen?

Herwint Kwint heeft een geweldig mooi filmpje op YouTube gezet waarbij hij "simpel" met de feeder aan het vissen is. Ik wil dit ook gaan doen. Weten jullie een soortgelijk mooi meer / rivier in een mooie omgeving in Frankrijk? Het liefst een meer of rivier met een leuk bestand aan witvis, zeelt en karper (ze hoeven niet groot te zijn)

https://youtu.be/o4JS1_sYLBU


Ik hoor het graag !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2019 13:42

Peter,

Je hebt het over de lente. Helaas een wisselvalige periode betreffende weer en paai, maar ik wil zeggen dat Noord Frankrijk zeker de moeite is. Vanuit je woonplaats ook niet al te ver rijden. Misschien is zelfs een proefsessie of zoektochtje van een paar dagen zonder gezin mogelijk?

Bekijk via de zoekfunctie anders eens hier topic's over die regio. En vergeet Google Earth niet. Kom je in die regio o.a. water als l'Aisne tegen (kanaal en rivier). Wel even zoeken naar lager gelegen oevers wanneer je nog jonge kinderen hebt. Veiligheid boven alles. Ook de Maas bij Montherme is een dichtbije optie, met eenvoudige huisjes aan de oever en o.a. goed barbeel vissen (artikelen zijn op 't net te vinden). Of bijvoorbeeld Etang de Bairon, huis aan het water te huur...

Wat betreft een huisje moet ik je verder zeggen dat ik zelf lang heb moeten zoeken naar iets leuks en zeer goed betaalbaars op korte loopafstand van mooi openbaar stromend water in NFr., maar dat niet via PB weggeef. Ik heb vroeger persoonlijk regelmatig info gedeeld, en dat ging altijd ten koste van mezelf. Maar huisjes genoeg te vinden via Google, hoor. Plaatsnaam of departement invoeren met het woord vakantiehuis, en zo verder zoeken. Ligging van een huisje/plaats via Google earth afwegen t.o.v. ligging water...

En een stuk rijden naar een stek is wat mij betreft ook geen probleem geweest, maar juist eerder onderdeel van de gehele ontdekking en vis/vakantie ervaring :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

12-02-2019 20:17

Hallo Marco bedankt voor je antwoorden.

De laatste weken waren plotseling een beetje druk en hectisch, ik heb daarom helemaal niets meer kunnen plannen.
Ik zal de plaatsen die je noemt eens onderzoeken. Via pm heb ik ook al een paar andere plaatsen op gekregen. Binnenkort gaan we er even voor zitten en kiezen we een omgeving uit. (Dartpijltje gooien :P )


Ik kom er op terug!
Plaats reactie