Lac des Vieilles Forges

Plaats reactie
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

08-05-2018 08:35

Hej iedereen.

Binnenkort ga ik een 3 daagse vissen in Frankrijk en meerbepaald Lac des Vieilles Forges welke vlak bij de Belgische grens ligt. Ikzelf vroeg mij af of iemand van jullie hier al is gaan vissen en wat de ervaringen zijn.

Qua vergunning kan ik zien dat je deze kan vinden in de winkeltjes rond het meer. Het zou een openbaar meer zijn, dus daarmee zouden we moeten toekomen lijkt mij. Of moet je nog een algemene vergunning hebben om in Frankrijk te vissen ?

Iemand die hier al is gaan vissen en eventueel wat toffe spotjes weet zijn ? We zijn met een 5 tal mensen, ergens waar er dus ook genoeg plaats is voor 5 man.

Hier kan je al heel wat vinden over het meer zelf moest je zelf interesse hebben.
https://www.karpervissenfrankrijk.nl/20 ... s.html?m=1
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

13-05-2018 09:41

zelf nog niet geweest, maar iemand die ik ken wel.
Wat ik kan onthouden is dat er veel Nederlanders en Belgen zitten (overbekend) en dat je zonder boot niet moet gaan. Er bodem ligt namelijk vrij sterk bezaaid met boomstronken, dus voor de visveiligheid is het best deze op het water te gaan afdrillen
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

27-05-2018 12:14

Hej Florian.

Bedankt voor de info. Ondertussen ben ik wel al terug en zal eventjes mijn mening over dit meer geven voor andere karpervissers die eens naar daar willen gaan.

Het is inderdaad een enorm druk bevist meer. Wij waren met 5 man en wouden toch graag wat bij elkaar in de geburen zitten. Dit was niet zo simpel en het heeft ons een halve dag gekost om een goede spot te vinden waar we konden zitten.

Wij hadden 2 grotere open spotten gevonden waar we ons kamp hebben opgebouwd.

Het water zelf zat vol met wier en obstakels. Echter met wat dieptemeten toch enkele redelijke spotjes gevonden en op 3 dagen toch 4 mooie karpers rond de 15kg en 1 meerval van 1.05m boven gehaald.
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Plaats reactie