Etang de la Mutche / Noord-Frankrijk

Plaats reactie
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

03-05-2017 18:32

Hallo halllo,

Na een koude voorjaarstrip (BTW) ben ik aan het kijken om in het najaar wellicht nog eens naar Frankrijk af te dalen. Mocht mijn kameraard ook voldoende vakantiedagen overhouden dan praten we maximaal over een dag of 4 á 5. Vandaar ook dat ik me nu eens wil gaan oriënteren op een openbaar water in Noord-Frankrijk.

Een jaar of 7 geleden heb ik me hierin ook wel eens verdiept en wat ik me van toen herinner was dat Etang de la Mutche mogelijk een leuke optie is/was. M.u.v. dat de bijbehorende camping behoorlijk "verpauperd" blijkt te zijn kan ik verder helaas weinig actuele informatie meer vinden op internet vandaar dat ik hier nog eens wil polsen.

* Iemand nog recent op la Mutche gevist?
* Iemand bekend met de huidige regelgeving?
* Nachtvissen toegestaan?
* Rubberboot toegestaan?
* Bestand enigszins interessant?
* Overige zaken om rekening mee te houden?

Uiteraard snap ik dat niet iedereen zomaar met informatie gaat strooien maar mocht iemand een andere leuke tip hebben voor een "najaarswater" in Noord-Frankrijk horen wij dat graag. "Eisen" vanuit ons zijn:

* Liefst een plas en geen kanaal/rivier
* Voorkeur omvang: ergens tussen de 5 en 50 hectare
* Nachtvissen toegestaan
* Rubberboot bij voorkeur toegestaan
* Omgeving: Noord-Frankrijk

Qua bestand zou het uiteraard heel leuk zijn mochten er wat bakken rond zwemmen echter vinden wij het belangrijker om wat actie te hebben.

Nogmaals, ik verwacht niet dat er hier 20 wateren gedropt worden maar mocht iemand me (verder) op weg willen helpen wordt dat zeker gewaardeerd. Vanzelfsprekend mag dit ook middels een PB.

B.v.d. voor jullie hulp.

Gr. Joost
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-05-2017 22:39

Huidige regelgeving: https://media.wix.com/ugd/7a3103_c3d4cb ... 863d3c.pdf

een week nachtvissen kost €100 en gebruik van een boot is nog steeds verboden.
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

04-05-2017 07:59

Hoi Bert,

Bedankt voor de info!
Hoewel Frans voor mij ongeveer gelijk staat aan Chinees ben ik toch weer iets verder qua info:)

Mocht iemand ook nog recent op La Mutche gevist hebben en actuele info hebben zou dat uiteraard helemaal mooi zijn. Mag uiteraard ook via PB.

Gr. Joost
Plaats reactie