Alleen naar Frankrijk: Wat met de auto?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

30-08-2016 19:36

Binnen een kleine twee weken ga ik naar Frankrijk maar omdat m'n maat niet kan ga ik deze keer alleen. Ik heb de wateren die ik op het oog heb uiteraard al grondig bestudeerd maar er zijn geen campings of dorpjes in de directe omgeving waar ik de auto veilig kan wegzetten.
Met een vismaat erbij was het makkelijk geweest, auto parkeren bij een boer en met de fiets terugkeren terwijl de andere bij het materiaal bleef. Dat is deze keer dus wel lastiger, te voet zal het al snel een half uur duren eer ik terug aan het water ben en dat risico wil ik niet nemen...

Een vraag specifiek dus voor de solovissers hier: wat doen jullie met de auto aan moeilijk toegankelijke wateren?

Ben benieuwd! :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-08-2016 20:21

Ergens wegzetten en dan met een bootje naar de stek. En als de spullen niet in 1 keer mee gaan: Eerst tentje, stretcher, slaapzak, voer en dergelijke op de stek zetten. Tentje zet je op en je slaapzak leg je zo net of er onder ligt! Dit is misschien ook een optie voor jou. Auto wegzetten en dan als laatste de waardevolle spullen. Ik zou alleen toch niet ergens gaan zitten waar andere makkelijk bij komen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

30-08-2016 23:57

paar grote camouflagenetten meenemen
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

31-08-2016 10:28

Ik zal wel heel zweverig klinken, maar ik probeer een gevoel te krijgen bij een bepaalde omgeving en dan neem ik de beslissing om wel of niet de auto te verlaten.
Heb zelf nooit problemen gehad, maar je hebt ook maar een paar verveelde jongeren nodig om een auto met schade terug te vinden.
Het helpt wanneer je al je spul uit je auto kan halen. Dus neem zo min mogelijk materiaal mee. Dan is het voor de inbreker in iedergeval minder interessant.
Tevens zou ik de auto juist goed in het zicht laten. En voor xxl camo netten zal ik al helemaal niet gaan. Hoe geheimzinniger je bent, des te interessanter word het om er een kijkje te nemen..
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

31-08-2016 10:44

Een camouflagenet over de auto trekken lijkt mij ook niet echt verstandig. Dat is vragen om een bezoekje van de politie, en da's dan nog het minst erge.

Denk dat ik ook vooral op mijn gevoel zal afgaan. Of een plaatselijke visser die er betrouwbaar uitziet aanspreken en vragen of hij een half uurtje wil letten op het materiaal. Hopen dat mijn vertrouwen in de medemens dan niet wordt beschaamd. :P
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-08-2016 10:56

Een half uurtje. Het duurt toch wel even dat iemand door heeft dat je weg bent en ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij duurt het ook wel ff dat alles weg is. Neem gewoon een tas met het meest waardevolle mee en doe het s'morgens vroeg. Als dat op die plek niet kan zou ik er ook niet graag alleen gaan zitten.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-08-2016 11:06

Ik heb er in een vreemde gedachten kronkel er wel eens heel even over gedacht om er Franse kentekenplaaten op te zetten. Die gele platen vallen zo op, ze weten meteen dat er een Hollander zit te vissen. Maar ik durf het niet, als ze achter valse platen komen heb je ook een uitdaging waarschijnlijk.
Let op slagboom !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-08-2016 11:12

Voorzorgsmaatregelen nemen.
Koop een vriezertje op gas. Vol stoppen met eten en boilies eventueel.
Idem drinken inslaan
Zoek toch maar een stek op waar de auto dichtbij staat
Vissen.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

31-08-2016 12:29

Ik vis ook regelmatig in mijn eentje in Frankrijk. Per situatie verschilt het wat ik met de auto doe, maar in alle situaties(ook in Nederland) zorg ik ervoor dat hij er zo leeg mogelijk uit ziet! Als je naar binnen kijkt en je ziet helemaal niks aan spullen erin.. Waarom zouden ze dan inbreken? Het enige wat nou zou kunnen gebeuren is dat ze je auto vernielen.. Maar dat gebeurd volgens mij ook alleen maar als zij om een bepaalde reden niet willen dat jij aan het(lees: hun) water bent.

Als de regio erg relaxed is laat ik mijn auto met een gerust hart onbeheerd achter. Maar er zijn ook locaties waar ik hem liever niet op afgelegen plekken laat staan. Dan doe ik het volgende.. Of kiezen voor een plek waar je je auto achter je kont kunt zetten, of ervoor kiezen om met de boot naar je stek te varen en de auto aan een wat drukkere hoek van het water te laten staan(woonwijk, parkeerplaats waar andere vissers ook hun auto hebben staan o.i.d.).

In geen enkel geval laat ik mijn spullen voor langer dan 5 minuten onbeheerd achter. Ook al gaat het 99 van de 100 keer goed.. Er zal maar net iemand langs komen en één tasje mee pakken. Dan kan je gewoon weer naar huis toe rijden.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

31-08-2016 22:02

Bedankt voor de antwoorden tot dusver! Zelf had ik ook al gedacht om een paar (Franse) vogelmagazines te kopen en op het dashboard achter te laten. Een trucje dat ook in eigen land goed werkt om geen ongewenste aandacht te trekken. :wink:
Erik Oudshorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

05-09-2016 13:06

Gewoon in eeen oud barrel er naar toe gaan als je in je eentje gaat vissen.. Zorg ervoor dat het niet waard is om je auto te slopen.. Zo doe ik dat al jaren.. Gaat prima!

Maar als je in bv. een dike Audi station van 2 jaar oud rijdt is het een ander verhaal natuurlijk..
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

05-09-2016 13:57

Ik had een oud barrel, zo oud zelfs dat ie niet meer door de keuring raakte... :P
Ga het dus moeten doen met de auto van m'n ouders die 'm liever in goede staat terug krijgen. Ik zie wel op het moment zelf wat ik zal doen. ;)
Tom De Clerck
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-04-2004 16:03
Locatie: Wielsbeke.be

09-09-2016 12:00

alles uit de auto, handschoenkastje openlaten. Niets zichtbaar achterlaten.

Hangt er ook vanaf in welke regio in Fr je gaat.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

20-09-2016 09:55

Trip is heel goed meegevallen! Geen problemen gehad, nieuwe mensen leren kennen en genoeg vis gevangen. Zeker voor herhaling vatbaar. ;)
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

20-09-2016 11:10

Goed om te horen! Op naar de volgende 8)
Stop wishing... Go fishing!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-02-2017 22:18

Even oud topic omhoog halen.
Wil eind maart begin april misschien ook 3 nachten alleen naar frankrijk gaan omdat niemand meekan.

Ik wil gaan vissen op een kanaal in noord frankrijk.
Zijn er nog tips of ervaringen van mensen die dit vaker doen?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2017 22:30

Ik zou in het schemer pas installeren zodat niemand jouw ziet, of je spullen ziet. Kan al heel wat schelen in ieder geval. Verder heb je bij kanalen zat stukken waar je auto zeer dicht bij je kan staan. Ik ga dit jaar ook mischien nog een x solo, wil ongeveer 6 x gaan een weekend dit jaar.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-02-2017 22:42

Uit de buurt van grote steden blijven, veel meer kun je niet doen.
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-02-2017 22:50

Ik denk dat ik gewoon sws ga.
Moet het toch een keer proberen. Is ook maar voor 2-3 nachten en niet in de buurt van een stad.
Heb op google maps al gezien dat ik mn tentje goed kan verstoppen.

Auto zet ik weg in het dorpje, haal al mijn spullen eruit en loop dan een eind met de trolly zodat ik uit het zicht zit.
Camou netje over de tent hoppa!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

27-02-2017 23:31

Bojan, gewoon doen! Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld en vond het zo goed meevallen dat er voor dit jaar twee solosessies op het programma staan. Een aangename bijkomstigheid is dat andere vissers (of garde de pêche ;) ) je veel minder vijandig bekijken dan wanneer je met twee of meer bent en dikwijls erg behulpzaam zijn.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

28-02-2017 08:00

Heb zelf nu al behoorlijk wat weken en weekenden alleen in Frankrijk gevist en dit bevalt uitermate goed. Vissen in Frankrijk is niet heel veel anders dan in Nederland, maw vind je het in NEderland geen probleem, zou ik dat in Frankrijk ook niet vinden.
Het scheelt enorm als je in een niet door buitenlanders platgevistte regio aan de slag gaat. Verder zijn alle belangrijke tips al beschreven. Belangrijkste: wat zegt je gevoel, voelt iets niet goed, ga dan ergens anders naar toe. Anders blijft die twijfel aan je knagen en mis je het plezier in je visserij.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-02-2017 08:47

Gewoon lekker gaan Bojan! Ik doe het ook regelmatig en vis zelf ook heel graag op Franse kanalen. De Franse kanalen zijn nou echt de perfecte watertypes om in je eentje te bevissen.

Wat anderen ook al zeiden, doe wat je gevoel zegt.. Het is niet anders dan in Nederland. In de schemer opbouwen en jezelf helemaal verstoppen is absoluut onzin. Waarom zouden ze je niet mogen zien? Als je rustige kanalen bevist heb je niet te maken met Franse locals die het water claimen en je banden lek willen steken etc(iets wat op bepaalde "bakken putjes" nog wel eens kan gebeuren).

Franse locals hebben veel respect voor de Ollander die alleen is en vertellen je zo een berg informatie die je samen met je maat nooit zou krijgen. Het is al benoemd maar de Garde Peche wilt ook nog wel eens wat door de vingers zien als je alleen bent. :wink:

Blijf inderdaad een beetje weg uit de grote steden en waarschijnlijk zit je er dan nog veiliger dan dat je in Nederland in je eentje zit.

Ik spreek hier jongens die wél onder de rook van Rotterdam/Amsterdam nachtjes in hun eentje vissen op wateren als de Kralinseplas of Sloterplas... Maar niet in hun eentje naar Frankrijk durven, terwijl de kans dat daar iets gebeurd veel kleiner is.
Stop wishing... Go fishing!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

28-02-2017 09:49

Bedankt voor alle antwoorden.
Ga het ook gewoon proberen.

Waarschijnlijk over 4 weken al. Wel nog vroeg in het jaar maar zie dit meer als een verkennings trip.
Overdag opruimen en stekken zoeken, en klein beetje voorvoeren.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-02-2017 09:50

Succes bojan. Ik ga over 3 weken voor de eerste keer dit jaar.
Plaats reactie