boete haute marne 52

Plaats reactie
Bjorn Linden
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2016 13:24

11-08-2016 13:37

heren,

enkele jaren geleden een boete gekregen voor het te ver uit de kant vissen, ongeveer 200euro. departement 52 haute marne. bekeurd Door een soort boa of iemand van de hengelsport federatie oid.
brief thuis gestuurd gekregen in het Frans, kennis die iets frans spreekt dacht er op uit te makem dat ik of 200 moest betalen, of op een soort hoorzitting moestaat verschijnen. in het Engels gereageerd of ze mij in het Engels konden aanschrijven. geen reactie meer gekregen. wel vlak daarna verhuisd dus wellicht wel een reactie aan mij verstuurd die ik wellicht dus niet ontvangen heb ivm deze verhuizing. De brief die ik had is met verhuizing ook verdwenen.
nu ivm aanstaande vakantie naar Frankrijk, natuurlijk toch wat zorgen. kan de federatie bij niet betalen van een boete dit doorspelen naar Franse politie/justitie?
en zo ja, kan deze boete daar verhoogd worden in de loop van de tijd, mogelijk zo ver dat ze me hier voor kunnen vast zetten als ik onverhoopt om een of andere reden aangehouden zou worden bij bv verkeerscontrole?

nederlandse politie, Frans en Nederlands ambasade kan mij niet helpen. nederlandse ambassade geeft tevens aan dat ik niet zoals ik dacht in een voor mij leesbare taal aangeschreven zou hoeven worden .

Hoe zou ik er achter kunnen komen of er bij Franse politie / justitie een boete open heb staan of vervolgbaar ben? ik ga nu trouwens niet naar het betreffende departement!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-08-2016 14:01

Ik heb even bij de ANWB gekeken, maar dat zijn niet alleen verkeersboetes. Misschien helpt dit op deze pagina:
http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/i ... eersboetes

Boeteafhandeling
•Overtredingen zijn ingedeeld in 5 categorieën, oplopend van eenvoudige overtredingen tot zeer ernstige. Voor elke categorie zijn boetebedragen vastgesteld.
•De eerste 4 categorieën worden afgedaan met een vastgesteld boetebedrag (amende forfaitaire). De boetebedragen variëren van € 11 (1e categorie, bijvoorbeeld foutparkeren) tot € 135 (4e categorie, bijvoorbeeld rijden door rood licht).
•Overtredingen van de 5e categorie (ernstige verkeersdelicten) worden altijd voorgelegd aan de rechter.
•Bij betaling van de boete binnen 14 dagen is een verlaagd boetebedrag (amende minorée) verschuldigd. Als niet binnen 14 dagen betaald wordt, moet binnen 45 dagen het verhoogde boetebedrag (amende majorée) betaald worden. Is daarna nog niet betaald, dan is de maximale boete verschuldigd.
•Boetes kunnen worden betaald via www.amendes.gouv.fr.
•Uitgebreide informatie over Franse boetes (Nederlandstalig) is te vinden op www.antai.gouv.fr/nl/rubriquepage/9/avi ... sgenerales. Via deze website kan ook de boete worden betaald.
•Bij betwisting van de bekeuring moet binnen 30 dagen beroep worden aangetekend. De zaak wordt dan door de rechtbank behandeld.


Als je gaat vliegen, kun je worden aangehouden:
https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/o ... te-betalen
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-08-2016 19:09

Slapende honden wakker maken is vragen om problemen. Je heb inmiddels ander adres, dus zullen ze je heus niet meer herkennen, mits er op ieder politiebureau een wanted poster van je hangt, maar ik denk dat ze andere prioriteiten hebben......
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Plaats reactie