karper in Canal du Briare

Plaats reactie
Cees Engel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-07-2016 10:58

06-07-2016 11:06

Beste Frankrijk experts,

Ik ga nu voor het 4e jaar naar een camping in de buurt van Briare (Loire streek) (periode oktober)
Onze gite grenst bijna aan Canal du Briare alwaar ik al 3 jaar aan het vissen ben op karper.
Ik heb diverse stekken uitgeprobeerd zowel in de haven als ook op het kanaal zelf.
Echter ondanks de best wel vele uren heb ik er nog nooit een karper kunnen vangen helaas.
Wellicht zijn er mensen welke ook in dit gebied hebben gevist en kunnen mij van info voorzien en wellicht wijzen op dingen die ik fout doe.
Daar ik zelf al het nodige heb geprobeerd is r wellicht toch iemand die mij even verder wil helpen.

Alvast dank
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

11-07-2016 08:20

Goedemorgen Cees,

Specifieke ervaring met Canal du Briare heb ik niet maar mijn algemene ervaring is wel dat er op nagenoeg ieder kanaal in Frankrijk vis te vangen valt. Wel is het zo dat het ene sluisdeel het andere niet is.

Zo kun je op één sluisdeel een mager bestand met zwaargewichten aantreffen en een sluisdeel verder kan het helemaal vol zitten met torpedo schubjes.

Mijn tip voor je vakantie is dan ook: probeer ook eens wat andere sluisdelen van dat kanaal.
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie