rivier de Lot

Plaats reactie
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

02-06-2016 14:39

Goedemiddag,

Ik ga binnenkort voor een weekje richting Figéac. Samen met mijn vriendin en baby zullen we er een mooie culterele, natuurgebonden (vis)vakantie van maken. :)

Ik heb al ontzettend veel gelezen en weet ongeveer wel wat te doen.
De vele kopvoorns, barbelen en meerval zullen het me niet gemakkelijk maken maar het gene waar ik mij het meeste zorgen over maak is dat ik geen boot ter beschikking heb.

Is dit echt noodzakelijk? Zoja: ik kan altijd een goedkoop opblaasbootje kopen maar dan is de vraag, is dit wel voldoende?

Ik weet ook dat ik met zwaar lood zal moeten vissen wat het zonder boot natuurlijk onmogelijk maakt om aan de overkant van de rivier te vissen, dus is het vissen in de eigen kant wat te doen?

Alvast bedankt.

Grt,
Jasper
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

07-06-2016 08:18

Hoi Jasper,
Leuk dat je er op uit gaat met je 'nieuwe' gezinnetje. Superleuk...wij hebben hetzelfde gedaan afgelopen jaar. De kleine (toen 5 maanden) achterin en gassen maar richting het zuiden.
Heb al meerdere malen op de Lot gevist. Alleen nooit in deze 'combinatie'. Is prima gegaan en er zijn (meer dan) genoeg vissen op de kant gekomen......zonder boot. Dus het kan wel, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je vist. Je opmerking over 'eigen kant' snap ik niet helemaal. Als je aan de overkant gaat zitten, dan is je eigen kant in 1 keer de overkant geworden..... :lol:
Dus die 'eigen kant' maakt echt geen drol uit. Het gaat om de locatie. Ik heb alle vissen op een meter of 15 uit de kant gevangen. Investeer gewoon veel tijd in het uitpeilen van de locatie waar je gaat vissen. Wij hadden een fantastisch huis direct aan de Lot.....en nee....niet 1 van de bekende huizen aan de Lot. Deze verhuurder had nog nooit een Nederlander in zijn huis gehad. €400 per week waren we klaar!
Als je wat tips over de aanpak wilt weten, dan moet je maar ff een berichtje sturen, dan help ik je op weg.....In mijn laatste sessie aan de Lot geen enkele kopvoorn of barbeel gezien en slechts 3 meervallen.

Sil
Jasper Vandenbussche
Berichten: 25
Lid geworden op: 31-03-2013 18:02

07-06-2016 12:07

Dag Sil,

Ja we kijken er enorm naar uit, onze spruit zal dan 2 maanden zijn.

Haha, je hebt een punt met de 'eigen kant'! :)

Wij hebben ook een onbekend huisje geboekt ( toch onbekend bij de vissers), we liggen op 100m van de Lot dus valt allemaal reuze mee!

Ik stuur je een berichtje want ik kan echt wel nog wat goede raad gebruiken. :)

bedankt hé!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-07-2016 18:44

Hoi Sil, heb je misschien wat tips voor mij? En evt een link naar het huisje?
Plaats reactie