Canal du Nivernais

Plaats reactie
Mark Beernink
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-03-2016 13:22

07-03-2016 15:47

Dit jaar naar de bourgondie lekker op de camping.
Nu zag ik dat het Canal du Nivernais op een paar km van de camping loopt bij Cercy la Tour.

Iemand daar misschien wat info over? Kan er op het forum weinig over vinden, bedoeling is om 2 of 3 middagen te gaan vissen op dit kanaal.
Info die ik zoek is of er instant redelijk een visje te vangen is en of ze in juli enigzins te spotten zijn aan de oppervlakte (ivm stekkeus of zelfs oppervlakte visserij).

Info mag natuurlijk ook via Pb.

Alvast bedankt voor de info.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

07-03-2016 17:52

Hoi Mark,
Ken hetzelfde kanaal een stukje verderop. In Juli zul je zeker aanwezige vis moeten kunnen spotten, kanaal is namelijk niet al te diep. Redelijk wat wiergroei(ligt er ook aan hoeveel het bevaren word). Over bestand van dat stukje bij Cercy la Tour kan ik niks zeggen. Als je in Juli aan de slag wil zou ik licht voorvoeren en in de vroege ochtend of avond wat proberen: overdag zal het behoorlijk heet kunnen zijn in die periode. Trouwens: juli kan wel taai worden ivm overvloed van natuurlijk voedsel.
Succes.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Mark Beernink
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-03-2016 13:22

08-03-2016 08:39

Goedemorgen Bert,

Dank je voor je antwoord, zal idd eens eens wat voorvoeren en kijken of ik vis kan spotten.
Wellicht zijn te aan de oppervlakte te verleidden.
Mooi dat ze te spotten zijn dat maakt e.e.a wel wat eenvoudiger, dan alleen nog zien te verleidden :-) Maar daar hebben we een hele trukendoos voor :-)
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

08-03-2016 10:44

Voordeel van de vroege ochtend is dat het water erg helder zal zijn, wat het spotten vergemakkelijkt. Na een aantal schepen zal het snel troebeler worden. Dus s'avonds romantisch wandelingetje en wat voeren en s'ochtends heel vroeg uit bed en met croissantjes naar je kippetje terugkeren:).
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

15-03-2016 01:03

Leuk kanaaltje. Veel kleine vis, zeer gevarieerd bestand. Het is af en toe een beetje zoeken, maar meestal slapeloze nachten :). Veel poisson chat, dus vergeet de bollen en neem tijgers mee. Zou zelf alle tijd in de ochtenden stoppen aangezien overdag vangen redelijk kansloos is in die maanden. Zeer veel natuurlijk voedsel en korte aastijden, alleen maar snachts. De betere vissen kwamen vaak wel vroeg in de ochtend. Geen echte bakken, maar zal je verbazen wat er op sommige stukken zwemt..
Plaats reactie