Lac du mas chaban

Plaats reactie
marco groen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2005 23:42
Locatie: woerden

11-01-2016 20:17

Druk bezig met een water zoeken voor een voorjaarstrip (mei) kwam ik dit water tegen.
Kan er niet heel veel info over vinden , dus vroeg mij af of er hier mensen zijn die er geweest zijn.
De info die ik zoek betreft een beetje globaal het bestand, of je er een beetje fatsoenlijk kunt zitten en evt waar je vergunning kunt halen.
Hoop dat iemand klein beetje info voor mij heeft, evt via pm.

Thnx alvast
als we elkaar nou eens een beetje helpen...
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

11-01-2016 21:24

Hoi,

Een groot en vrij jong stuwmeer met helder water. Mooie langzaam glooiende oevers. Er mag volgens mij aan 1 lange kant op een groot gedeelte 's nachts gevist worden en de stekken zijn met de auto te bereiken. Vergunningen zijn overal in de Charente verkrijgbaar op de bekende adressen (bar tabac, VVV, magasins de Chasse et Pêche, etc.

Ben er twee keer wezen kijken. Ik zag bij de barrage een schooltje vrij kleine karpers zwemmen. Veel slanke schubs. Daarom niet uitgepakt. Er wordt redelijk veel gevist door lokale Franse vissers. Later nog met een Engelse karpervisser gesproken die er een paar keer gevist had en volgens zijn zeggen niet zwaarder had gevangen dan 14 kilo. Ook had hij een grote school karpers zien paaien en daarbij geen echt zware vissen gezien. Maar wie weet herbergt het water toch ook wat grotere vissen? Die Fransen zullen er toch niet alleen voor die doorsnee karpers zitten te vissen?
Er zit in ieder geval ook een flink bestand aan meerval en snoek en ik zag, toen ik in het donker met een zaklamp op de bodem voor de kant scheen, 2 soorten zoetwaterkreeft.

MVG
marco groen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2005 23:42
Locatie: woerden

12-01-2016 20:18

Hoi Robert,

Thanx voor je uitgebreide info, hier heb ik echt wat aan.
Ik ga toch ook nog maar even verder zoeken. Een water met iets meer zekerheid dat er ook wat zwaardere vissen rond zwemmen.
Heb maar een weekje per jaar om in frankrijk te vissen, dus probeer deze zo goed mogelijk te besteden.

mvg Marco
als we elkaar nou eens een beetje helpen...
Plaats reactie