Vakantie aan natuurwater(niet betaalwater) gezocht

Plaats reactie
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

05-02-2015 14:14

Middag allemaal!

ik ben nu een week elke dag aan het zoeken naar een camping of huisje in Frankrijk aan een rivier of meer. Enige eisen zijn dat het geen privé-meer of betaalwater is, niet voor het geld maar puur omdat dat geen uitdaging is voor ons persoonlijk. Dit te vinden blijkt echt een lastige opgave.
Heeft iemand tips? Bij voorkeur geen zuid Frankrijk i.v.m het verre rijden. Eigenlijk ben ik al blij met alle tips waar het vissen op karper aan natuurwater mogelijk is.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

05-02-2015 14:19

Aan de Lot heb je genoeg van dit soort huisjes, deze bijvoorbeeld:

http://www.paradissurlot.com/

Zijn nederlandse eigenaren, aardige lui!

Nadeel is wel dat je zomaar een week kan blanken als je heel de week op 1 plek aan de Lot moet blijven
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-02-2015 10:20

Dan zoek je niet erg goed :roll: ..


Gebruik de zoekfunctie op dit board anders even, er zijn al heel veel andere mensen voor jou geweest met deze vraag..

mvg
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

06-02-2015 12:26

Jerome berken schreef:Dan zoek je niet erg goed :roll: ..


Gebruik de zoekfunctie op dit board anders even, er zijn al heel veel andere mensen voor jou geweest met deze vraag..

mvg


eigenaardig volk toch het gros van de karpervissers..

ik denk dat ik beter kan zoeken dan dat jij je kan inleven.
Ik snap die vreemde mindset van jou en andere niet die altijd met dit soort antwoorden aankomen.

als een bekende je benadert of je nog een goed restaurant weet kom je dan met hetzelfde antwoord aanzetten?

Aangezien dit een forum is waar mensen een gezamenlijke passie delen ging ik er vanuit dat mensen elkaar op weg willen helpen. er is tenslotte niks mis met ervaringen delen en er om vragen. Ik heb heb zat gevonden maar hoop dat iemand zelf een mooie spot ervaren heeft en deze wil delen.

anywhos ik zal zelf wel een post maken voor eventuele latere lezers met hetgeen ik al gevonden heb. Wellicht spoor ik hiermee mensen aan een ander op weg te helpen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-02-2015 12:45

Ga naar http://www.gites-de-france.com/ en klik op een regio, bijvoorbeeld Lorraine.
Op de volgende pagina, locations - gites en Séjours thématiques - péche.
Nu alleen nog liste veranderen in carte, inzoomen et voila.

Het resultaat: http://www.gites-de-france.com/location ... rte&page=1 (nog wel inzoomen)

edit: Ik zie net dat je de site ook in het Nederlands kunt gebruiken, rechtsboven op het vlaggetje klikken.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

06-02-2015 12:59

bert kamp schreef:Ga naar http://www.gites-de-france.com/ en klik op een regio, bijvoorbeeld Lorraine.
Op de volgende pagina, locations - gites en Séjours thématiques - péche.
Nu alleen nog liste veranderen in carte, inzoomen et voila.

Het resultaat: http://www.gites-de-france.com/location ... rte&page=1 (nog wel inzoomen)


Bedankt Bert.
Toevallig vannacht hier ook op gestuit.
Zit wel e.e.a tussen maar nadeel is dat ik er nog geen representatieve beoordelingen van heb gevonden
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-02-2015 13:38

Torsten Mackenzie schreef:
eigenaardig volk toch het gros van de karpervissers..

ik denk dat ik beter kan zoeken dan dat jij je kan inleven.
Ik snap die vreemde mindset van jou en andere niet die altijd met dit soort antwoorden aankomen.

als een bekende je benadert of je nog een goed restaurant weet kom je dan met hetzelfde antwoord aanzetten?

Aangezien dit een forum is waar mensen een gezamenlijke passie delen ging ik er vanuit dat mensen elkaar op weg willen helpen. er is tenslotte niks mis met ervaringen delen en er om vragen. Ik heb heb zat gevonden maar hoop dat iemand zelf een mooie spot ervaren heeft en deze wil delen.

anywhos ik zal zelf wel een post maken voor eventuele latere lezers met hetgeen ik al gevonden heb. Wellicht spoor ik hiermee mensen aan een ander op weg te helpen


Eigenaardig volk? Blijkbaar kan je niet zo goed zoeken want alleen dit forum staat al vol met antwoorden op jou vraag. Wat wil je nou, dat iedereen antwoord gaat geven op een vraag die al talloze keren voorbij is gekomen? Beetje eigen initiatief tonen en beetje moeite doen ipv op een presenteerblaadje te krijgen waar je heen moet gaan.

Waarom denk je dat iemand die zelf de moeite heeft genomen om te zoeken, erheen te gaan en uiteindelijk wat te vinden dat open en bloot op het internet te zetten voor mensen die achter hun beeldscherm proberen antwoord te krijgen waar de mooie openbare wateren liggen? :roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-02-2016 12:22

Torsten,

Onduidelijk is te lezen wat jij wil:
* echte een week lang aan het water vissen (of langer)
* met wie (vismaat, gezin, familie), je praat over "wij"
* wat jouw verwachtingen zijn
* voorkeur voor rivier, plas, groot water, etc
* hoe ver wil je rijden
* echt elke nacht vissen of ook familie/gezinsvakantie
* alleen overdag en af en toe een nachtje
* ook nog eens wat anders dan vissen

Ik heb enkele plekken in Frankrijk waar ik als vaste plek naar toe ga.
Is altijd openbaar, is voor mij gezinsvakantie, soms met allen mijn vrouw soms gaan vrienden/mijn moeder/mijn zoon en kleinzoon mee, maar altijd de hond mee.
Ik vis zelf dagdelen (4-5 uur 's ochtends, 's middags of 's avonds), vaak alleen of mijn vrouw gaat mee om te zonnen. Met mijn omgeving waar ik vis houd ik daar rekening mee.
Heb vorige maand weer geboekt voor twee weken in een huisje, met zwembad op een terrein van 4000 m2 en vier huisjes, en daarnaast een beek (vliegvissen). 829 euro, 900 euro incl beddegoed.
In de eerste plaats vakantie met verrassingen in de dop wat betreft de visserij.

in "de buurt" allerlei wateren om te vssen. Met de winklepicker op karpertjes tot een kilo, op middelgroot water op vissen tot 27 kilo, op klein water op karper tot 20 kilo (penvisserij!), op de rivier op karper tot 32 kilo, aan zee op middellandse zee vissen, etc.
Maar is dus dagjesvisserij allemaal.

Meer uitleg geeft betere, specifiekere antwoorden.
Plaats reactie