Lac du Jaunay ( Sunêlia Village de la Guyonnière)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

15-07-2014 19:00

Wij gaan over een tijdje naar de camping Sunêlia Village de la Guyonnière dat vlakbij het Lac du Jaunay ligt.
Ik heb er wel wat over gelezen hier (veel kreeften ; kleine vis-karper-, maar dat ze "klein"zijn maakt ons niets uit ; bomen in het water op 50 a 60 meter). De info is weer van een tijdje terug, dus ik dacht ik vraag het hier eens of er nog wat meer-actuelere- informatie is.

Vergunning is geen probleem, want die kan ik voor die omgeving online bestellen.

Dus als er iemand wat heeft(tips, trics, whatever), dan lees ik het graag!

Alvast bedankt!
johan jak
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-07-2014 16:49

20-07-2014 17:02

zit een mooi bestand aan karper van torpedo schub tot dikke spiegel.
kom er net vandaan en heb er een 5 tal weten te vangen in 5 sessies, kortste 4 uur langste 10 uur.
neem maar wat kogelharde boilies/bait protector mee, tijgers doen het ook goed. :wink:
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

07-02-2015 11:43

Hallo Effen een oude topic omhoog duwen.
Ik vertrek op het laatste weekend van juni naar camping pin parasol dat ligt aan het meer van Jaunay het is wel een gezinsvakantie daarmee bedoel ik dat ik maximum 4 nachten zal vissen natuurlijk wel goed voeren de eerste dagen .
Kan iemand me vertellen welke kant van de brug het beste gedeelte is om te bevissen de camping ligt aan de brug is het beste stuk van barrage tot brug of de andere kant.
Ik vis nu al heel veel jaren in france maar heb nog nooit last gehad van dwergmeerval kan je ze te slim afzijn met snoeiharde 30 mm boilies of verorberen ze dat ook.
Verder ga ik er naartoe met zodiac zal ik wel nodig hebben heb ik gelezen ivm boomstronken, normaal 50 kg 30 mm boilies particals zal ik maar thuis laten als er zoveel klein vis rond zwemt.
Als er nog iemand tips heeft ik hoor het graag.
Ik heb natuurlijk ook al de oudere berichten doorgelezen.
MVG Lorenzo
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

07-02-2015 16:32

Ik heb ze aan beide kanten gevangen. Veel kleinere vis maar af en toe een uitschieter. Tijgernoten en hard haakaas!

Gr.
©
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

09-02-2015 17:40

Beste Lorenzo,

Ik kom er nou al heel wat jaartjes en om een karper te vangen zit je daar best wel goed ook al moet je ook daar toch goed je best blijven doen om op de vis te zitten.
Ik had verleden jaar eindelijk na vele jaren daar pas mijn eerste 40 ponder en daar moest ik toch door heel wat kleiner grut door heen vissen.
Je moet links van de weg naar beneden zitten in de bocht. Ver uit de kant!
(zie oude info) Scopex doet het goed maar ook de krill, weinig last van kreeftjes, boot moet mee!
De plek die ik vertelde is geen nacht vis zone.Ik vis daar altijd tot 21.00 uur maar ja toen begon het altijd te lopen :o
Nachtviszone aan de rechterkant van de weg naar beneden......snachts ...veel klein grut en er hard voor werken.
Ik had verleden jaar toen ik kwam in de zomer erg veel last van blauwalg maar kon toch nog 3 dagen vissen op het eind met als resultaat mijn pr daar op het meer.
Er zit veel schub en weinig spiegel....grootste spiegel op het meer aldaar gezien bij een local op zijn tel 62 pond.
Veel succes dit jaar!
"wind op de kant is karper op het land"
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

11-02-2015 18:07

Dedankt voor de uitleg heren .
Ray ik las dat jij ook op dezelfde camping zat hoe is de bereikbaarheid met de wagen tot aan het water voor de boot te laden enzo of moet de transportkar ook mee.
Ik las ook dat jij in het hoogseizoen er vist ik ga eind juni enig idee hoe druk het er dan is, in verband met enkele stekken voorvoeren .
Ik lees ook nergens in je eerdere berichten iets van dwergmeerval heb je er nooit geen last van??
BVD Lorenzo
Pascal Krebbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-03-2015 22:08

02-03-2015 22:30

Ik ga ook komend jaar met mijn gezin naar een camping die vlak bij dit meer zit (RCN La Ferme du Latois) en zoals elk jaar neem ik ook altijd mijn spulletjes mee om af en toe ff een daggie mee te pikken. Ik heb de toppics over dit meer al doorgenomen, maar hou mij natuurlijk aanbevolen voor extra tips. Is het by the way een probleem als je geen boot hebt ?

Groeten Pascal
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

02-03-2015 22:37

Ik heb op pin parasol gestaan een aantal jaar terug. Ik reed met de auto naar beneden voorbij het pad naar de stek, over de brug en dan naar links. Daar kun je de rubberboot makkelijk te water laten. Ik voerde op het midden in de geul. De volgende ochtend ging ik op de fiets naar beneden en dan links het pad in. Wel steil stukje maar met gering materiaal goed te doen. Er zat wel veel dwergmeerval, je ziet de 'wolken' met kleine poisson chat veel langs de kanten zwemmen.

Gr.
©
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

03-03-2015 19:51

Lesley Bedankt voor het antwoord dan kan ik toch al die trolley thuis laten, verder vaar ik toch alles tot de plaats waar ik wil vissen .
eerst enkele dagen te voeren.
MVG Lorenzo
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

09-04-2015 21:05

hallo,
ik heb daar 2 jaar geleden gevist. een stuk of vijf korte sessies zeg maar van 3 a 4 uur smiddags tot een uur of tien s'avonds. ik pakte elke dag 1 of 2 visjes, de meeste tussen de 10 en 20 pond maar ook een schub van 30 pond. wij zaten op de camping du lac du jaunay. ik zat iets links van de kanoverhuur en aan de overkant lag een ondiep baaitje. hier zijn alle beten vandaan gekomen. ik had vermoedelijk meer kunnen vangen als ik over een dieptemeter beschikte zodat ik de oude rivierbedding kon vinden. voor iedereen die gaat, succes!
groetjess
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

20-04-2018 23:00

Ook wij gaan in juli naar camping pin parasol. uiteraard gaan de hengels en voerboot mee, nu lees ik veelal dat een boot een must is ivm de boomstronken, kan iemand mij vertellen of dat overal zo is of dat er ook plekken zijn die vrij van stronken zijn? ik kan daar natuurlijk altijd een opblaas boot kopen maar voor de zodiac is geen ruimte, het is een gezinsvakantie, dus de auto zit met hengels , voerboot en voer al helemaal vol. is er verder recent nog iemand geweest die nog wat info wil delen.
mvg sido
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

25-06-2018 21:57

he Bert kamp , :oops: jij bent toch overal geweest, heb jij ook geen info voor mij
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-06-2018 22:42

Hi Sido,
ik ben er inderdaad wel geweest maar heb er niet gevist, het water was toen erg laag.
Bij de camping aan de overkant is een botenhelling met links daar van de nachtvis zone.
Wat ik kon zien was dat er daar niet veel stronken stonden op het droog gevallen stuk maar hoe het in het midden is weet ik niet. Wij hadden toen een tip gekregen dat de zwaarste vissen richting de dam gevangen werden en tegen de steile rotswand aan de overkant.
Het is nog wel een pokke eind rijden van pin parasol naar camping du lac.
Heb je foto's gevonden van het meer tijdens een vidange ? Ze zijn er wel, even goed zoeken.
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

08-07-2018 11:53

Hoi Sido
Ik was er in 2016 er zij wel degelijk stukken met veel minder obstakels ik heb een groot deel van het water afgevaren met de fish finder .
Enkel achter de camping ben ik niet geweest dat was te ver varen , het deel links van de brug heb je wel degelijk een boot nodig .
Rechts van de brug waar de waterfietsen liggen waren er bijna geen obstakels en als je dan doorstapt tot aan het voetgangers bruggetje waren er ook geen .
Het bruggetje lijkt wel een eind stappen maar je kan er redelijk dicht bijkomen met de wagen van de andere kant .
Ik heb niet gezocht langs waar het rijden was maar het werd mij vertelt door 2 witvissers .
Ik heb vooral links van de brug gevist maar ik deed alles ik mijn boot en vaarde over , het water vond ik vrij makkelijk zeker na een paar dagen voeren .
Hopelijk heb je er wat aan moest je nog vragen hebben ik hoor het wel .
Mvg Lorenzo
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

08-07-2018 22:44

hoi Lorenzo, wat versta jij onder makkelijk? :D , ving je veel in korte tijd of dikke vissen?
Ik zal ook proberen om een samenvatting te maken als ik terug kom ,ms handig voor als er weer eens een ander forumlid heen gaat,
als je nog meer tips hebt , ze zijn welkom.
ik heb er zin in, het lijkt mij een mooi water in een mooie omgeving, nog 2 weken te gaan
gr sido
Pascal Krebbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-03-2015 22:08

09-07-2018 16:11

Pascal Krebbers schreef:Ik ga ook komend jaar met mijn gezin naar een camping die vlak bij dit meer zit (RCN La Ferme du Latois) en zoals elk jaar neem ik ook altijd mijn spulletjes mee om af en toe ff een daggie mee te pikken. Ik heb de toppics over dit meer al doorgenomen, maar hou mij natuurlijk aanbevolen voor extra tips. Is het by the way een probleem als je geen boot hebt ?

Groeten Pascal


Vanuit deze camping aan de achterkant heb je een weg als je die naar beneden toe volgt kom je bij een restaurantje Auberge du Jaunay L' op google maps

https://www.google.nl/maps/place/Auberg ... -1.7660174

Met je rug naar het restaurant en gezicht naar het water heb je aan de rechterkant een redelijke stek. Ik heb er daar in 2015 2 gevangen rond de 20 pond spiegel en een schub, 2 avondjes gevoerd. Gevist vanaf 16.00 tot 21.00 uur. Ving ze achter elkaar tussen 19.00 en 19.30. Zaten toen wat fransen recreatievissers op die plek maar geen karpervissers. Geen boot of voerboot gewoon, voeren met katapultje lekker oldskool vissen.
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

10-07-2018 16:55

Met Gemakkelijk bedoel ik veel vissen per avond sessie 4 a 5 vissen op 3 uur tijd , moet er wel bij zeggen dat ik nogal stevig had gevoerd op voorhand .
Bakken heb er niet gezien de grootste schat ik ergens rond de 12 kg geweest zijn denk ik , ik vond het gewoon een leuk vakantiewater .
Mvg Lorenzo
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

06-08-2018 17:11

Zo we zijn weer thuis, lekker bruin geworden , de omgeving de camping pin parasol en vooral het meer waren super, er werd door veel karpervissers slecht gevangen,alhoewel het aantal karpervissers viel voor zo'n groot water wel een beetje mee, zelf heb ik een paar mooie karpers gevangen, varierend van 7 tot 17 kilo, de meeste vis heb ik gevangen ver weg van de drukte, als je vanaf de camping naar het water reed, de brug over, doorrijden tot in het hele kleine dorpje links, daar kon je een doodlopend stuk inrijden dan 400 door tot je niet meer verder kon en dan nog 400 meter lopen met spullen, ik heb een kaart van de oude rivierbedding maar de meeste vis kwam van de stekken waar maar plm een meter water stond, het water stond door de droogte erg laag en is in de twee weken dat wij er waren nog wel een halve meter gezakt, er is in de twee weken dat ik er zat nog wel een 21 kilo vis gevangen. voor mij en mijn zoon van 12 was de vroege morgen en de avond het meest productief, we hebben niet overdag gevist, veel te warm, mijn zoon heeft helemaal het virus te pakken en zei dat de avond dat we een paar dikke vissen tussen de 13 en 17 kilo vingen de mooiste dag van zijn leven was, dat doe een vader goed en daardoor wordt het ook makkelijker om er vaker op uit te trekken.
gr sido
Plaats reactie