rivier de marne

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-09-2014 08:22

Thanks Bert,rest mij nu nog de vraag,hoe beteken ik dit uit om te bepalen of het te hard stroomt ja of nee,wat is de leidraad dat je zegt,het houd op,of kan net...

Met scheepvaart iemand nog ervaringen daar ?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-09-2014 11:59

Wat ik altijd doe is kijken hoe veel afvoer er is op de momenten dat ik er zit en dat opschrijven, samen met de bevisbaarheid, dan heb je wat referentie voor toekomstige sessies.
Afvoer alleen zegt niet zo veel, hoe dat uit valt is afhankelijk van hoe breed en diep de rivier ter plaatse is.
Het is niet alleen de stroming die van belang is, maar ook hoeveel wier en zooi de stroming mee neemt. Als je ter plaatse vrienden kan worden met een local is het ideaal, dan kan hij je voor volgende sessies vertellen hoe het er bij ligt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

28-10-2014 19:53

Hoe was de Marne Rik? Wij hadden veel last van stroming, zelden de Marne zo hoog en bruin gezien.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-10-2014 21:55

Ben er niet aan begonnen, wat stroomde die hard zeg,voelde niet goed,ben toen kanaal gegaan,maar die gaf na 2 nachten ook geen vis,toen naar huis gegaan,nachtje thuis geslapen en toen nog 2 dagen visloos op het haringvliet vertoeft,viel er nog wat te vangen op de marne bij jullie ? Ik had echt het idee,dit word helemaal niks....
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

31-10-2014 14:09

Wij hebben nog wel een paar visjes weten te vangen, maar het was hard werken.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

02-07-2019 21:02

even een oud topic vanonder het stof halen : Wie heeft er nog recente ervaringen te delen over de Marne?
Deze zomer weer een 4daagse gepland en we willen eens iets anders.
Daar er zowel een kanaal als een rivier te bevissen vallen, lijkt het ons dat we er opties genoeg hebben.
Ik heb een vraag over de kommen (verbredingen of hoe je ze ook wilt noemen...)of die goed te bevissen zijn en of je er wel mag vissen?
Op de kaart zie je regelmatig mooie open stukken die uit de stroming blijken te liggen, maar het zou me niet verwonderen moesten deze vol liggen met waterplanten?
Jullie kennen het wel, de realiteit ter plaatse is vaak wel iets anders dan Google Earth :wink:
Het liefst vanal willen we op de rivier vissen, maar daar heb je wel wat factoren om mee rekening te houden. Het kanaal zullen we ook bevissen, naargelang wel of geen succes op de rivier.
Overdag wordt het meer hit 'n run meertjes aanpakken.
Alles is alvast mooi gedocumenteerd en in kaart gebracht zodat we heel snel van de ene spot naar de andere kunnen 8)
Ik hoor het graag .