Info/ervaringen over het laatste stuk van de rivier de Seine

Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-03-2014 14:21

Dat laatste stuk van de Seine blijft mijn interesse houden. Ik heb het over Rouen tot de rivier in de zee uitmondt. Hier wordt die lekker breed dacht ik eerst toen ik de rivier op google earht volgde :D Ik heb wel vaker op deze rivier gevist maar dat was meestal aan de andere kant van Parijs. Ik wil deze zomer naar dat laatste stuk van de rivier gaan om daar mijn enige visweek van het jaar te besteden. Een pionier met te weinig vistijd zeg maar. Vandaar deze oproep om misschien een klein duwtje de goede kant op te krijgen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoeveel km ik van de zee af moet blijven. Anders zit ik dalijk kabeljauw te vangen ipv karpers! :D Moet daar 1 barrage tussen zitten ?
Erg veel scheepsvaart 24/7 waarschijnlijk ? Welke vergunning? Kortom alle info is welkom.
Alvast bedankt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-03-2014 17:53

Ik kan je eventueel via pb wel aan wat info een stukje verder stroomopwaarts, dep 27 helpen. Stuk waar jij het over hebt heb ik geen ervaring.
Trouwens, stroomafwaarts van Rouen heb je iig naast gewone scheepvaart ook oceaanstomers, niet de allergrootsten, maar wel ff wat anders dan een gemiddeld binnenvaartbootje. Denk dat je daar gewoon 24/7 kans op hebt aangezien er geen stuwen of sluizen meer op dat stuk zitten.
Hoe dicht je precies richting zee kan durf ik niet te zeggen, maar karper kan wel aardig brak water hebben, dus denk dat je een heel eind komt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

10-03-2014 18:31

Hallo Dennis
Ik heb er een jaar of 10 geleden een paar keer gevist in die tijd waren het voornamelijk van die torpedo schubben van 7 a 8 kg .
Ze zwommen er wel in behoorlijke grote scholen rond 20 uur geen run dan plots een paar vissen in een korte tijd er zwommen ook wel grotere vissen rond maar boven de 15 kg ben ik nooit geraakt.
Alle vissen werden op mais gevangen niet op boilies wij zatten altijd aan de brug bij het buitenrijden van Rouen.
Er was altijd behoorlijk wat stroming wel je tent niet te dicht van het water plaatsen het water steeg en zakte plusminus 2 meter de reden daarvoor was dat er geen sluizen tussen zaten tussen Rouen en de zee als ik me dat goed herinner zodus had je eb en vloed van de zee.
MVG Lorenzo
Robert Naeff

16-05-2014 20:01

Hoi,

Heb heel lang geleden 2 x bij Les Andelys gevist. Dit ligt stroom opwaarts van Rouen.
Op dit gedeelte liggen veel grind en zandafgravingen langs de rivier, waarvan sommige in verbinding staan/stonden met de Seine. Er was daar toen ook een camping die aan de Seine lag. Erg veel karper op de rivier en op die grindputten, maar helaas veel kleine verwilderde schubs...

MVG
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-05-2014 21:18

Bedankt voor jullie reacties(ook een aantal via PB). Ik twijfel nog steeds wat te doen. Na 36 keer met google earth de Seine afgegaan te zijn en dan vervolgens het hoekje om de Marne op. De Seine is zo fantastisch mooi, maar zeer zware scheepsvaart en veel kleine schubs. De Marne heeft een mooi bestand en wordt een stuk rustiger bevaren, maar ziet er zo slootjesachtig uit. Ik kan het beste op de kruising bij die chinees in Parijs gaan zitten denk ik. Op dit moment heeft de Seine toch de voorkeur. Met een bootje naar een stek varen en dan zonder verwachtingen lekker knollen vangen. En dan ineens een verdwaalde Seinebak. Dat lijkt mij wel wat. Maar zal wel een duwbak worden waarschijnlijk. :D Wat info is nog steeds welkom uiteraard.

PS Hebben we hier te maken met DE Robert Naeff, de man uit dat grote onhandige vierkante boek?
Let op slagboom !
Robert Naeff

17-05-2014 20:57

Dennis Slagboom schreef:PS Hebben we hier te maken met DE Robert Naeff, de man uit dat grote onhandige vierkante boek?


Yep, the one and only...
Ik dacht: als zelfs Sjef (VDH) hier op het forum zit, dan moet ik ook maar eens acte de présence geven...

Nog even wat de Seine betreft: ik zou lekker op het stuk bij Montereau gaan zitten.

MVG
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-05-2014 21:46

:lol: Welkom, vissers met z'n bak ervaring zijn hier nooit genoeg op het forum.

PS Napoleon heb ik al een keer de hand geschud, en ben in het verleden daar links en rechts(Yonne) op de rivier geweest.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-06-2014 17:11

Hoi Dennis,

Een tijd terug op het stuk bij Les Andelys gevist. Voornamelijk inderdaad kleine schubd gevangen.
Wel grote vis zien en horen springen. Het is een heel mooi gebied, totdat je war beter gaat kijken.
Zelden zo'n vreselijke vieze omgeving mee gemaakt als daar.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-06-2014 23:31

Dat van die vieze omgeving herken ik niet echt eigenlijk, zeker niet erger dan ik elders in Frankrijk gezien heb. Wat vervallen industrie en er zal vast wel ergens een vuilstort ergens in de bosjes liggen, maar waar niet?

Ik heb nog wat foto's van die omgeving van een jaar of 3 geleden. Mooie visserij, maar niet als je heel unstergevoelig bent.
Bijlagen
Foto550-UAIAAAWX.jpg
(119.73 KiB) 1266 keer gedownload
Foto550-PCUFNQFL.jpg
(118.95 KiB) 1266 keer gedownload
Foto650-JU8C3XLX.jpg
(73.49 KiB) 1266 keer gedownload
Foto550-CXKFOCGS.jpg
(84.55 KiB) 1266 keer gedownload
Foto550-6Q8N7CYI.jpg
(141.76 KiB) 1266 keer gedownload
Foto550-4EW7DDMP.jpg
(121.61 KiB) 1266 keer gedownload
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-06-2023 07:12

En waar ga ik 9 jaar later weer eens naar toe. En nog steeds eigenlijk niets wijzer. Alleen gekker😄
Let op slagboom !
Plaats reactie