Openbaar water

Plaats reactie
abel berg
Berichten: 46
Lid geworden op: 22-09-2013 21:13

02-12-2013 18:10

Beste medevissers,

Ik ben van plan in het voorjaar naar frankrijk te gaan. Ik wil niet op een betaalwater gaan. Want ik hou van een avontuur. Dus weet iemand een leuk openbaar watertje voor mij in frankrijk.

MVG: abel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-12-2013 18:53

Als je toch van avontuur houdt doe je zelf toch een beetje je best? Hint: Departementjes grenzend aan de Belgische grens.

Volgend jaar komt Nachtivssen in Frankrijk ook uit online.

-Google Earth
-Boekje (Website)
-Prik wat bij elkaar in de buurt

En dan moet het goed komen.

Zelf hadden wij dit voorjaar ook meer dan 10 uur rijden en verkennen achter de rug voordat we drie dagen op een water 4u van huis hebben bevist. DAt rondrijden was vooral het verkennen van de mogelijkheden, zoeken van de nachtzones en eventueel het bekijken van de drukte aan het water.

Uiteindelijk voor het eerste water gekozen, 2 nachten geen ruk gevangen. Toch maar de derde nacht ook uitzitten om vervolgens alle hengels een keer te zien aflopen met beiden een grote vis in de handen.

Dat is toch avontuur?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-12-2013 07:51

uitdaging: zoek een zoetwaterpartij zonder karper
It's okay 2 pay
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

08-12-2013 12:34

Een graadje lastiger . Zoek een waterpartij zonder een 20 kg vis .
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-12-2013 13:51

helemaal niet lastiger, hoef ik alleen de straat maar voor over te steken.
abel berg
Berichten: 46
Lid geworden op: 22-09-2013 21:13

08-12-2013 14:49

mij gaar het er ook niet om dat ik een 20+ vis vang. Maar het gaar mij meer om de beleving om daadwerkelijk in Frankrijk te kunnen vissen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-12-2013 16:14

Abel,

Je wilt avonturen, en toch tips over wateren in Frankrijk........
Dat is toch geen avonturen.

Klaas heeft het al zo mooi omschreven. Avonturen is ook zelf uitzoeken, Google earth, grote Michelin gids (stratenboek) van Frankrijk erbij, auto, rijden, een hele week lang. En zoeken, zoeken, zoeken. Gevonden? Houd 1 of 2 of 3 reserve wateren achter de hand waar je naar toe kan gaan om wat voor reden dan ook (stekken bezet, druk, omstandigheden veranderd, etc.

Denk eraan de stekken/wateren goed vast te leggen in de tomtom. heb je niet? koop er een, een recente, geen oude in de aanbieding zijnde tomtom (of concurrent), want die kun je niet meer updaten. Wel iets duurder, maar dan heb je ook wat.

Houd bij :
* wat de kosten zijn (vergunningen) voor een jaar of een deel ervan (vakantievergunning)
* waar de winkels zijn (supermarche, lidl, aldi).
* wat de tol kost (heen en terug)
* benzine!
* of je er wel of niet mag vissen. Koop zo'n boekje nachtvissen in frankrijk 2014 (of digitaal) zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Is al behoorlijk avontuurlijk of niet, dat zelf uitzoeken?

Bedenk dus zelf ook eens wat. Leg deze tips naast die van klaas en die van al die anderen (zoekfunctie op deze website) en je komt er wel. Wij zijn ook zo begonnen.
Wij begonnen openbaar op Madine in 1987. daarvoor op BTW o.a. in west frankrijk , maar dat beviel ons niet.
Ieder zijn meug.
Ik zeg: doen!
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

09-12-2013 13:10

Hoi Abel,
Ik herken je probleem....of laten we het uitdaging noemen. Afgelopen jaar heb ik ook voor het eerst Frankrijk bezocht. Geinspireerd door de talloze fantastische verhalen en vaak nog mooiere foto's wilde ik ook perse die kant op. Ook ik heb gezocht en gezocht. Google, Karperwereld, etc. Uiteindelijk moet je gewoon gaan. Niet bang zijn om op je bek te gaan...
Wij zijn op de Lot begonnen. Behoorlijk hardcore om te beginnen kan ik je zeggen, maar we hebben wel successen behaald en vooral heeeel veel geleerd. 2 Maanden geleden zijn we weer geweest, maar zijn toen in het Noorden van Frankrijk blijven hangen. Legio water in de vorm van honderden kilometers kanalen en rivieren. En ook hier weer redelijk wat karper en PB's weten te vangen.
Ik ben nu helemaal hooked. Voor het komend jaar lekker verder pionieren en hopen op die droomstek........

Succes..
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2013 13:11

Natuurlijk heb je gelijk dat zelf uitzoeken het mooiste is wat er is Frenk, tegelijk snap ik best dat iemand zonder enige Frankrijkervaring en misschien ook wel zonder zelf goed Frans te spreken op zoek is naar een duwtje in de goede richting.
@Abel: voor stilstaande wateren kan ik je niet echt helpen, ik weet eventueel nog wel wat leuke stukken rivier en kanaal, maar geen idee of je dat zoekt. Wat hier eerder ook al gezegd is: overal zwemt karper, gewoon wat watertjes proberen en langzaam je kennis en netwerk uitbreiden, dat is een beetje de moeilijke manier die wel de meeste voldoening opleverd. Staar je niet blind op grote vissen, die komen in de loop der tijd en met meer ervaring vanzelf wel, maar in het begin zal je ook in Frankrijk niet per sé grotere vissen vangen dan in NL.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-12-2013 12:25

@Daaf: hij had het over avontuurlijk. Wat is er avontuurlijker dan om het zelf uit te zoeken, lekker een weekje rondkoekeloeren. Deed ik zelf ook destijds met mijn maat. Lekker de sfeer proeven.
Je hebt gelijk vwb een handje helpen, maar er is al zoveel te vinden op internet, hoewel dat ook weer averechts werkt (bomen, bos) :)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-12-2013 14:45

Ik denk inderdaad dat dat laatste vaak het probleem is Frenk. Probeer maar eens een keuze te maken uit al die snipper informatie van wateren die je nog nooit gezien hebt, met in veel gevallen ook nog veel te hoge verwachtingen voor die eerste trip.

Ik ben het trouwens volledig met je eens hoor, dat zelf doen het mooiste is. Mijn maat en ik doen eigenlijk niet anders, een mooi stuk kanaal/rivier uitzoeken, reglementen vantevoren even uitzoeken, in de auto springen en gaan. Ik wil helemaal niet weten wat de grootste vis is of dat Y op stek X ooit eens goed gevangen heeft om dan te proberen hetzelfde te doen. Dat deze aanpak aanzienlijk minder (grote) vis oplevert dan het volgen van de platgereden paden neem ik daar bij graag voor lief. Het gaat uiteindelijk toch om de voldoening die een vangst je geeft, die is maximaal als je alles zelf hebt gedaan en is niet in ponden of kilo's uit te drukken.

Neemt niet weg dat het zo af en toe stiekem wel een beetje kriebelt om voor de makkelijke weg te kiezen en ook eens een paar zeugen op de kant te gooien :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie