1ste keer openbaar viswater

Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

19-05-2013 02:07

Hallo medeboarders,
Ik wil na een aantal keer op een betaalwater te hebben gezeten voor het eerst op een openwater is gaan vissen.
Ik wil samen met een maatje van me gaan, het liefst niet al te ver in Frankrijk.
We zouden graag op een mooi putje of meer gaan zitten.
Heeft er iemand tips voor een water?
We hebben alleen geen boot voor op het water, wel een voerboot.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

19-05-2013 08:33

Plan eens een 'vergadering' in met je maat, dus samen wat putten zoeken op
google maps /earth en ze gewoon langs rijden, je zou kunnen overwegen om van te voren
al een dagje naar Frankrijk te rijden om wat wateren te bekijken.

Neem niet al teveel zooi mee dan kun je makkelijk verkassen.

Verder hebben wij dit jaar leuke vissen gevangen op particles, was ook op een (circuit) put in Noord-Frankrijk.

Wel zonde dat je geen boot hebt, voerbootje is op zich leuk maar je kan niet even prikken op de bodem, speelgoed
bootje is misschien wel leuk om mee te nemen als je op een niet al te woest water gaat :wink:
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

19-05-2013 15:29

Remco Kulk schreef:Plan eens een 'vergadering' in met je maat, dus samen wat putten zoeken op
google maps /earth en ze gewoon langs rijden, je zou kunnen overwegen om van te voren
al een dagje naar Frankrijk te rijden om wat wateren te bekijken.

Neem niet al teveel zooi mee dan kun je makkelijk verkassen.

Verder hebben wij dit jaar leuke vissen gevangen op particles, was ook op een (circuit) put in Noord-Frankrijk.

Wel zonde dat je geen boot hebt, voerbootje is op zich leuk maar je kan niet even prikken op de bodem, speelgoed
bootje is misschien wel leuk om mee te nemen als je op een niet al te woest water gaat :wink:



Ja ik ben indd aan het overwegend om een speelgoed bootje mee te nemen.
Ik ga aanstaande dinsdag naar die maat van me toe om is te gaan kijken voor een water.
Weet iemand wat te bekende openbare wateren een beetje zijn?
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

21-05-2013 15:59

daniel van der vorm schreef:Ja ik ben indd aan het overwegend om een speelgoed bootje mee te nemen.
Ik ga aanstaande dinsdag naar die maat van me toe om is te gaan kijken voor een water.
Weet iemand wat te bekende openbare wateren een beetje zijn?


Die bekende openbare wateren zijn overal op internet te vinden, dus zoek en zij gult vinden. Je hoeft je niet op die bekende wateren blind te staren overigens, je kan ook op zoek naar kleinere putjes die lastiger te bereiken zijn. Kan je ook mooie vissen vangen...

Koop het boekje Nachtvissen in Frankrijk, een hoop informatie over waar je wel en niet mag nachtvissen en allemaal openbare wateren. Kun je meteen op Maps kijken of er wat leuks bij elkaar in de buurt ligt...

Succes!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-05-2013 12:49

Nschtvissen in frankrijk .. google .. auto volrammen , volle tank en gaan met die banaan .
Vergunningen zijn bijna in alle bar-tabac zaken te verkrijgen , zelfs online zodat je m alleen hoeft uit te printen ( credit card vereist ).
Probeer de "bekende" waters te vermijden want daar zal het het drukst zijn .
Begin klein .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

27-05-2013 08:00

Ik ben na 3 jaar lang betaalwater bezoeken er eindelijk in geslaagd om mn maat over te halen om openbaar water te gaan bevissen in frankrijk. We zijn van plan om ons eerst eens te orienteren op Noord-Frankrijk, Dit is goed aan te rijden zodat we meerdere malen kunnen gaan, en ook korte weekendjes een optie zijn.

Nu heb ik pas geleden al het boekje 'Nachtvissen in Frankrijk' aangeschaft, en dit levert al veel informatie op. Nu staan hier natuurlijk ook niet alle wateren in, die probeer ik op google maps te bekijken. Toch heb ik hier graag nog een kaart en een boek oid van, om ook in France nog eens te kunnen zoeken in de omgeving.

Iemand nog tips voor goede kaarten en een reisgids?
Ook andere tips zijn erg welkom!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 21:37

Een anwb reisgids/boek frankrijk, en zoals je zelf al zegt google maps.
Ga op zoek naar onbekende wateren, omcirkel de wateren die je interessant lijken, kijk of je iets kunt vinden over karpervissen op hetdesbetreffende water, vind je niks? pluspunt 1!

Probeer vooral op zoek te gaan naar niet al te groot water(dit is meestal toch al bekender)
Wateren die moeilijk te bereiken zijn is nog een pluspunt!

Plan een dag in om er eens naar toe te rijden met boot, dieptemeter, kijkemmer, peilhengel, prikstok.
En vooral observeren!

Tis zonde als je er na een week vissen achter komt dat er geen karper zwemt natuurlijk.
Wannie Wedduh?!
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

27-05-2013 21:51

Ja, dat dagje de omgeving rondspeuren was ik wel van plan, ik wil absoluut niet voor niks gaan, en gewoon een degelijke voorbereiding maken.
Ik zoek ook absoluut niet naar de bekende wateren, hoef wat dat betreft ook geen tips ed. Het is leerzamer om dat zelf uit te zoeken!

Nu heb ik al wel wat rond zitten kijken naar reisgidsen, en kom er erg veel tegen van ANWB en Michelin. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Die boeken kosten toch al snel 30 euro dus wil geen miskoop doen. Ook zoek ik toch wel een goede kaart van France
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 21:59

Die van michelin is ook goed, heb ik ook nog ergens liggen van 2008 geloof ik, kostte idd iets van 30 euro.
Maar je kunt ze natuurlijk gewoon een aantal jaar blijven gebruiken.
Ga eens naar de anwb winkel, daar kun je ze doorbladeren en bekijken welke jouw het fijnste lijkt.
Wannie Wedduh?!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-05-2013 06:23

Nog beter is een laptop of Ipad mee, even neerstrijken bij de Mac Donalds en je hebt gratis wifi of je moet een 3G tsjippie hebben :wink: Het siert jullie in elk geval wel dat jullie deze stap nemen, goed werk mannen!
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

28-05-2013 07:40

Haha, dankje Bjorn!

Het heeft eventjes geduurd, maar wat ben ik jaloers op die 'spannende' verhalen die ik hier lees over frankrijktrips.In die 3 jaar betaalwaters bevissen heb ik behoorlijk wat mooie vissen mogen vangen, alleen het 'gevoel' en de spanning van het zelf uitzoeken ontbreekt gewoon, vandaar deze stap. Ook hoop ik zo wat meer vrijheid te vinden ipv aanschuiven bij de grote meute. Welk soort wateren kan je wat dat betreft het beste vermijden?
Ik ben al druk zoekende inmiddels, aangezien ik deze zomer een dagje wil afreizen om eens rond te kijken. Volgend voorjaar willen we dan 2 weken neerstrijken op een camping waar zich een aantal wate
ren in de buurt bevinden.
Dan hebben we wat tijd om her en der wat sessies te vissen, en vanuit daar verder te gaan.

Bedankt voor de tip trouwens, laptop gaat zeker mee!
Alleen is dat macvoer niet te vreten, hahah
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-05-2013 08:12

tis zo makkelijk dat 70% op 30% van de wateren vist.
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-05-2013 11:26

eens kijken Klaas, uhm 70% van 30% is 21% , dat is de BTW, het antwoord is betaalwater :D
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-05-2013 13:05

30% vist op 70%
It's okay 2 pay
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-05-2013 10:21

90% vist op 10% lijkt mij dichter bij de werkelijkheid te liggen...
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

31-05-2013 01:53

Als ik rondkijk her en der zelfs 90% op btw :-?

Enne die dikke 40-ers van openbaar kunnen nog wel even duren markjan , je leest alleen het succes.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

31-05-2013 07:35

Ha Jeffrey,

Ik heb het helemaal niet gehad over dikke 40ers. Daarbij heb ik gelukkig veel geduld hoor.
Gewichten zeggen me niet zoveel, ik ben juist op zoek naar meer vrijheid en de 'spanning' van het onbekende en je eigen ding kunnen doen. Als dat lukt, dan is een schitterend knolletje van 3 kilo al 'succes' genoeg. Mogen er bakken voorbij komen is dat natuurlijk heel erg mooi.
Ik ben allang blij dat mn maat nu ook zo denkt, aagezien ik niet alleen naar France wil.

De spanning, het onbekende, de rust en de vrijheid is het 'succes' wat ik in die verhalen lees, niet zoals jij stelt de dikke 40ers
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

31-05-2013 11:04

Markjan ,

Ik bedoelde inderdaad dat je je niet moet blind staren op de succes verhalen in de bladen die gevuld staan met dikke 40-ers .
Niet zozeer dat jij ze verwacht maar gewoon int algemeen .
Een week blanken is reëel.

Een goede rubberboot is ook wel handig trouwens .
Succes ermee en vang een bak !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

31-05-2013 12:09

Hallo medeboarders,

Ik wilde toch nog even reageren op alle reacties die nog zijn binnengekomen.
Maar we zijn eruit waar we naar toe gaan, we hebben 2 wateren op het oog 50 km uit elkaar en nog veel putjes in de omgeving die de moeite zijn om is te bekijken.
Ik ben zeer benieuwd!
Zit zelf op het moment op een betaalwater te vissen in Frankrijk maar moet zeggen dat ik me echt al heel de week verheug op deze vistrip.
Al mogen de resultaten er zijn met een nieuw pr van 40 pond moet ik zeggen dat ik de spanning mis van het onbekende.
Maar goed het vrouwtje moet ook te tevreden gehouden worden(zitten in een gite aan het water)
Ben er wel achtergekomen dat dit wxs mijn laatste trip naar een betaalwater zal zijn.
Tijd voor een nieuwe naar mijn mening veel grotere uitdaging!

Groetjes daniel
Plaats reactie