Vraag over overnachten op stek met beperkte nachtvisnachten.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-05-2013 22:24

Begrijpen jullie hem nog?

Ik wil gaan vissen in Frankrijk de komende week, maar één ding wordt me niet echt duidelijk... Heb geprobeerd te zoeken op het forum en verder op internet, maar ik word niks wijzer... Dus daarom de volgende vraag:

Is het toegestaan om te overnachten op een nachtviszone waar je maar een beperkt aantal nachten per week mag nachtvissen?

Ik wil woensdag naar Frankrijk toe en zondag weer terug. Nu mag je daar waar ik wil vissen alleen op vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht nachtvissen... Ik wil daar echter op woensdag al neerploffen met mijn visgerei en dan de eerste twee nachten niet vissen, maar wel overnachten als dat kan.

De vraag is dus of dit mag of niet. Iemand die dit weet of hier ervaring mee heeft (in dat geval weet deze het natuurlijk ook, snap ik)...

Ik hoor het graag.
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 22:37

Dit moet lukken. Als jij kunt aantonen dat je je hengels ingepakt in de foudraal hebt en dat je er pas gaat vissen, moet dat kunnen. Ik heb in het verleden hetzelfde meegemaakt in Frankrijk, geen problemen gehad. Mijn Frans is wel redelijk en kan het ook uitleggen, soms met handen en voeten erbij, maar het werd begrepen. En nog belangrijker: goed bevonden. Ik weet echter niet wat de wetgeving daarover zegt. Als dat de willekeur en de zin van de controleur is, ben je aan hem overgeleverd wat hij toestaat of niet toestaat.

Tip 1: Zodra je de vergunning gaat halen, kun je dat toch ook vragen bij die verkoper?
Tip 2: Je kunt die vraag ook stellen aan de AAPPMA (of zoiets) ter plekke. Ik heb hier ergens een link gezien, maar niet onthouden/opgeslagen,
waar je de vergunning via internet al kunt bestellen. Vraag kun je in het engels stellen. Misschien opstellen in nederlands en via Google
vertalen?

Succes. Als ik de link kan vinden (of anderen weten het) zet ik het wel hier neer.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-05-2013 22:46

Daar is geen zinnig woord over te zeggen, 'officieel' mag het niet, maar vaak doen ze er niet moeilijk over.
Het hangt vaak af van hun eerdere ervaringen ermee. Ik zou het ter plekke vragen, of gewoon doen en zien wat er gebeurt.
Wel de hengels en rodpod 's avonds opruimen en in de tent of auto leggen.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-05-2013 22:50

OK, dank voor de reacties alvast. Heb het advies van Frenk opgevolgd en in ieder geval een mailtje gestuurd naar de Federation Nationale pour la Peche en kijk wel even wat er van komt.

Hengels en rodpod opbergen was dan sowieso het plan ja...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-05-2013 07:10

Niks geleerds aan.... Lokalen geen probleem etrangers blijven weg.

en wildkamperen is en blijft al gauw verboden. Alle smoezen kennen ze inmiddels. Reken op willekeur.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Mark kilsdonk
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Zwolle

02-05-2013 17:14

Marco!

Ik ga volgende week zondag met dezelfde gedachten naar Frankrijk! Ben erg benieuwd of je een reactie krijgt op de vraag die je hebt gesteld! Stuur me anders even een PB!

Groeten,
Mark
Plaats reactie