Pont a Mousson niet kosjer!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

04-06-2003 22:32

John,

Hebben jullie toevallig een wit busje!!

Ik was er ook die paar dagen, en die gasten met die rode peugeot komen niet uit dord volgens mij. (hebben wel eens in de Karperwereld geschreven over Nieuwkoop ed.)

Bertil,

Ze hebben nu een dijkje opgeworpen op het weggetje naar het water (waarschijnlijk voor de kampers)

Mvg Stefan,
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-06-2003 22:41

Yep Stefan,

Dat waren wij, waar zat jij dan???
Een van die jongens kwam zeker uit Dordrecht. Althans, dat vertelde hij!
Groet,

John
Niels Rijerse
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Breda

14-07-2003 17:18

op het stuk la maxe rivieropwaarts heb je een groot aantal nachtvis stekken. Je kan er het best je auto aan de overkant zetten, de rivier overvaren en geen hond die je daar ziet vissen. (is legaal trouwens). Erg leuk stuk en zit natuurlijk grote vis.
Niels Rijerse
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Breda

14-07-2003 17:24

aanvulling: vanaf nancy richting metz kan je bijna het hele stuk langs de rivier rijden. Daar ook schitterende stekken waarvan je nagenoeg zeker bent dat er nooit iemand komt. En van dat overvallen etc.... je moet er gewoon voor zorgen dat je een beetje uitkijkt wat voor buurt je gaat zitten. Je gaat toch ook niet aan de gracht in hartje a'dam zitten???
niels nijssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-08-2003 02:00
Locatie: venlo

10-08-2003 23:38

waar ligt pont a mousson toch niet in de buurt van sens? ik neem mijn herder mee helpt tot nu toe goed
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-08-2003 09:43

Beste Niels,

Tussen Mets en Nancy.

vr gr Vincent
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-08-2003 09:59

Vincent,

Denk dat de meesten er vanuit gingen dat Niels niets aan z'n ogen mankeert en zodoende in staat moet worden geacht Pont a Mousson op de kaart van Frankrijk te kunnen vinden.
Of heb je je herder ERG goed afgericht Niels?
Overigens is het nachtvissen op het stuk tussen Nancy en Metz waar jij over spreekt volgens mij overal zwaar verboden.

En je auto laten staan om vervolgens naar de overkant te varen lijkt me ook niet ideaal.
Al is het beduidend pijnlijker je Lexus (om maar een merk te noemen) vanaf een paar honderd meter gestript te zien worden dan je 405ie.
Duurt ook wat langer!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-08-2003 11:18

Beste John,

Zit wat in ja.....

Dat verhaal van auto laten staan e.d. werd overigens door niels gescheven, daar ga ik zeker niemand toe stimuleren, anders kunnen we het daar over een paar jaar ook wel vergeten.
overigens vorige week nog bij Deuiolard gezeten, controle was scherp, die mafkees haalde me zelfs uit de rivier. Verd... 38graden en ik mag niet zwemmen!!!! lolbroek die idiot du village!!

Vangsten overigens very poor!!


Gr Vincent
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-08-2003 11:22

Niels,
je moet nog veel leren,
vanaf Nancy richting Metz kan je bijna het hele stuk langs de rivier rijden...
wat is er nog mooier voor de kwaadwillenden dan een weg (lees ontsnappingsroute) parralel aan het water.

Bijn ideaal voor een stroper, wat de buit dan ook mag zijn, eenmaal op de weg schiften ze het bruikbare van het onbruikbare.
Lekker makkelijk voor de boefjes..


Sportieve groeten Henk
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

12-08-2003 20:57

bertil ,
ik moet zeggen na het verhaal gelezen te hebben in de karperwereld nr 16 was ik toch wel wat geschrokken hoor .

maar m'n vismaat nog erger want volgend jaar gaan we tesamen voor het eerst naar la france maar hij is door dit artikel echt niet zo voor openbaar water :sad: , hij wilt echt veilig zitten ergens dus wilt hij naar betaalwater gaan :sad: , ikzelf zou liever naar Lac de Monampteuil of Lac des Vieilles Forges gaan .

P.S*wat we ons ook iedere keer afvraagden was dat wanneer er ingebroken was in je auto gewoon niet direct alles had ingepakt en direct weggereden dan had je wel je hengels nog hé :smile:

P.S ** het was wel een mooi stukje om te lezen en hoe jullie de situatie beschreven in het verhaal was zeer goed .

MVG miguel
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-08-2003 21:02

miguel

tuurlijk schrikt zo'n artikel af maar dit soort dingen gebeuren ook in nederland bijv aan het twenta kanaal od sloterplas en hier ga je ook gewoon vissen dus waarom nu in frankrijk kiezen voor een betaal water?? ook in frankrijk kan je op veel plekken veilig vissen net als in nederland, maar ja de drukst beviste wateren, hebben nu eenmaal ook het grootste risico net als in nederland
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

12-08-2003 21:18

martijn ,
vind ik ook ,
ikzelf zou graag gaan pionieren en een minder bekend meertje gaan zoeken maar dit zal voor later zijn want ik beschik nog niet over een auto .

wat ik wel enkele jaren zal vermijden zijn de rivieren .
of moest het zijn dat je meet een man of 4 kan vissen en dat je weet dat je veilig zit dan wel , maar toch , het gedacht alleen maar dat je 's nachts wakker wordt van mensen die je zitten te bestelen is toch wel niet echt fijn hé . en ik vraag me dan ook af of ik dan de moet zou hebben om toch maar die knuppel onder m'n bedchair te nemen en uit m'n tent lopen en gewoon op alles begin te meppen wat beweegd ???

MVG miguel
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-08-2003 21:39

Hoi Henk,

Ik ken jongens die achter Mets op een camping staan, gebruik maken van de aanwezige boothelling en van daaruit vissen.
Met veel succes, geen problemen hebben met uitschot van onze maatschappij.
Ben wel bang dat we in ons kikkerlandje ook die weg op moeten.
In de Karperwereld heeft er ook een artikel over gestaan, het nummer is me helaas ontschoten. Ik praat wel over een paar jaar terug, de situatie zal er ongetwijfeld niet op voor uitgegaan zijn.


Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-08-2003 21:45

Ja Peter,
waar moet het heen?
Ikzelf praat wel makkelijk, ik vis ook vanuit een bootje of leg het ding neer waar niemand komt.

Vissen aan een rivier met een weg paralel erlangs zal ik nooit doen.

Sportieve groeten Henk
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

12-08-2003 21:54

Cor ,
neen ,
ik geloof niet in hans en ...

maar toch , beter wat voorbereid zijn op het ergste hé

in mijn regio hebben we geen last van zo'n dingen dus ik weet niet hoe dat zit in nederland , jullie vinden dit mess. al wat normaal , en daarom minder erg ???

MVG miguel
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-08-2003 22:35

Op 2003-08-12 21:37, schreef Cor Monster:
Onzin Miguel als je zo bang bent dan geloof je vast ook nog in sprookjes als Hans en Grietje. De kans dat ze je huis leeg roven is meer voor de handliggend dan dat ze een hengeltje van je steunen afhalen. Dit soort gevallen zijn namelijk grote uitzonderingen.

Cor,

Ik ga er vanuit dat je uit ervaring spreekt.
Ik denk dat het percentage (onverschillige) buitenlandse vissers die er beroofd zijn op de manier zoals mij overkomen is angstig hoger ligt dan je denkt.
Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het hier in Nederland niet gebeurd.

Ik heb echter genoeg mensen (locals) aldaar gesproken die weten dat het een broodwinning van de plaatselijke zigeuners en/of minder bedeelden is, wat je van de situatie hier in Nederland dus niet kan zeggen aangezien de sociale voorzieningen daar wat ongunstiger zijn dan hier, en zelfs namen noemen van eventuele daders.
Dat je hier als (Nederlands) slachtoffer verder niet veel mee kan in die paar dagen dat je daar vertoefd lijkt me duidelijk
Met deze info wil ik alleen maar aangeven dat jouw vergelijking in bovenstaande posting helaas enigzins mank gaat.
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-08-2003 23:56

Cor,

Erg kortzichtige en van weinig respect tonende reply.
Maar misschien heb je wel gelijk en ben ik inmiddels wel een seniele oude man wiens zgn vermiste hengel gewoon onaangeroerd in de kelder staat.
Jammer!
De groeten,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-08-2003 10:05

Cor en anderen,

Je had gelijk, ik ben helegaar niet beroofd!!
Ga ik vanmorgen in m'n kelder kijken staat er niet EEN (geroofde?) hengel, maar twee.
Dus als ik toendertijd had gewild had ik met vier hengels kunnen gaan vissen op 'Pont'.
Maar ja...........als ik dat gedaan had hadden die onverlaten daar wel meer hengels kunn............................volgens mij ga ik nu een beetje te hard.
Ik heb overigens veel meer spullen in de kelder gevonden waarvan ik dacht dat ze gepikt waren.

Bedankt voor de ongewilde hint Cor.

Beheerders, topic kan gesloten worden. Ik ben helemaal niet beroofd!!!!!
Sorry voor het ongemak.
Groet,

John
Wacht eens even...........deze huizen hadden toch helemaal geen kelder................?????????? :???: :???: :???:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-08-2003 10:35

John,

Was het toevallig een WIJNkelder?

Groeten,

Mark
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-08-2003 10:48

Welke kelder Mark..........?
Groet,

Ehhhhhhhhhhh..........?????????
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-08-2003 11:00

Het komt er in principe op neer dat het net zo is in frankrijk, als in nederland.

Als je hier bijv. 500 meter moet lopen met de spullen om op een stek te komen, dan zal je al bijna geen mens meer zien. Moeten ze dan ook nog door het hoge gras, dan zie je ze helemaal niet meer. Wateren wat langs een weg liggen zijn natuurlijk aantrekkelijker voor kwaadwillenden, dan dat ze een heel stuk door bos moeten gaan rennen.

Dus : mijden van die wateren.
Niemand maakt mij wijs dat er alleen maar wateren zijn waar een weg langs loopt.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-08-2003 12:15

Ik twijfel nog steeds of ik dit verhaal bij de blundertopic moet plaatsen of hier.....

Vorig jaar een weekje gezeten aan de Moezel iets voorbij Pont.
Door de wilde verhalen waren we toch enigsinds bewapend vertrokken.

Bij aankomst zagen we al de nodige KOGELGATEN in de ballen welk aan de telefoonleiding/electro leidingen hangen. Dit wekte ook niet veel vertrouwen.
Alles relativerend toch maar gewoon gaan vissen.

Op de 4e nacht werden we gewekt door het geluid van een diesel, naast mijn auto die 50 meter achter ons in de bosjes stond geparkeerd. op dit moment zaten we twee man sterk met nog 3 man een paar honderd meter verderop, afgesproken was bij enige foute actie een misthoorn te gebruiken.
Zoals afgesproken eerst de misthoorn geluidt. De laatste twijfel werd weggenomen toen er met zaklantaarns in mijn auto werd geschenen, zelfs na het getoeter!! dus maar richting auto gelopen, hakbijl en kapmes bij de hand (geloof me , ik ben niet zo bang uitgevallen, maar ik scheet 7 kleuren boilies!! vooral met alle kogelgaten die we gezien hadden in m'n gedachte!)

Net 10 meter voor de confrontatie veranderde het hele verhaal, die gasten gooide ineens hun blauwe zwaailichten aan!!.... De hakbijl en het kapmes kregen uiteraard vliegles de bosjes in, de toegevlucht vismaten van het andere kamp moesten we dit ook scheeuwend adviseren........

Uiteindelijk alles ok, het was de gendarmerie die zich afvroeg wat m'n auto in de bosjes stond!!!!!! Gelukkig lul ik een petit peu Frans..

Kun je je voorstellen hoe ze zouden hebben gereageerd als er midden in de nacht vanuit de bosjes 2 mafkezen in groene kledij met een hakbijl en een kapmes in de hand van de ene kant op ze af kwamen en nog drie van de andere kant!!!!!! dat wil ik niet meemaken, pief paf poef zeg maar.....

Al met al een zenuwslopende ervaring, het is overigens echt geen sterk verhaal, ik twijfelde eigenlijk om 't te plaatsen.
Ik vis er overigens wel vaker en dit is (naast de lokale debielen die er de hele dag rondlopen) m'n enige slechte ervaring aldaar...

Gr Vincent