resevoir du crescent

Plaats reactie
justin karreman
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-02-2012 13:05

11-04-2012 03:37

Goeiendag mensen,

Na lang zoeken en genoeg meren te hebben gezien op google earth. Zijn we eindelijk tot een besluit gekomen, een flinke gok zeg ik zelf na het lezen van andere berichten. Het wordt de eerste keer frankerijk en het blijkt een redelijk moeilijk water te zijn. Op goed geluk zeg ik dan maar :p. Ik zal mijn ervaringen van dit meer samen met jullie delen. Nodige info blijft altijd welkom.

Tot over 3 weken en dan horen jullie meer van me !

Ps.. bedankt voor de info van jullie
Motto: ER MOET GEVIST WORDEN !
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

11-04-2012 14:57

Goedemiddag Justin,

Wanneer ga je?

groeten Paul,
vis zwemt
justin karreman
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-02-2012 13:05

12-04-2012 01:23

Volgende week, van 20apr tot 29 apr
Motto: ER MOET GEVIST WORDEN !
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

12-04-2012 12:48

Oké,

Ik laat wel weten hoe het was, ik ga straks.
Succes in ieder geval!

Groeten Paul,
vis zwemt
justin karreman
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-02-2012 13:05

13-04-2012 00:55

Ok nou heel veel plezier en succes. Ik hoor graag over de dingen die je hebt mee gemaakt en hoop dat je misschien nog nuttige info hebt. Ik wacht het af, weet niet welke zone je neemt ?
Motto: ER MOET GEVIST WORDEN !
justin karreman
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-02-2012 13:05

02-05-2012 08:01

Nou goedendag allemaal,

Ik ben nu 4 dagen terug en het was een zeer nieuwe en leuke ervaring. Zoals we al wisten stond du crescent heel laag en vonden het niet de moeite waard om er te gaan vissen. We zijn in gestapt en hebben 80km extra gereden om te gaan vissen op lac du bourdon. Die was een goede keus bleek na een paar uur. We hadden er op de 1e dag al 3 te pakken. Het nadeel was dat ze niet groter waren dan 16 pond. Na 3 dagen op du bourdon te hebben gevist hadden we er 12 gevangen. Met 1 uitschieter van 23 pond. De rest kwam niet hoger dan de 17 pond. We hebben na 3 dagen de auto weer gepakt en zijn weer gaan rijden toen we een mooie stek vonden op de yonne. Iets heel nieuws voor ons op een rivier. Dit bleek ook een slechte ervaring, rivieren zijn niet veel voor ons. Dus hebben na 2 dagen weer de auto gepakt. We zijn toen naar lac du gran mer gereden ( is in verhouding met zn naam niet gran mer :p ) maar zeker de moeite waard. Na een halve dag te hebben zitten wachten. Ging er 1 hengel ervandoor. In vergelijking met de bourdon waren hier de grotere jongens te vinden. De eerste was 26 pond. Na weer een paar uur was de 2e run een feit. BAM een 31 pond aan de haak. Uiteindelijk hebben we er 5 gevangen op du gran mer. Waaronder 1 meervalletje, zeker een meer om volgend jaar naar terug te gaan. En van daar uit weer verder te zoeken.

Volgend jaar wordt het zeker weer een trip naar frankenrijk. Alles is goed verlopen, alleen het weer speelde parten. Maar zeg maar zo ER MOET GEVIST WORDEN :p !

Mvg Justin Karreman
Motto: ER MOET GEVIST WORDEN !
bas hietbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-03-2008 20:52
Locatie: deventer

02-05-2012 19:53

Hoi Justin,
Wij hadden ook in de planning om het een keer op lac de crescent te proberen. Ik baalde dus al een beetje dat ik zag dat jij er ook heen ging ivm de kleine nachtvis sectoren. Toen wij aankwamen was de onderste sector idd leeg en zag er wat mij betreft redelijk uit maar leek ons een aardige tocht door het modderige zand ivm de regen die er idd met emmers tegelijk naar beneden kwam. We zijn ook bij de andere sector wezen kijken waar ik eigenlijk verwachte jou te ontmoeten maar de sector zou volgens google earth ongeveer 200meter breed moeten zijn maar jij hebt vast ook gezien dat er van het mooie meer alleen een riviertje van max 5 meter breed over was gebleven. Idd door gereden naar een ander water en daar was het ook al binnen 3 uur raak met gelijk een spiegel van 39.2 pond voor mijn maat. De nacht die volgde bracht ons 9 vissen en met 's ochtends een trage aanbeet op mijn hengel voelde ik ook dat er weer een betere vis aan zat. De digitale weegschaal gaf 21.3 kilo aan maar na nogmaals secuur wegen door eerst de zak te wegen en toen de teller op 0 te zetten bleek de vis 19.9 kilo te wegen. Weer een dikke 39+ vis. In totaal wisten we in 4 nachten 16 vissen te vangen 2x 39+ 37 33 3x29 een aantal lagere 20ers en 2 vissen onder de 20pond. Weer een geslaagde trip dacht ik zo. Kan niet wachten tot volgend voorjaar. Groet Bas.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

03-05-2012 09:24

Leuk dat je eerste Frankrijk trip goed bevallen is Justin!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

03-05-2012 12:42

Leuk gevangen mannen. Zijn er genoeg die met veel minder naar huis gaan. Vooral met dat blubberweer van afgelopen week daar in de regio. Laatste dagen steeg het water gigantisch op de Lacs en etangs daar. Maten van mij zaten op een schiereilandje en aan het einde was het nog net een eilandje. Zijn een dag eerder gegaan want de vangst was binnen en de beet ging er gruwelijk af met dat bruine steigende water wat uit de heuvels kwam. Alles gehad van een zonnetje in het begin tot windvlagen met hagel en onweer. Maar toch hoofdzakelijk regen, regen en regen. In 9 jaar Frankrijk nog nooit zoveel regen gehad.
justin karreman
Berichten: 13
Lid geworden op: 22-02-2012 13:05

05-05-2012 03:09

Ja we zeiden al tegen elkaar met 2 a 3 vissen voor de eerste keer zou leuk zijn, volgend jaar wordt zeker weer een trip gemaakt. Op naar de nog grotere jongens. Maar ook in nl gaan we dit jaar mooie tripjes maken. Meerdere dagen is toch zeer goed bevallen. Dus mensen met goeie suggesties ? :p
Motto: ER MOET GEVIST WORDEN !
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-05-2012 09:45

Lekker bezig geweest Justin!

Net zo lang zoeken tot je gevonden hebt wat je zoekt.
Helaas zie je dat tegenwoordig steeds minder.......
Gebruikersavatar
leon adema
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-06-2013 12:28
Locatie: sneek

28-06-2013 14:48

Hallo allemaal

Heeft iemand nog recente informatie over crescent of/en omliggende wateren?
Ik ben van plan om er eind augustus heen te gaan.
Is het water inmiddels weer op peil?

Mvg leon
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

30-06-2013 16:14

Inmiddels? Zie datum laatste post :wink: !
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Leon Zuidgeest
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-11-2005 11:29
Locatie: Schiedam zh

06-07-2013 22:37

Heren,

Ben zelf 5 wekengeleden weer in het beloofde land geweest.
Nadat het in de alpen niet mee zat dachten wij af te zakken dichter richting huis.
Omdat wij op Crescent in het verleden ook leuke sessie hebben beleeft besloten wij die kant op te gaan.
Hier aangekomen bleek de waterstand een meter of 15 hoger te staan!!!! tot zn halve meter tot onder de brug!!!!
Hierdoor was het vrijwel onmogelijk om op de nachtzones plaats te nemen.
Wij zijn daarom ook opzoek gegaan naar een betere optie.
Kan dus niks over vangsten zeggen maar wel dat t water extreem hoog stond met vergelijking van sessies tot 2 jaar terug.

gr Leon
Gebruikersavatar
leon adema
Berichten: 5
Lid geworden op: 28-06-2013 12:28
Locatie: sneek

26-07-2013 19:41

Hallo leon.

Jammer dat het water te hoog stond om fatsoenlijk te kunnen vissen.
Ik vermoed dat de waterstand eind augustus dan al weer een aardig stuk gezakt is,denk je niet?
Ben je toevallig ook bekend met evt mooie uitwijk mogelijkheden daar in de buurt?
Ik ben er nog niet uit waar ik heen ga....al heel wat uren op googel earth/maps doorgebracht en diverse forums
En websites bezocht maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.
Mag ook via pb.

Gr leon
ingo keulen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-05-2010 16:47
Locatie: Amstenrade

29-07-2013 23:04

Mensen die naar Crescent willen in de zomer van 2013 zou ik afraden om te gaan! Zoek een alternatief in de buurt...

Ik ben hier de 2e week van juli geweest en ongeveer 6 weken daarvoor is een vidange geweest heb ik van locals begrepen. Het waterpeil stond toen nog 1,5 meter lager dan normaal, was op rap tempo weer vol laten lopen. Karper was van slag volgens locals, vangsten zeer slecht.

Meer is ook moeilijk toegankelijk en zonder boot vrij kansloos. Weinig stekken en beperkte nachtviszones. Verder veel wier op de stek waar wij zaten.

Politiecontrole gehad per boot, let op. Verder veel snoekvissers

Succes voor iedereen die naar Crescent gaat!
Plaats reactie