vissen rondom Metz

Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

13-02-2012 16:06

@ R.
Leuk filmpje, paar mooie vissen! Je hebt het hier over put nummers. Waar komen die nummers vandaan? Is er een duidelijke lijst met die nummers, of is dat iets onder visseres? Aangezien er nogal wat putjes zijn, ik denk wel richting de 70 zo niet meer, vraag ik mij af over welke putten er gesproken word.

@ Arjan
4x4 hebben we waarschijnlijk niet tot onze beschikking. Ik las al iets over sneeuwkettingen en zat zelf te denken om een paar platen mee te nemen om evt onder de wielen te rijden. En uiteraard gewoon goed kijken. En we gaan inderdaad eerst even uitzoeken hoe druk het is. Is het erg druk dan rijden we gelijk door, want daar zitten we niet op te wachten. Zo niet kunnen we daar een paar daagjes vissen. We hebben een voerboot, daar kom je ook een aardig eind mee neem ik aan op die putjes.. Werkt hier ook wel aardig. En over de criminaliteit... Ik baal er wel van dat het zo gaat, maar ben van mening dat je het gewoon niet moet opzoeken, dus niet op een drukke route gaan vissen. Liefst gewoon helemaal niet op een route gaan zitten. Een maat van mij is vorig jaar beroofd, ook met een pistool op hem gericht (de vraag is natuurlijk maar of die echt is, maar zou het risico niet lopen). ''Gelukkig'' hebben ze alleen hun geld meegenomen. Was wel gelijk einde vakantie..

- Dan nog even de vraag over papieren. Je koopt geloof ik een document voor de regio (noord). Daarna moet je nog voor het departement kopen? Of echt specifiek voor bepaalde locaties? Want als wij niet terecht kunnen bij metz willen we misschien door rijden naar Meurthe et Moselle, daar liggen ook een aantal putjes, maar dan een stuk minder bevolkt. Daar hebben we zeker andere papieren voor nodig?
R van de laarschot
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2008 01:20
Locatie: Gulpen
Contacteer:

13-02-2012 16:41

Voor de waters van holcim heb je een speciale vergunning nodig.
Je hebt niet de vergunning van de federatie moselle nodig, maar dat wil wel zeggen dat je ook alleen maar op de putten van holcim kan vissen, met deze vergunning.
Een lijst met de waters en de nummers moet je vragen als je die vergunning koopt.

Wil je de ook nog een paar dagen op de moselle vissen, zul je ook nog de federatie vergunning van de moselle moeten aanschaffen.
Met deze vergunning kun je in veel departementen vissen, maar dat staat in het boekje van josse.

Als je op putten wil vissen is er erg weinig keuze, alle waters zijn prive bezit.
Ik weet er liggen heel veel putten, maar deze vallen allemaal niet onder de federatie vergunning.
Dus dat zou ik maar al uit je hoofd zetten.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

13-02-2012 17:44

@ R; leuk om wat bekende vissen te zien :wink:

@ martin, die putten van holcim zijn genummerd, ik meen nr t/m 24. Als je een rondje rijd zie je vanzelf wel waar 'men' t meest vist. Niet dat je op andere putten geen visje kan vangen maar door het gesleep zijn er wel een hoop geconcentreerd op bep. van deze putten. Verwacht zeker geen drukke week mbt tot runs of je moet per ongeluk precies alles goed doen..
De vissers die er wel resultaten boeken zijn mensen die er vaker komen en er een hoop voor over hebben.. (Maat van me reed er ooit is naar toe enkel en alleen om te voeren = 900 km heen en terug :o )
Iig veel succes daar,
groet
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-02-2012 19:16

Mooie serie hoor!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-02-2012 22:40

http://www.youtube.com/watch?v=AqxjrZXK ... PFlNNf9mtn

Vanaf 4:28 tot 5:45 in bovenstaande slideshow zijn ook vissen van daar.
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

15-02-2012 14:12

Arjan, een paar mooie vissen heb je daarvandaan getrokken!

Mark, we gaan in het weekend die kant op dus kunnen goed zien waar er veel gevist word. En als alle weekend vissers dan weg zijn kunnen we daar ons voordeel aan doen. Door de drukte / dressuur verwacht ik inderdaad geen knallende sessie daar, maar ik wil wel even kijken hoe het loopt. Ik ga even uitzoeken wat de vergunning kost voor de putten en die voor het departement (misschien kan iemand hier mij dat vertellen :) ?). Mocht het nodig zijn kunnen we halverwege de week besluiten om als nog de papieren van het departement te halen om op de rivier te vissen. We kunnen zolang blijven als we willen (tot het voer op is) dus we hebben genoeg tijd. Hoop alleen dat mn maat er zo ook overdenkt. En uiteraard is het zo dat als we ook de rivier op willen, we daar onze uitrusting aan moeten aanpassen, wat weer extra ruimte in beslag neemt.

Ben je trouwens zelf op die putten weze vissen of vertel je dit uit andermans ervaring? En zo ja, heb jij daar een beetje succes geboekt?
Even gaan voeren zit er niet in :wink: Ik vind het daar net iets te ver voor!
R van de laarschot
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-07-2008 01:20
Locatie: Gulpen
Contacteer:

15-02-2012 16:40

Als je dit weekend gaat, zou ik maar schaatsen meenemen en de hengels thuis laten.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

15-02-2012 17:04

Ben zelf in Augustus 2008 daar een aantal dagen geweest.

Koste toen 10 euro per dag en 67 euro per jaar.
Helaas niks kunnen vangen ondanks het buiten het weekend om erg rustig was op bijna alle putjes. Zelfs in het weekend was het niet eens druk, maar werden we wel door een aantal nederlanders ''afgesneden''. Lekker rustig lijnen over onze lijnen heen varen en al die fratsen.
Van je landgenoten moet je het hebben! Dan net doen alsof ze van niks weten toen we een praatje maakten.

Zaten in het weekend een aantal fransen op een stek zo'n 300 meter van ons vandaan, deze waren juist erg collegiaal. Boden ons zelfs aan om gezellig mee te bbq-etc. Hadden ook heel hun inboedel mee inclusief een jaarvoorraad aan drank.

Inderdaad erg jammer van de rotzooi en kapotgereden paden, maar toch ziet het daar best mooi uit hoor! In iedergeval geen kale landschappen zoals hier. Getuige ook de krassen die naderhand in de auto zaten van de struiken.

Kwestie van geluk hebben met een droge periode en weinig vissers!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

16-02-2012 18:23

Ja geluk speelt altijd wel een redelijke factor mee, al is dat op het ene water heel anders dan op het andere. Top om te weten wat de vergunning prijzen zijn. Kunnen we alsnog besluiten om bijvoorbeeld 3 dagen te vissen, mocht het niets zijn gaan we weg, mocht het wel lopen, dan blijven we! En tsja... wat moet ik zeggen?! Het is inderdaad jammer dat je toch nog heel vaak vissers zonder respect voor de medevissers ziet. Kunnen wij weinig aan doen, behalve het goede voorbeeld geven.
Ben wel beetje sceptisch over de vriendelijke fransen. Ik spreek heel slecht frans, en mn maat helemaal niet! Dus word nog lastig om sociaal te doen daar :wink:
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

17-02-2012 15:08

Ik ben er idd. een aantal keer geweest :) . Maak je over de Fransen daar maar niet teveel zorgen.. mn. Nederlanders en Belgen (en een verwaalde Luxemburger :wink: ) zijn de echte conculega's. De (jonge) Fransen moet je , beter, in de gaten houden mbt. diefstal. (Mijn maglite/ koplamp en peuken zijn daar gejat :-? )
In maizeres-les-metz (hoofdstraat) kun je je vergunning halen, dag- /jaar (en gelijk rondneuzen waar t lokale volk mee vist). Indien je nog wat op de Moezel wilt doen kan je prima uit de voeten op t stuk wat er prakties naast ligt (wel druk stuk maar dat zal vast niet voor niets zijn ..)
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

20-02-2012 11:36

Het is inderdaad het plan om ook op de rivier te vissen. Hier komen nog wat vragen over maar eerst moet ik uitzoeken of we een boot mee kunnen nemen. Mijn broer kapt het idee direct af, maar naar mijn mening is het kansloos om zonder boot de moselle te bevissen. Zijn er stukken waar je ook zonder boot uit de voeten kunt, of betekend geen boot geen rivier visserij (uitgaand van 2 1/2 lb stokken)? Overweeg om of andere hengels (3 lb ?) of een boot te regelen. T probleem is het vervoer, we gaan met een vw golfje 4, 2 deurs. Hier krijgen we altijd alles erin, maar een boot+motor+accu(s) erbij is waarschijnlijk te veel.. Dus eigenlijk nu om een lang verhaal kort te maken: kun je de moselle bevissen zonder boot?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-02-2012 12:23

Als je de rivier kent, ken je prima zonder boot vissen. Maar hoe denkt je broer in godsnaam de tuluuds te vinden, of de dietpe te meten? Wil je op de moezel vissen dan moet je gewoon een boot meenemen, of je moet stront mazzel hebben dat je je rig op de juiste plek neersmijt. Op somige plekken is het 4 meter onder kant, waarna je op 15 meter een bank hebt van 1 meter diep, dan loopt het weer af tot een meter of 4 en dan weer aan bank. Zonder boot weet je dat niet en vis je lekker met je lijn over de puinbrokken
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-02-2012 14:01

Ook die putjes zou ik niet zonder boot bevissen. Als daar echt veel gevist wordt dan moet alles uit de kast gehaald worden. Daar hoort dan wat mij betreft gewoon een goeie boot bij met dieptemeter. ook 1 voerboot voor drie man is wat mij betreft niet te doen. Moet dan echt minimaal zo'n ding voor mezelf ter beschikking hebben met dieptemeter. De rivier zou ik eerst even deze sessie bekijken en wat info op doen bij andere vissers. Hier heb je op de dag tijd voor. Wat vervoer betreft? Gaan jullie met drie man met 1 auto? verkassen en andere stekken aanvoeren is dan ook geen optie.
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

20-02-2012 14:57

Tsja m'n broer is nogal koppig en die zegt dan bij voorbaat al dat t niets word, dus dan maar niet de moselle op, hoop hem nog om te kunnen praten. En even voor de duidelijkheid, de derde man gaat niet mee. Dus alleen ik en m'n broer. Waarschijnlijk wel 1 auto, tenzij ik voor die tijd zelf ook een betrouwbare auto heb. Neem wel een klein bootje mee, die gebruik ik hier ook regelmatig. Dus opzich kan ik wel over de putjes heen peddelen. Deze kan ik ook makkelijker/sneller leeg laten lopen (eigenlijk bedoel ik sneller /makkelijker weer oppompen) ivm de Garde de peche. Maar daarmee durf ik geen rivier te bevaren! Het liefst schaf ik een bootje aan, uiteraard ook voor in Nederland dan, maar zolang ik afhankelijk ben van andermans vervoer zit dat er niet in... En daarbij komt dat een bootje met electromotor en toebehoren best prijzig is. Nogmaals, zit sterk te twijfelen tussen nieuwe molen of bootje, maar dan moet ik hem wel kunnen vervoeren.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-02-2012 18:45

Er moet een boot mee, zonder boot ben je kansloos ,peddelend met een kleine rubberiboot is genoeg, visvinder/dieptemeter is ook zeeer belangrijk, of een voerboot met een dieptemeter.
CN
Unicorn Carp Fisching
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

21-02-2012 16:52

Blokkerbootje is prima op die putjes. Garde de peche daar nooit gezien, wel fanatieke controleur (die mensen met boten begint af te blaffen zodra t wat drukker is). Op de Moezel zal je mij niet snel in zo'n bootje zien, tenzij je in een soort van dode arm vist. (Als je van t complex richting de lagere nrs. rijd kom je langs zo'n stuk (=wel erg druk bevist door mn. Duitsers.))
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-02-2012 19:11

Zo'n Bart Smit of Blokkerboot moet je never nooit nemen, liever een 2hands rubberbootje en een reddingsvest en anders een voerbootje.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

22-02-2012 14:39

Nouja nogmaals, ik zou graag een goede rubberboot aan aanschaffen, maar heb last van ruimte gebrek. En ik zal zeker geen open water op gaan daar met een goedkoop bootje, maar hier doe ik dat wel, dus ik zie niet waarom dat op de putjes niet zou kunnen?
En Mark, ik zat toevallig gister zelf al even op Google Maps te kijken en ik denk dat ik toen hetzelfde kanaaltje zag als die jij bedoelt. Wilde al even vragen hier of dat een potentiele stek is, maar die vraag beantwoord jij al (natuurlijk is al het water een potentiele stek, maar je begrijpt me wel). Dus die houden we in het achterhoofd om eventueel op terug te vallen mocht het (in het weekend) druk worden op de putjes. Alleen ben ik wel bang dat het daar dan ook wel druk zal zijn, maar we kijken het gewoon even aan.

En dan nog even een praktische vraag: Waar parkeer je je auto als je aan de rivier/kanaal/putjes vist? Aangezien de mooiere stekken vaak het verste lopen zijn moet je ergens je auto achter laten. Maar je wilt niet dat die zomaar ergens staat..
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

23-02-2012 08:57

Als je geen ruimte hebt neem je toch lekker een speelgoedboot (SGB in vaktermen :D) mee? Op zeer brede stukken met veel scheepvaart misschien een beetje gevaarlijk, maar verder goed te doen hoor! Je auto kan je langs de Moselle vaak wel dichtbij kwijt, zeker als je niet met de boot verder gaat!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

23-02-2012 14:41

En dan nog even een praktische vraag: Waar parkeer je je auto als je aan de rivier/kanaal/putjes vist? Aangezien de mooiere stekken vaak het verste lopen zijn moet je ergens je auto achter laten. Maar je wilt niet dat die zomaar ergens staat..


Op die putjes kan je vaak je auto op de stek kwijt (ik heb wel 4x4 tegenwoordig :wink: ). Wat wij vaak deden toen wij hier nog geen beschikking over hadden was opsplitsen, waarbij er 1 van ons op een stek zat waar de auto wel bij de stek stond. (was ook beter voor de vangsten).
Langs de Moezel zou ik nooit mn auto een eind weg laten staan.
Op het complex is ook nog een (soort van) restaurant, misschien is dat optie? (geen ervaring mee) Deze kom je tegen als je van de 'hogere' nrs. putten richting watercentrale rijd (of er net voorbij).

@ cor, op die putjes is de kant nooit erg ver weg, daar durf ik t wel aan in een blokker boot (al ben ik ooit jaar of 15-18 geleden bijna verzopen in november, mtr of 100 uit de kant, met veel kleren aan..). Gelukkig werkt mijn geheugen soms wat selectief :lol: . Reddingsvest moet ik idd. ook is aanschaffen, zo duur is dat ding nou ook weer niet . (Al vaar ik zelf niet meer zoveel)
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

24-02-2012 20:10

Oke bedankt, weet ik dat ook weer! Maar Mark, wat bedoel je precies met voordat je een 4x4 had ging in ieder geval 1 van jullie bij de auto zitten. Bedoel je dat je niet verder het 'ruige' terrein op kon rijden waardoor het laatste stuk gelopen moest worden, maar omdat je de auto niet alleen wilde laten bleef er iemand bij de auto vissen?
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

29-02-2012 10:59

Zo, weer even een vraag aan alle forum/frankrijk-gangers: Hoe voorzien jullie je van stroom aan de frane waterkant? Denk hier even aan kleine dingen, zoals telefoon opladen, camera opladen, misschien voerboot opladen.. Gebruik je daar een omvormer vanaf je auto voor (sigaretten uitgang), of gewoon een flinke losse accu, of wat je de laatste tijd veel ziet een zonnepaneeltje, of misschien nog iets anders? Ik hoor het graag weer !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-02-2012 14:03

Tijdens het verkassen aan de rivier is een autolader voldoende. Ga ik langer, tsja, nog geen idee. Maar veel langer dan een dag of 2 achtereen op dezelfde stek ben ik vaak toch niet dus er is veelal wel een mouw aan te passen.

Om je telefoon op te laden kun je bij de Halfords voor een 3-4 euro een adapter halen die je met klemmetjes op een willekeurige 12volts accu plant, daar je autolader insteken (desnoods in de boot, of een reserveaccu voor de boot, zoveel vreet dat niet) en hoppa



En voerbootaccu's? Tsja, heb ik niet dus hoef ik ook niet. Camera? Reservebatterijen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

29-02-2012 14:54

Sven van Anrooy schreef:Om je telefoon op te laden kun je bij de Halfords voor een 3-4 euro een adapter halen die je met klemmetjes op een willekeurige 12volts accu plant, daar je autolader insteken (desnoods in de boot, of een reserveaccu voor de boot, zoveel vreet dat niet) en hoppa


Hmm ik heb dit ook, 3 goede accu´s en 2 auto opladders (omvormers) maar voor geen goud dat ik mijn iphone ermee kan opladen. Mijn oude bok telefoon wel :-P

Die smartphones vragen waarschijnlijk wat meer ampere dan de die oude telefoons. De omvormer zelf (auto adapter) vraagt zelf ook stroom en heb je dus vaak niet genoeg spanning.

Ook met ja 4 grote zonnepanelen krijg ik een smartphone niet opgeladen.....

Zit niet anders op dan rondjes te rijden in je auto, of in de stekker op de camping tijdens je douche....

groet
Gebruikersavatar
Koen Hooft
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-05-2004 18:39
Locatie: Soest

29-02-2012 16:01

Telefoon zet ik 2 x per dag een uurtje aan en laad ik op in de auto onderweg als ik bijv. boodschappen ga doen.

Gebruik geen voerboot maar zou dan zorgen dat ik een aantal volle accu's bij me had zodat ik niet op hoef te laden, maar gewoon kan omwisselen.

Verder geen stroom: drive and survive! Dat heb je met openbaar water he...., of je moet een aggregaat meenemen of naar een betaalwater gaan. Kan je gelijk je televisie en je dvd speler aansluiten ;-)