Online vergunning bestellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2012 13:47

Moet eerdaags weer een keer gaan gebeuren. Maar hoe zit het met betalen?

Is dat, zoals ik hier en daar wel gelezen heb, serieus alleen met een credit card? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden, zoals overschrijven naar IBAN o.i.d.?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

16-04-2012 15:45

ik heb een creditcard maar moest wel met da kastje en pincode mn betaling doen.
bestel en je komt erachter als je moet betalen...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2012 18:21

Ik heb dus geen creditcard, en ik ga pas bestellen als ik alles bij de hand heb. Ik haat het als iets niet in orde is en ik het over moet doen, vandaar.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-04-2012 20:31

Even aan een vriendin vragen Sven, heel vreemd maar de meeste vrouwen hebben een creditcard 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-04-2012 08:49

Mwah, ik zou zo één twee drie even niet weten wie. Wij sparen namelijk gewoon voor dingen die we willen hebben..

Maar als er geen andere mogelijkheid is, dan zal het wel moeten op die manier.. Paypal zou ook handig zijn..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

18-04-2012 20:04

Payal zou inderdaad fijn zijn, ik krijg het met 2 verschillende creditcards niet voor elkaar.
Dan maar als vanouds een tabakszaakje zoeken ergens.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

24-04-2012 13:37

Dus het gaat alleen maar met creditcard als ik het goed begrijp?
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

24-04-2012 13:46

Net twee carte de vacance besteld en geprint. Heb een mastercard en daar ging het probleemloos mee. Alleen al de voorpret van heen rijden en meteen kunnen vissen is al heerlijk. Vergeet nooit meer die keer dat we vanaf half negen tot zeven uur aan het rondrijden zijn geweest om z'on papiertje te kunnen bemachtigen. Nu is het vertrekken, aankomen, stekken aanvoeren en lekker op een dagzone ontspannen de vakantie beginnen.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-04-2012 11:05

Of je haalt een vergunning tijdens een weekendje in het vroege voorjaar.....
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

01-05-2012 21:02

Dat gaat niet overal even gemakkelijk kan ik je vertellen ;)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-05-2012 21:51

Dat hangt er net vanaf hoeveel moeite je ervoor wilt doen.
Gebruikersavatar
Jos Krullebos
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19
Locatie: Zaandam

04-05-2012 14:00

Goeie dag,

Even inhaken bij het topic. Ik ben ook van plan om dit najaar met mijn maat naar
Frankrijk te gaan.

Dat met die vergunning online bestellen kom ik wel uit. Nu heb ik op internet via een aantal franse sites gezien dat ik met een "noord/oost" vergunning (URNE) mag vissen op dat water wat ik in mijn hoofd heb. Nu sprak ik laatst iemand aan de waterkant, die vroeg mij of ik "OOK" niet een nachtvergunning nodig had voor dat water.....

Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer..!!
Iemand die mij hier misschien iets over zou kunnen vertellen? Hier wel, en daar geen nachtvergunning.
B.V.D ..!!!!


Groeten,
Jos.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

05-05-2012 13:30

j van der beek schreef:Dat hangt er net vanaf hoeveel moeite je ervoor wilt doen.


Als je Arles al 2 keer bent rondgereden met een trailer erachter en dat de viszaak ze ook niet blijkt te hebben en alleen de decathelon ze blijkt te verkopen en alleen eurocheques aanneemt (wat nog amper bestaat) ben ik er eerlijk gezegd wel klaar mee :roll:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-05-2012 18:23

Jow,

Wij hebben vanavond een samenzwering om de komende trip even kort te sluiten. Nu heb ik de klapjap wel bij me met internet om de vergunningen te gaan bestellen, maar nu is mijn vraag:

Kun je dat ding ook opslaan als PDF of iets dergelijke? Of heb je echt meteen een printer erbij nodig?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-05-2012 19:57

Je kan hem ook gewoon opslaan als pdf. Let wel! eenmaal opgeslagen en afgedrukt kan je geen wijzigingen meer aanbrengen.

Groet
Alex
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-05-2012 21:45

Nog even wat info voor de mensen die een carte vacance bestellen: Het verschilt per departement of er reciprocité bij in zit. Vorig jaar had ik een carte vacance in dept. 77 en had ik reciprocité URNE, CHI en EGHO bij de carte vacance in. Dit jaar een ander departement en daar zat geen reciprocité bij...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-05-2012 08:39

Jo,

Alles gelukt, na wat gedoe met de creditcard (securecode was nog niet ingesteld en banksite deed maf).

Wat ik ook wel een uitkomst vind is dat je meerdere vrienden of familieleden kunt aanmaken om voor hen ook gelijk de vergunning te regelen. Echter kun je per bestelling/betaling niet twee verschillende AAPPMA's (vereniging) tegelijk bestellen maar het scheelt een account aanmaken. En zeker in het geval van een vismaat die niet aan email doet, niet handig is met computers en al helemaal niet met Franse woorden komt dat mooi van pas.

Je kunt de vergunning gewoon opslaan als PDF en later uitprinten. Ik denk dat ik hem ook nog even lamineer op het werk, stel dat het gaat regenen met een inktjetprintje, dat komt niet goed. En dan ben je vergunningloos.

Een paar keer uitprinten en wegstoppen tussen droge kleren zou ook kunnen.

Ik ben er klaar voor!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

24-05-2012 14:18

Martijn de Snaijer schreef:Net twee carte de vacance besteld en geprint. Heb een mastercard en daar ging het probleemloos mee. Alleen al de voorpret van heen rijden en meteen kunnen vissen is al heerlijk. Vergeet nooit meer die keer dat we vanaf half negen tot zeven uur aan het rondrijden zijn geweest om z'on papiertje te kunnen bemachtigen. Nu is het vertrekken, aankomen, stekken aanvoeren en lekker op een dagzone ontspannen de vakantie beginnen.



Hoe heb je die carte vacances dan in je winkelwagen gekregen?
Ik klik op dat oranje / paarse ding naast carte vacance maar hij komt echt niet in mijn winkelwagen!
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-05-2012 15:57

Ons is het in ieder geval wel gelukt. Denk toch dat er ergens een kink in de kabel zit. Probeer je van 2 verschillende verenigingen tegelijk vergunningen te bestellend dan?

Dat kan nog een issue geven.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-05-2012 07:42

Remco van Hal schreef:Als je Arles al 2 keer bent rondgereden met een trailer erachter en dat de viszaak ze ook niet blijkt te hebben en alleen de decathelon ze blijkt te verkopen en alleen eurocheques aanneemt (wat nog amper bestaat) ben ik er eerlijk gezegd wel klaar mee :roll:


Daarom zeg ik "ga een weekendje heen van te voren" Kan je vergunningen regelen, omgeving bekijken, wat peil werk doen etc...

Veel dingen hangen of staan met de voorbereiding......
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

07-06-2012 11:08

Kevin Verhaar schreef:Hoe heb je die carte vacances dan in je winkelwagen gekregen?
Ik klik op dat oranje / paarse ding naast carte vacance maar hij komt echt niet in mijn winkelwagen!


Heb je je wel eerst ingelogt op de site? Dan ga je naar vakantievergunning. Op de nieuwe pagina kun je iets van plaatsnaam of postcode invoeren van de plaats waar je wil vissen. En zo moet het uiteindelijk toch lukken.

Wat betreft die creditcard, heb je daar een kastje voor nodig? Wij gaan het met een creditcard van een kennis proberen..

Laat volgende week wel weten of het gelukt is!

EDIT: ik zie dat er op Lac des vieilles forges enduro's worden gehouden. Kan ik ergens terug vinden op welke data ze zijn? Heb geen zin om daar aan te komen terwijl er een enduro bezig is;)
nick de groote
Berichten: 149
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00

19-06-2012 13:02

Hallo,
Ook even een vraag van mijn kant.
Ik wil op de moselle gaan vissen in de buurt van metz.
Samen met een vismaat hebben we potentiele plekken op google maps gezocht.
Die lopen vanaf argancy (waar de a4 over de rivier loopt ongeveer)
tot en met Pagny sur moselle.

Als ik op http://www.cartedepeche.fr/ChoixAssocia ... cartes.htm dan bij visplaats
Metz in voer krijg ik deze Mogelijkheden.
METZ (57000)
METZ (57050)
METZ (57070)
METZ-EN-COUTURE (62124)
METZ-LE-COMTE (58190)
METZ, ROBERT (10210)
Metz-Tessy (74370)

Maar welke moet ik hebben?
Ik hoop dat iemand ons een beetje kan helpen.
Nick
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-06-2012 14:36

Zoek je een vakantiekaart?
Wil je vaker erheen?

Ik zou een jaarkaart halen van een vereniging die Reprocitaire is voor het hele Urne-gebied, dan maakt het geen hol uit of het een vergunnning van Metz is of Toul bij wijze van spreken. Daar moet je wel even goed op letten.



ben zelf voor de Echo-Chi plus Urnezegel gegaan omdat ik ook nog in midden Frankrijk ga vissen.. D
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-06-2012 15:21

Je kunt niet zomaar wat kiezen!

Stel je selecteert het departement Moselle, dan krijg je alle “Assocaitions”, daarvoor staat zo´n groen @ teken, bij sommige een rode kruis, die kan je niet kopen. Dan is het belangrijkste dat je checkt de Réciprocitaire, hieronder staan ook tekens dobber met een rondje en een dobber in heel Frankrijk. Het plaatje zegt het eigenlijk al, dat als je een “association” kiest dit met een dobber voor heel Frankrijk is. Dat houdt in, dat je dus een vergunning koopt met de URNE zegel (in dit geval dus HEEL noord Frankrijk). Je kunt dan kiezen om eventueel de 2 andere zegels erbij te kopen a 25,00 per stuk. Dan mag je dus met je vergunning in HEEL Frankrijk vissen (op categorie 2 wateren)

Ook is het zo, dat je soms wel degelijk de juiste “association” moet kiezen zodat je al meteen een extra vergunning kan kopen (zoals een bootvergunning), bijvoorbeeld Orient. Ook heb je vaak verenigingswateren in dat departement of regio, waar je dus ook mag vissen!! Neem DIEULOUARD maar als voorbeeld.

Dan moet je dus goed opletten waar jij wilt vissen, jij wilt vissen tot Pangy sur Moselle en dat valt in departement Meurthe-et-Moselle, De omgeving van Metz valt nog in die van departement Moselle. Dus stel dat jij wil vissen in een vereningswater nabij Pangy, kan het zomaar zijn dat je een “association” moet kiezen in departement Meurthe et Moselle.

Kijk vis je op de grote categorie 2 wateren. Dan is een jaarvergunning van bijvoorbeeld URNE voldoende (dus met Réciprocitaire heel Frankrijk logo) (categorie 2 wateren zijn ook de nachtviswateren).

Dus let op, met wat je koopt!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-06-2012 17:34

Aangezien hij het over de Moselle had en niet die putjes en meuk die ernaast liggen dacht ik toch dat ik het wel bij het rechte eind had Alex. Nochtans blijkt dit voor mezelf wel het geval.

Maar als je inderdaad tussen de Fransen op die verenigingswateren wilt vissen moet je even goed opletten. Voor de Moselle zelf maakt het niet zoveel uit waar in het gebied je de kaart koopt, als je maar wel dekking hebt voor het hele gebied en niet alleen het stukje wat bij de vereniging hoort.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm